Games op m'n laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice1988

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Ik heb een probleempje, ik heb de Packard Bell EasyNote E1260 (AMD-2600) laptop en ik dacht, zal need for speed underground 2 eens gaan spelen. Maarja dat ging dus helaas niet, zal wel aan de videokaart liggen denk ik, dat is een S3 Pro Savage 8 met 32 mb (gedeelt) geheugen.

Is er een mogelijkheid om tóch dat spel te kunnen spelen met deze videokaart of moet er een nieuwe ingebouwd worden die meer geheugen heeft ofzo?

Alvast bedankt voor het antwoord, hieronder staan trouwesn de volledige specificaties:

Type processor: AMD Athlon-XP
Snelheid: 2600 MHz
Intern geheugen: 256 MB
Type geheugen: DDR-SDRAM
Harde schijf: 40 GB
Videokaart type: S3 Pro Savage 8
Videokaart geheugen: 32MB (gedeeld)
Besturingssysteem Windows XP

Help me!:(

Kun je het geheugen van je videokaart niet in de BIOS niet verhogen?

Ik zal voor de gein eens ff kijken, geen idee waar ik dan precies moet zoeken, maar ik laat wel even weten of het gelukt is!

Ik denk niet dat het gaat lukken, ik heb nergens een menu waar ik kan kiezen om die 32 mb te veranderen, ik zie wel rechts onderaan in een hokje met "memory" behalve alle andere geheugendingen, zoals het cachegeheugen e.d. ook nog die 32mb (shared) staan. Maar daaraan kan ik volgens mij niks veranderen?

Je hebt ook maar 256mb aan geheugen, dus het is hopeloos.

Als je een laptop wil waar je fatsoenlijk op wil gamen, dan moet je één hebben die een videokaart heeft met eigen geheugen en dus niet shared. Tegenwoordig zitten in de ''betere'' laptops Mobility ATI Radeon 9700 of 9800-videokaarten. Hier kan je prima mee gamen. :)

Nou, aan die 256 mb kan het niet liggen, want op de pc hier werkt ie wel gewoon goed en die heeft ook 256 mb...

Geplaatst door Maurice1988
Nou, aan die 256 mb kan het niet liggen, want op de pc hier werkt ie wel gewoon goed en die heeft ook 256 mb...

Ja, maar op de videokaart in je laptop haalt zijn geheugen van het interne geheugen weg. Dus 256-32=224mb beschikbaar.

Daarnaast is de videokaart in je laptop technisch gezien onder de maat. Je kan het niet vergelijken met een gewone pc.

Aha, maar is het dan niet mogelijk om er een fatsoenlijke videokaart in te laten zetten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan