Gaming comp samenstellen klein vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

doomridder

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2008
Berichten
16
ok dit ga ik erin doen

-XFX nForce 680i LT SLI Motherboard

-Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz

-Coolermaster RealPower Pro 700W voeding

-2x Crucial Ballistix Tracer 1GB DDR2 800Mhz

-Club 3D 8800GT 512 MB Zerotherm

ok en ik heb een vraag over deze twee dingen

-XFX nForce 680i LT SLI Motherboard

-Club 3D 8800GT 512 MB Zerotherm

mijn vraag is dus kan deze video kaart nou bij deze moederbord want deze kaart verreist een PCI-E dat heeft deze moederbord maar er staat nog ergens anders *bij de video kaart* dat tie iets met ddr3 moet hebben ofzo en dat heeft mijn moederbord nou weer niet
ik heb hier 2 links neer gezet van deze 2 dingen en zou iemand het mij uit kunnen leggen of die er nou wel op kan of niet ?? want een kennis die heeft de zelfde moederbord en ook de zelfde video kaart maar de video kaart van hem is een ander merk maar die kan wel in zijn computer.. maar in ieder geval hier zijn de links


dit is de video kaart
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068445&showTechData=true

en dit is de moederbord
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1060928&showTechData=true


alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
dat gaat wel werken, dat ddr2 staat voor het ram gehuegen en dat heb je er bij zitten.
 
je bedoelt ddr3 ?? want het staat namelijk op de vid kaart ddr 3 maar goed dat is al een goed antwoord xD ben blij
 
Ik zou alleen als processor geen Q6600 nemen voor een game pc, maar een E8400 of E8500
 
hoezo moet ik niet de q6600 gebruiken en hoe goed presteerd de E8400-8500 vergeleken met de Q6600 *dit wordt mijn eerste zelfgebouwde comp en wil er alleen van leren dus vat het niet verkeert op :D*

btw mischien een hele domme vraag maar die E bij de E8400-8500 staat toch for Extreme ?? lol...
 
Laatst bewerkt:
De E8xxx serie Core 2 Duo processors presteren geween beter wanneer het om gamen gaat dan de Q6600 quad core.
Ook zijn er nog niet echt veel games die quad core ondersteunen.

Ga eens naar deze site: http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

Daar kun je de prestaties van heel veel verschillende processors vergelijken bij spellen en andere toepassingen!
 
ok bedankt voor je advies ik neem nu denk ik de 8400 in plaats van de q6600


heb ik nog een vraag eigenlijk

wat voor een koeler raadt jij me aan voor deze processor ???
 
Laatst bewerkt:
Wat is je budget?
Wil je persé bij Alternate bestellen?

Bij Azerty (met assemblage):
2000577713126151297_rs.jpg



Bij Alternate (zonder assemblage):
2005155293884991078_rs.jpg
 
Laatst bewerkt:
nee het maakt mij niet zoveel uit waar ik het bestel en mijn budget is 900 euro

btw ik hoef alleen maar te weten wat voor een CPU koeler ik moet hebben de rest weet ik allemaal wel :p
 
nou die set dat ik van plan ben te gaan kopen heb ik wat prestaties van gezien in games en die zien er zeer goed uit maar ik denk dat ik het gwn houd met wat ik heb kan ik later nog wel in de toekomst aanpassen

maar ik vroeg bij mijn vorige post wat voor een koeler ik zou moeten nemen ik heb er zojuist een gevonden en wou vragen of deze wel goed zou zijn voor mijn processor


Cooler Master Hyper 212

en hier is de link voor deze cooler

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=25116

oja ik ben niet van plan om te overclocken dus dat is al 1 ding
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je gaan kopen dan kwa onderdelen?
Dat van je eerste post?
Dat is namelijk niet meer het nieuwste/beste voor dat geld.

Kwa koeler zou ik gaan voor een Scythe Mugen Infinity.
 
post boven is oud heb ik een beetje aangepast dit worden de onderdelen die ik nu wil gaan samenstellen

Mobo- XFX nForce 680i LT SLI

CPU- Intel® Core™ 2 Duo E8400 3.00GHz

Voeding- THERMALTAKE 750W ATX

Memory- 2x Crucial Ballistix Tracer 1GB DDR2 800Mhz

Graphic kaart- GeForce 8800GT 512MB DDR3 DVI PCI-E2

Behuizing- Antec Nine Hundred Gaming Case

CPU Koeler- Cooler Master Hyper 212 *dit weet ik nog niet zeker daar vraag ik ook advies voor*


Totale Prijs = 756

*sommige dingen missen bijv de harde schijf want die heb ik al *

zo dit wordt hem maar ik hoor van verschillende kanten van wat ik nou voor een CPU koeler moet nemen dus daar vraag ik nou een beetje advies voor

bijv voor de die Mugen *infinity* hoor ik dat je Mobo gewoon door buigt als je hem wilt vast zetten is dat zo want dan neem ik echt een ander hehe

ik wil het hier ook waarschijnlijk bij houden maar moet alleen nog zeker weten welke cpu koeler moet hebben

en advies is altijd welkom :)

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan