games overzetten op ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lars97

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Beste Helpmij'ers,

Ik ben van plan binnenkort een 250gb samsung 840 evo basic ssd aan te schaffen.
Ik wil hier mijn c schijf van gaan maken, dus windows er op installeren en al mijn programma's.
Ik wil alles fresh hebben dus ik ga alles opnieuw installeren. Ik heb nu aardig wat games op mijn harde schijf staan, die wil ik ook over gaan zetten.
Alleen nu vraag ik me af hoe ik het beste er voor kan zorgen dat mijn savegames behouden blijven als ik de games opnieuw installeer op mijn nieuwe ssd.
Worden mijn saves online opgeslagen op Origin en Steam?

Alvast bedankt!

Mvg,
Lars

Meestal worden savegames opgeslagen in de gebruikersmappen, maar dat is per game verschillend. Dat zul je zelf dan even uit moeten zoeken. De games zelf zou ik gewoon op de hard disk laten staan. Kwa performance zul je met games weinig merken. Laadtijden worden minder als je ze op de ssd zet, maar in veel games maken die laadtijden ook niet echt uit.

Steam en Origin games worden inderdaad online opgeslagen ;) (tenzij je dat uitgeschakeld hebt)

Bij steam alleen de games die steam cloud gebruiken, en dat zijn er niet erg veel.

Ik heb even wat prijzen tussen ssd's van rond de 250gb vergeleken en ik kan niet kiezen tussen de Crucial M500 240gb of de Samsung 840 Evo Basic 250gb. Het prijsverschil is namelijk wel erg groot. Wat raden jullie aan? Is de Samsung de 30 euro meer waard of merk je geen verschil in normaal gebruik?

Geen groot verschil in wat je direct gaat merken. Dus het is maar net wat je zelf wil ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan