Games via Hamachi vinden andere personen in het netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandaro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Hoi luitjes,

Al heel lang loop ik met het probleem dat ik games via een virtueel lan niet spelen via Hamachi omdat ik mijn vrienden niet "vind".
Wanneer ik zelf een server start, dan zien zij mij bijna altijd wel maar wanneer zij een server starten zie ik hen nooit.
Sommige spellen hebben gelukkig een direct ip functie waarbij ik dan hun Hamachi ip-adres in vul en dat werkt in een aantal gevallen wel.
Dit betekent dat ik altijd de server moet zijn, wat in sommige gevallen onhandig of zelfs onmogelijk is.

Op mijn (Windows 7 Ultimate) pc heb ik voor mijn gevoel alles al geprobeerd.
- Windows Firewall uit
- Windows Defender uit
- Avast! beschemingsconsole alle functies uit

Op een gegeven moment waren mijn vrienden het er over eens dat het wellicht aan de router kon liggen met ingebouwde niet uit te schakelen firewall. Dit was nog bij Tele2.
Er waren namelijk maar een beperkt aantal opties die er aan of uit te zetten waren.

Ik was dan ook verheugd dat ik naar een andere internet provider kon gaan zodat ik een andere modem zou hebben waar ik geen interne firewall op zou hebben. Of in ieder geval 1 die uit te zetten was. Bij UPC heb ik een Cisco EPC 3212 router/modem gevalletje gekregen waarbij ik na een tijd speuren de volgende gebruikersnaam en wachtwoord voor heb gevonden: admin -> W2402
Hiermee logde ik in maar kon niets, maar dan ook echt niets aanpassen.
Dat betekent dat ik hier waarschijnlijk ook niks mee kan.

Mijn hoop is daarom gevestigd op jullie, de mede internetters.
Wellicht hebben jullie een tip/truc die wel werkt. Hetzij met andere instellingen in Windows/Hamachi, hetzij met de UPC router/modem.

Groetjes Joris

(Een ander probleem is lage snelheid met Grabit terwijl ik daar toch echt die Fiber Power 60 voor had genomen.. Maar daar kan ik altijd nog een topic over starten.,)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan