games maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xrgman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
kan iemand mij een lijst geven met welke programma's die je nodig hebt om een goede 3d first person shoorter te maken met zeer goede graphics?

Niet echt een nuttig antwoord, geef dan op zijn minst een paar titels aan.;)

Ik zelf vind het altijd leuk om met Unity 3d te werken. Met dat programma worden ook serieuze games gemaakt (titels kan ik helaas niet noemen :P). Als je een beetje Javascript kunt en overweg kunt met Blender, dan denk dat je een heel eind kunt komen. Veel werk zal het voor een fps wel worden, met name in Blender, aangezien een FPS meestal veel modellen bevat om er fatsoenlijk uit te zien (leuke maps om te spelen bijvoorbeeld).

Verder is er heel veel te vinden over dat programma (kijk maar eens naar deze site...), en je kunt er echt fantastische games mee maken voor Mac, Pc, internet (en met uitbreiding die prijzig zijn zelfs voor de Iphone, Android (komt nog), PS3, Xbox en Wii).

Het is trouwens een gratis programma (ik geloofde het eerst ook niet :rolleyes:)

Veel succes!

mr32 :cool:

Ik zelf vind het altijd leuk om met Unity 3d te werken. Met dat programma worden ook serieuze games gemaakt (titels kan ik helaas niet noemen :P). Als je een beetje Javascript kunt en overweg kunt met Blender, dan denk dat je een heel eind kunt komen. Veel werk zal het voor een fps wel worden, met name in Blender, aangezien een FPS meestal veel modellen bevat om er fatsoenlijk uit te zien (leuke maps om te spelen bijvoorbeeld).

Verder is er heel veel te vinden over dat programma (kijk maar eens naar deze site...), en je kunt er echt fantastische games mee maken voor Mac, Pc, internet (en met uitbreiding die prijzig zijn zelfs voor de Iphone, Android (komt nog), PS3, Xbox en Wii).

Het is trouwens een gratis programma (ik geloofde het eerst ook niet :rolleyes:)

Veel succes!

ziet er leuk uit maar ik zag dat er een pro versie was die over de 1000 euro kost. weet iemand toevallig wat je er dan meer mee kan en kan je met de gratis versie ook goede games maken?

ziet er leuk uit maar ik zag dat er een pro versie was die over de 1000 euro kost. weet iemand toevallig wat je er dan meer mee kan en kan je met de gratis versie ook goede games maken?

Het verschil is echt nihil. Je hebt bijvoorbeeld geen monitoring (system requirements zijn dus niet uit te rekenen. Geen schaduw, en de mogelijkheden met licht zijn ook beperkt. Sommige effecten zijn ook niet beschikbaar. En je hebt een paar kleine asset pakketten niet.

Verder kan ik niet veel anders zeggen dat je het gewoon maar eens moet proberen, want zoveel voor niks is bijna ongehoord!

begin eens met 3drad.com :p

je kunt geen shooter maken zonder echt goede kennis, aan de basis heb je niet genoeg!
en winforms maken is echt 100x eenvoudiger, en daar zou ik dan mee beginnen als ik jou was...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan