Gaming muis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remi321

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Heey,
Even een vraagje over een goede gaming muis. Aangezien ik veel First Person Shooters speel ben ik op zoek naar een flink precieze muis, die lekker in de hand licht, zich goed laat bewegen en de kleinste beweging al waarneemt (En dan is dat op een zwarte muismat).
Wat ik als eerst zou willen weten: Klopt het dat ik dan beter een muis met draad kan nemen? Of zijn er ook goede draadloze muizen?
En dan als tweedst: Op welke eigenschappen van een muis moet ik letten als ik de gevoeligheid en precisie wil weten?

Het is hier dus niet mijn bedoeling dat ik een muis voor mij laat uitzoeken, want dat wil ik nog steeds zelf. Maar ik wil er straks niet een hebben dat wel duur mag zijn, maar tegelijkertijd een flutding :P

er zijn goede draadloze muizen maar die zijn ook duurder en met draad blijft altijd beter(tot nu toe)
voor de preciezie moet je naar DPI kijken. het beste is toch wel minimaal 1800 dpi. Bij de meeste game muizen kan je dit aanpassen.
Bij sommige krijg je software meegeleverd waarmee je de horizontale en verticale gevoeligheid kan aanpassen.
Als je eentje hebt gevonden. laat even zien.

Heey,
Even een vraagje over een goede gaming muis. Aangezien ik veel First Person Shooters speel ben ik op zoek naar een flink precieze muis, die lekker in de hand licht, zich goed laat bewegen en de kleinste beweging al waarneemt (En dan is dat op een zwarte muismat).
Wat ik als eerst zou willen weten: Klopt het dat ik dan beter een muis met draad kan nemen? Of zijn er ook goede draadloze muizen?
En dan als tweedst: Op welke eigenschappen van een muis moet ik letten als ik de gevoeligheid en precisie wil weten?

Het is hier dus niet mijn bedoeling dat ik een muis voor mij laat uitzoeken, want dat wil ik nog steeds zelf. Maar ik wil er straks niet een hebben dat wel duur mag zijn, maar tegelijkertijd een flutding :P

Ik zou een kijken naar de producten van Razer.
Ik heb zelf een Razer Diamondback 3G, hij ligt echt godelijk in de hand.
1800dpi laser werkt perfect op elke ondergrond.

Heb zelf de Logitech G5 Laser Mouse,en ben daar zeer tevreden over.
Ik speel zelf ook veel first person shooters.
Heeft een draad en een unit om gewichtjes in de muis te plaatsen om zo je eigen voorkeur aan te passen qua zwaarte van de muis.

Oke, alvast een beetje rond gekeken. Nou zag ik bij draadloze muizen ook iets met een aantal GhZ staan, waarvan een hoop met 2,4 GhZ. Wat houd deze waarde in? De verbindingsrespons?

ja, dat is de snelheid. maar ik zou toch een muis met draad nemen. blijft beter.

Ik heb anders geen slechte ervaringen met Sweex. Daarnaast staat er 2 jaar garantie op, voor een 25 euro dingetje. Gaat het stuk, krijg ik dus een nieuwe. En na 2 jaar zit ik waarschijnlijk toch wel weer met voldoende budget om een mooie nieuwe muis te kopen.
En verder kan ik niet veel beters vinden, de G5 van Logitech kan ik niet vinden op Azerty en ik wil de muis toch wel bij mn pc bestellen.
Toch maar even vragen. Iemand anders nog een idee?

Laatst bewerkt:
die van sweex ziet er gewoon normaal uit. niks op aan te merken. maar zelf heb ik geen ervaring met sweex. wel een router en dat was een ramp hee:p. ik kon niet eens connecten.
alleen deze is compatible met windows: xp en vista en ik denk dat jij 7 neemt.

als ik jou was zou ik een aparte muis erbij halen. kan je wel beter krijgen.

Heb ook geen al te goeie ervaring met sweex(en trust), als ik jou was zou ik naar de volgende merken kijken:
CM Storm
Logitech
Microsoft(met name de sidewinder)
Nova
Razer(zeer groot assortiment)
Roccat
Steelseries

Andere toevoegingen?

En wat is je budget ook wel handig om te weten, de mooie muisjes beginnen vanaf ongeveer 30 euro, dan heb je nog wat mooiere/uitgebreide muizen voor 60/80 euro

Omdat je het vraagt: Oneindig budget, ik hoef mijn nieuwe pc namelijk niet zelf te betalen ^^

Nee, Sweex is echt 3x niks

hoezo? ik heb die muis zelf ook en heb er erg veel plezier mee je kan de dpi instellen van 400dpi tot 3200dpi verder is er een gewicht unit waar je gewichtjes in kan zetten er is gebruiksvriendelijke software meegeleverd en je hebt 4verschillende modussen waar je de 2 extra knoppen kan instellen vb. in modus 1werk je met 600dpi en is de eerste knop voor email en de tweee knop voor internet en je kan in elke modus de dpi afstellen en de gevoeligheid voor horizontaal en verticaal

Ach, ik waag de gok maar. Die Sweex word het, ik krijg hem toch gratis. En het duurt nog 4 weken voordat ik mijn nieuwe pc mag bestellen, dus tenzij iemand met een betere muis op Azerty aankomt, neem ik gewoon die Sweex. Gaat dat ding stuk, pak ik gewoon 1 van mijn andere 4 muizen voor tijdelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan