Gameserver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat het daar fout gelopen is met je conclusie op mijn antwoord:
Als het LAN is kan je gewn rechtstreeks verstuuren en voor wereldwijd heb je Server nodig

Maar ja, als de TS zelf begint over het huren van een server dan denk ik niet dat het om een LAN spelletje gaat, maar dat is mijn logica (die niet altijd overeenkomt met die van anderen :P).

als je switched naar udp en alleen de wijzigingen door stuurt zou het spel wel soepel moeten lopen.

Ik denk dat het daar fout gelopen is met je conclusie op mijn antwoord:
Als het LAN is kan je gewn rechtstreeks verstuuren en voor wereldwijd heb je Server nodig

@Maximvdw: Strikvraag dus let goed op wat je gaat antwoorden. wat is het verschil tussen een lan en een wan als je het hebt over een server client applicatie als deze......

Ergo, antwoord liever niet als je geen zinnig antwoord kan geven

Het is wel WAN...
Word ik er nog bij betrokken? :P

Ja, zoals eerder genoemd: test het spel eens onder LAN (desnoods via wat virtuele machines) en kijk dan eens of het naar behoren werkt. Als het onder die snelheid nog niet naar behoren werkt dan ligt het gewoon aan je code.

Ok. Ik snap nu het principe van UDP sockets. Ze werken niet heel anders, maar mijn tutorial is niet echt heel duidelijk. Begrijp ik het goed als ik denk dat de server gewoon een socket (of sockets) moet openen, die binden en dan zijn ze klaar voor gebruik? (sendto() en recvfrom() ) en de client moet slechts een socket aanmaken om gegevens te kunnen sturen en ontvangen? Dus in het kort:

Server: socket(), bind(), sendto() en recvfrom()
Client: socket(), sendto() en recvfrom()

Dus het verschil is dan dat TCP nog listen() en connect() heeft.

PS: Jullie zijn awesome. Jullie reageren vet snel.

Edit:

Ik heb UDP helemaal door, maar hoe kun je er het beste meewerken in de server?
Ik bedoel, als je bijvoorbeeld 300 UDP sockets in de server klaar hebt om met een client te communiceren,
kan de server niet goed onthouden met wie die te maken heeft, toch?
Kan iemand me even in de goede richting duwen?

Laatst bewerkt:
Of is het gewoon dat de server één UDP socket heeft en zodra hij gegevens krijgt stuurt ie gegevens terug?
Kan iemand mij aub helpen?

ik heb geen ervaring met udp maar je hebt toch het ip van de genen met wie je speelt?
daar kan je het omheen bouwen of eerst via tcp een token uitwisselen. en anders kijk eens naar een opensource spel, en hoe ze het daar hebben gedaan

ik heb geen ervaring met udp maar je hebt toch het ip van de genen met wie je speelt?
daar kan je het omheen bouwen of eerst via tcp een token uitwisselen. en anders kijk eens naar een opensource spel, en hoe ze het daar hebben gedaan

:p kan wel belangrijk zijn als je wil spelen :-) ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan