Gamespy server online vraag ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Beste,

Ik heb sinds kort een orange abonnement. Nu heb ik gamespy geinstalleerd en deze werkt naar behoren. Join een game en kan meespelen. Maar nu wil ik ook graag een server online zetten maar hier gaat het fout.:(

Als ik op de knop create an game klik krijg ik een waarschuwing dat mijn interne ipadres niet hetzelfde is als mijn externe ipadres. :( Hier staat bij dat ik dan naar de help pagina's moet gaan waar ik dan een hele lijst vind met poorten die ik open moet zetten volgens Gamespy. Naar dit komt het schermpje waar ik mijn game kan creeren en zie dan ook mijn server online maar bij de rest zie je een groen pijltje en bij mij een oranje vierkantje.

Ook als iemand via Gamespy in mijn room komt en zegt dat hij ready is en ik klik start game gaat hij bij iedereen laden maar kan de andere party niet connecten. :confused:

Heb al geprobeerd om alle poorten die worden gevragen door gamespy open te zetten maar dit veranderd niets.:(

Dus zou hier iemand me is uit kunnen leggen hoe ik nu precies een server kan maken op gamespy en dat mensen bij mij ook op mijn server kunnen om samen een game te spelen.

Ook als ik het spel zelf via het spel opzet ziet niemand me online. Het gaat om verschillende games zoals f1 2002, Need for speed hot pursuit 2 etc etc

alvast bedankt voor de hulp :thumb:

Je zal in je Livebox de poorten moeten forwarden.
Staat in de handleiding beschreven hoe je dit moet doen. (het spel geeft aan welke poorten je moet aangeven)
Je komt "hoogstwaarschijnlijk" in je livebox als je in je explorerbalk invult: http://192.168.1.1

Ik pak maar even een spel beet f1 2002, heel het boekje doorzocht geen poorten kunnen vinden die open moeten. :( Is er geen site op het internet waar ik deze informatie kan halen welke poorten er open moeten en of deze open moeten als tcp of udp.

Ik heb namelijk net wel unreal tournament online gekregen en inderdaad stond in het boekje dat er bij zat dat er 3 poorten open moesten waarvan 2 tcp en 1 op udp werkt uitstekend. Dus als ik nu weet welke poorten ik nu open moet openzetten om f1 2002 online te spelen ben ik jullie zeer dankbaar. :) :thumb:

Welke poorten er gebruikt worden voor die spellen weet ik ooik helaas niet, hoe je er wel "makkelijk" achter kan komen is door bv. een gratis firewall te installeren & een melding laten geven van ieder programma welk verbinding probeert te maken met internet.
dan worden er vaak ook poorten aan toegewezen, die je hieruit kanhalen om in je livebox in te voeren.

Even opgezocht:
voor F1 2002 worden deze poorten gebruikt als het goed is:
UDP 34447
UDP 34297
TCP 34397
TCP 34447

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan