Games van CD naar USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamerTom

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Hoi,

In de Silverstone ML05 behuizing zit plaats voor een slimline dvd drive, maar dan komt die drive boven de cpu koeler te hangen. Nu dacht ik, of het misschien mogelijk is om cd games over te zetten naar een externe hdd of usb, zodat ik de dvd drive eruit kan halen voor meer ventilatie?

Mvg,
GamerTom

:confused: Zoiets heb ik nog nooit gedaan maar het lijkt mijzelf ook interesant :D en zeker zal ik ooit proberen kijk even wat ik tegen kwam ( misschien zijn betere manieren weet ik niet :( ) maar die link-tip hier denk dat kan helpen ..

KLIK --->> http://www.xbox.com/nl-NL/Live/Transfer

Laatst bewerkt:
Mij leek het dus om de cd in mijn laptop te doen, elk bestand op die cd kopieren naar een hdd en die dan in mijn pc stoppen en zo installeren.

Laatst bewerkt:
Hangt er vooral vanaf welke beveiliging op de CD's zit. Van een aantal zul je gewoon een ISO kunnen maken met bijv. het gratis ImBurn. Deze ISO kun je gebruiken vanaf een harde schijf met het gratis VirtualCloneDrive. Zijn de CD's tegen kopiëren beveiligd dan zijn er wel een paar nederlandse websites te vinden die je daar meer informatie over geven.

Daarnaast vereisen veel spellen dat de originele CD in de speler zit omdat je het spel anders niet kunt spelen.

Edmoor: daar zijn wel patches voor.
RogerS: Ik gebruik al ImgBurn en als ik een ISO wil openen dan gebruik ik DaemonTools Lite. En kan je niet gewoon kopiëren naar HDD en dan op de PC zelf uitvoeren? Of is het echt alleen ISO en niks anders? Dat ISO is geen probleem hoor, maar het lijkt me handiger om gewoon te kopiëren en op HDD zetten.

Laatst bewerkt:
Als je bekend bent met NoCD patches en dergelijke dan hoeft het inderdaad geen probleem te zijn. Niet iedereen is daarvan op de hoogte. Jij dus wel :)

:D Jongens mijn gammers ik kwam ook iets tegen .... kennen jullie dat ?? --->> *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gebruiken van no-cd patches / cracks is nogal een grijs gebied, maar dat is zover niks bezwaarlijks op Helpmij. Echter is het linken naar zulke software hier niet toegestaan, zowel direct als indirect. Let daar dus op.

De vraag van GamerTom is zover beantwoord, dus het lijkt me veilig om dit topic te sluiten
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan