gaming - internet - editing PC Max 1950

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3df10w

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
Hallo allemaal,

Ik ben al lang aan het denken om mezelf een deftige pc aan te schaffen , maar ik zou graag weten wat ik voor zo'n 1900 euro kan bemachtigen.

Ik zou de PC gebruiken om : te gamen ( GTA 5, farcry 4, kortom the latest games) , snel te surfen en een beetje te editen ( photoshop, lichte videobewerking) kortom een beetje van alles.

De netwerkverbinding zal draadloos moeten zijn. Een simpele cd-lezer is best handig. Ik heb ook nog een beeldscherm nodig ( liefst met hdmi en niet te klein). Ik heb ook nog een deftig toetsenbord nodig ( niet te duur, gewoon iets wat deftig werkt) Windows heb ik nog liggen , en ik zou hem ook zelf in elkaar zetten.

De case mag groot genoeg zijn , zodat ik later eventueel iets kan toevoegen. De PC dient voor prestaties, dus het kan geen kwaad als hij wat geluid maakt.

Ik zou graag zo veel mogelijk uit dat budget halen , sinds ik erg lang heb moeten sparen voor zo'n bedrag

Ik dank jullie alvast voor jullie tijd en ik zou het geweldig vinden als ik iets bij kan leren.

(Edit: dit budget 'moet' niet volledig op , indien de toegevoegde waarde miniem is)

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Bij deze een voorzetje, behuizing is persoonlijk dus die zou je kunnen veranderen.

Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit. Dankje voor het antwoorden !!!! Kan ik dit nog wel even openlaten , zodat er eventueel nog antwoorden komen ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Jawel hoor sluitings-datum is pas over iets van drie maanden dus dan zal je wel een keuze gemaakt hebben;)

hey , ik had nog een paar vraagjes als het niet erg is.

De RAM die in het voorzetje zat lijkt niet meer beschikbaar te zijn , weetje je wat het beste alternatief is ?
Ik zou wel graag een azerty toestenbord hebben , weet iemand een goed azerty toetsenbord voor zo'n 70-100 euro ?
een vriend van me heeft een tijd geleden een pc gekocht met deze grafische kaart http://azerty.nl/8-5644-631760/msi-n780-tf-3gd5-oc-grafisch.html . Nu, ik weet dat deze op een ander type moederbord past , maar ik vroeg me gewoon af wat het verschil is tussen deze en diegene in het voorzetje ? qua snelheden lijken ze ongeveer hetzelfde , maar de msi is duurder. ( ik vraag dit omdat ik me wel intereseer in computers , maar er zelf nog geen expert in ben ) :p

alvast bedankt

Hallo,

Als RAM maakt het tegenwoordig niet meer ontzettend veel uit welke je neemt volgens mij, zolang het van een betrouwbaar merk is, je zou bijv. deze kunnen doen: Klik hier.
De 970 is een videokaart uit de nieuwste generatie van Nvidia en zal de 780 in de meeste games verslaan qua performance.
Ik vroeg me alleen af waarom je een mini-itx bordje zou nemen in een full tower case met een window, dat ziet er zo apart uit :P. Zelf zou ik zoiets nemen: Klik, Op dit bord heb je goede mogelijkheden om SLI te draaien in de toekomst en de wifi kaart past er ook gewoon in.
Ook kan je beter je lijst op tweakers samenstellen en dan kijken waar je het goedkoopste je onderdelen kan bestellen, Azerty is vrij duur namelijk.

Mvg, Caspar

Dankje voor het antwoorden !!!!
Vind het super dat je een beetje uitleg geeft.
Maar is de snelheid van de ram dan niet zo belangrijk ? Heb ook gezien dat er tegenwoordig al ddr4 is . het moederbord mag idd wel verandert worden. Die sli functie is zeker en vast iets handig voor later . ik vroeg me nog af hoe ik kan zien welke voeding sterk genoeg is , als ik mogelijk later nog een grafische kaart ofzo toevoeg ?

En Twee kers gebruiken is idd een goed plan, maar was even de naam van die site vergeten . dus bij deze bedankt om me eraan te herinneren .

Groetjes r3d

Hey,

De snelheid van de ram is niet ontzettend van invloed op je performance en is vaak wel een stuk duurder, je kan zelf ook googlen op: "Is high speed RAM worth it". Zo kan je voor jezelf bepalen of het het geld waard is. Dan moet je natuurlijk wel opletten dat je moederbord die snelheden ook ondersteund. Verder wordt DDR4 ram alleen bij moederborden uit de 2011-3 socket, dat zijn de moederborden die de nieuwe core I7's 5xxx ondersteunen, dus ddr4 zal niet een optie zijn met deze setup. Voor het wattage moet je opletten dat je een goed merk hebt en verder kan je een beetje googlen zoals: "PSU SLI GTX 970" ook kan je op PCpartpicker.com het verwachte wattage zien. Ik lees dat 750 Watt genoeg is voor SLI van 2x GTX970. Ik zou echter met zo'n pc en met zo'n processor (Die je misschien nog gaat overclocken) minimaal met een goede 850 watt voeding gaan (zeker als je budget het toelaat), dan zit je zeker veilig en kan je ook nog veel upgrades doen.

Mvg, Caspar

dankje voor het antwoord.
ik ga dat zeker allemaal eens opzoeken.

maar ik vroeg me af of ik dan ook niet zou kijken voor de nieuwste generatie intel core i7 ?
heeft iemand een ander idee qua componenten voor dit bedrag ?

Als je de nieuwe socket zou willen zou ik zoiets doen:
ff.jpg
Je kan nog even alles op pcpartpicker invoeren om eventuele issues te voorkomen, maar volgens mij is dit allemaal compatible.
Dit alles zou dus zo'n 1770 euro kosten exclusief toetsenbord. Het scherm is 21:9, als je dit niet fijn vind kan je een andere kiezen.

mvg, Caspar

Dankje voor het antwoorden !!!!
Ziet er ook heel goed uit , en is nog steeds binnen het budget . ik weet niet wat het best is , maar sinds ik nog studeer is het voor mij gwn belangrijk dat ik zoveel mogelijk voor mijn geld kan krijgen omdat het erg lang duurt om dit bij elkaar te sparen.
Ik wil dan ook een hele poos met deze PC kunnen werken en later makkelijk enkele upgrades kunnen doen .

PS: Als iemand nog een idee heeft , altijd zeer welkom :)

Laatst bewerkt:
hey allemaal,

ik heb alles nog eens goed nagekeken en dit lijkt me zowat de setup die ik zou kiezen.

Edit: ik ben wel nog op zoek naar een andere case , omdat ik graag een dvd speler zou hebben en dit lijkt niet mogelijk bij deze case + ik heb in een revieuw van tweakers gelezen dat de temperatuur van deze case nogal kan oplopen onder belasting . Voor mij is stilte niet zo belangrijk , ik wil gwn een zo goed mogelijke koeling .

(eigenlijk juist dezelfde lijst als die van rapsac2010, waarvoor hartelijk dank !! ) pc r3d.PNG
een hdd kan ik nog altijd aanschaffen. Heb de onderdelen gecheckt met pcpartpicker en lijkt in orde.

ik heb enkel nog een wifi kaart nodig en een beeldscherm.
ik heb deze router (http://tweakers.net/pricewatch/308229/linksys-ea4500-ew.html) , ik weet niet goed wat het beste is als wifi kaart ?.

als beeldscherm is een 23' scherm genoeg , omdat ik al een scherm van 23' heb staan op mijn bureau , zou het handiger zijn als beide schermen even groot zijn. dan vroeg ik me ook nog af of het met deze setup mogelijk was om 2 schermen aan te sluiten ( beiden met hdmi ? ) ik had graag een beeldscherm onder de 200 euro en liefst met 16:9 verhouding :) zou ik eventueel een 3d scherm kiezen of heeft dit veel nadelen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan