games maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robijn23

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
hallo ik vraag me al een tijdje af met welk programma je nou een mooi gedetailleerd 3d spel kan maken en dat ook makkelijk te programmeren is.

weet jij een programma reageer dan ff

Als je een echte mmorpg bedoeld dan moet ik je helaas teleurstellen.
Echte mmorpg's worden meestal in teams van 20 man gemaakt, waarbij iedereen een eigen taak heeft. dus als je droomt van een mmorpg?! zet het dan maar uit je hoofd en begin met modelleren of scripten zodat je later met andere mensen een game kan maken ;)

Sowieso gaat dat niet met 1 programma, en zoals Milenko al zei gaat dit niet in je eentje. Ten eerste heb je waarschijnlijk het geld niet om een goed 3d spel te ontwerpen. En als je het wel had, dan ben je veel te lang bezig om alles te ontwikkelen en tegen die tijd is je game zo verouderd, dat het totaal niet verkoopt of aanslaat bij het publiek. Als je zo graag games wil ontwerpen richt je dan op een ding en wordt daar goed in, zorg dat je een mooie portfolio hebt.

nee ik wil niet perse een mmorpg dat is ook veel te veel werk dat weet ik en ik wil ook geen spel maken wat ik wil gaan verkopen ik ben namelijk pas 14 dus ik bedoel meer een programma waarmee ik modellen kan maken en omgevingen waarin ik dat model kan laten rondlopen dus een programma waarin je kan modelleren kan scripten en omgevingen kan maken

nee ik wil niet perse een mmorpg dat is ook veel te veel werk dat weet ik en ik wil ook geen spel maken wat ik wil gaan verkopen ik ben namelijk pas 14 dus ik bedoel meer een programma waarmee ik modellen kan maken en omgevingen waarin ik dat model kan laten rondlopen dus een programma waarin je kan modelleren kan scripten en omgevingen kan maken
volgens mij kon dit met een progje genaamd Konfuze. Dit zag ik een hele tijd terug bij een vriend. Maar misschien is dit progje allang uit de wereld geholpen.:P Ik zal is even aan een vriend van mij vragen, misschien weet die een oplossing ;)

Misschien een idee om hier eens te beginnen: http://www.gamemaker.nl/

Voor het maken van characters en omgevingen, moet je gaan denken aan een programma als 3ds Max: http://www.autodesk.nl/adsk/servlet/index?siteID=431528&id=12438158

Echter dit kost programma ongeveer 1500 euro, afhankelijk van de versie en opties.

game maker had ik al gevonden maar als je al met 3d wil gaan werken dan moet je de pro versie hebben dus moet je betalen en ik zal es naar autodesk 3ds max kijken of ik daar op een of andere manier aan kan komen maar alvast bedankt voor de reacties.

Blender, maya, sphere, enz

Er zijn talloze programma's die dit kunnen. Je kan beter eerst bepalen wat je wilt maken en dan daar het programma of programmeertaal met de beste opties bij zoeken.

Het is echt een stuk lastiger dan het lijkt.

Blender, maya, sphere, enz

Er zijn talloze programma's die dit kunnen. Je kan beter eerst bepalen wat je wilt maken en dan daar het programma of programmeertaal met de beste opties bij zoeken.

Het is echt een stuk lastiger dan het lijkt.

ik wil in het begin vooral gaan modelleren als ik het programma wat beter ken dan ga ik eens kijken naar de andere functies dus het liefst een programma waarmee je kan modelleren ik zal in ieder geval al eens kijken naar blender maya en sphere, als je nog een ander programma weet graag een reactie

Tja, ik ken ze niet allemaal. Maar er is genoeg over te vinden via google.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan