Gaming/Multimedia PC - 2000-2500

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cleoth

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2010
Berichten
174
Hallo lezers,

Ik wil een nieuwe pc samenstellen en zou graag advies willen bij het samenstellen. Ik ben zelf niet up to date met de prestaties van de hardware van nu.
PC doel: Zoals de titel al vermeld zal de PC gebruikt worden voor gaming en multimedia. Voor school moet ik technisch tekenen en dus veel renderen.
Budget: 2000-2500 euro. (2 monitoren, muis en toetsenbord moeten hierbij inbegrepen) heb zelf Windows 7 dus deze hoeft er niet bij.
De PC moet stil zijn en zat zelf te kijken naar watercooling. Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Zelf heb ik al een beetje rond lopen snuffelen en ben ik van plan om de onderdelen te bestellen via Azerty,alternate of 4launch
tijdens het zoeken ben ik over 1 ding zeker geworden, namelijk :

Behuizing: https://www.alternate.nl/Cooler-Master/MasterCase-Pro-5-Behuizing/html/product/1209909?event=search

Ik hoop dat jullie iets moois voor mij kunnen samenstellen!

Groetjes Cleoth
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Je geeft niet aan of er een win verse bij moet en qua muis en toetsenbord zou ik zelf even kijken wat je fijn vind werken maar voor de rest moet deze kunnen doen wat jij aangeeft.
 
Hoi,

Dan heb ik dat goed ingeschat heb je ook nog een idee over de grote van je monitors had nu voor 24 inch gekozen maar misschien wil je wel kleiner.
 
Hé Modag,

24" voor de monitors is prima. Heeft de keuze voor deze specifieke monitor nog een reden? Verder vroeg ik me af. Kan ik met deze build games op max-ultra setting spelen met minimaal 60+ fps. Dan praat ik over games als Fallout,CoD, Guildwars 2 etc.

zelf had ik ook een beetje lopen snuffelen, en kwam ik op zo iets uit: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B848014%5D=1&product%5B837546%5D=1&product%5B843617%5D=1&product%5B799191%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B844626%5D=1&product%5B834363%5D=1&product%5B855728%5D=1
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ziet er ook goed uit alleen zou je dan de videokaart ook niet van asus nemen en doe daar de twee monitors bij en je kunt de games goed spelen en je kan nog een overklocken alleen zou wat goedkopere voeding overwegen en mis een goede processor koeler
 
Zouden meer mensen misschien wat kunnen samenstellen?

zie graag wat verschillende systemen. (betekend overigens niet dat de eerder geposte samenstellingen niet goed zijn hoor)

nog een paar punten op een rijtje:

-Graag zo STIL MOGELIJK.
-Zou graag gebruik maken van Watercooling. (weet ook nog niet wat hier de voor en nadelen van zijn)
- Ik trek me terug van 2 monitoren op dit moment, ik begin wel even met 1 monitor
- PC mag max. 2500 euro kosten. Programma's als Vectorworks moet hij makkelijk kunnen renderen. Ook game ik veel dus wil alles op ultra settings kunnen spelen zonder lag.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Even aangepast nog gezien je tekenprogramma , en game eisen en waterkoeling is volgens mij niet stiller als dat hij nu is blijft toch een ventilator draaien zelf hou ik niet echt van water koeling . Deze pc voldoet zeker aan de genoemde eisen.
Hardware is wel van een iets beter merk en zoals eerder gezegd voeding kan goedkoper en qua ssd is de samsung toch nog even beter.
En voor je teken programma voor een ander scherm gekozen omdat ik zie dat beter moet zijn gezien de eisen
 
Laatst bewerkt:
He Modag!,

Bedankt voor je update. Ik ben er bijna helemaal tevreden mee.
Ik heb nog een paar resterende vraagjes:

-Intel Core i7-6700K / 4 GHz = Levertijd onbekend. Enige idee wanneer deze er weer zal zijn/released zal worden?
- Stel ik wil alsnog gaan voor watercooling, van welk merk, en misschien specifiek welke zou ik dan moeten nemen? -->
- is 620W wel genoeg voor deze build? en waarom de keuze voor SeaSonic? dit werd mij eerder afgeraden namelijk.

Groetjes!

Ps; https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=662599 misschien deze cooler?
 
Laatst bewerkt:
je hebt verschillende closed loop systemen die je kant en klaar kan kopen (corsair H100 etc)
wil je echt een volledig costum water cool loop systeem zul je allemaal verschillende losse onderdelen moeten kopen dit soort dingen kosten op zich zelf al ruim 300 euro.
en bij costum water loops zul je zelf moeten assembleren de meeste it shops doen dit niet ivm lekage bij vervoer en garantie.

Seasonic is de beste Voeding producent op de markt op dit moment
vrijwel alle goede voedingen ook van andere merken worden door de fabrikant van seasonic gemaakt.
Natuurlijk kunnen er ook rotte appels bij de beste tussen zitten maar de kans is dus kleiner bij seasonic.
en ja 620watts is meer dan voldoende.

je link heeft geen voeding en de zelfde cpu koeler.

wil je je pc zo stil mogelijk hebben zul je voor een stille kast moeten gaan en zo min mogelijk bewegende componenten.

Hier heb je een voorzet met componenten die echt stil zijn
klikerdeklik
de behuizing beschikt over foam een soort van geluids demping materiaal
de cpu koeler is de stilste onder de fan koelers (noctua staat hierom bekend)
de voeding heeft een ingebouwde fan controller de fan springt pas aan als de voeding redelijk word belast.
ik heb de harde schijf eruit gehaald (die maken vaak het meeste lawaai) en de SSD vergroot deze heeft geen bewegende componenten en maakt dus geen geluid.

je zou bij deze kast eventueel de fans kunnen vervangen met noctua fans voor betere airflow en toch lagere geluids niveaus
 
Laatst bewerkt:
@firest0rm,

Ik zal de pc zelf in elkaar gaan zetten, dus hoef geen rekening te houden met assemblage.
Wat zou nu een goede custom watercooling set up zijn?

en misschien is 500gb te weinig geheugen als ik wil gamen en andere programmas wil runnen
 
Laatst bewerkt:
dat verschilt per behuizing en systeem specificaties ik raad je aan om jezelf eerst goed in te lezen dit is geen simpel iets wat je even 1 2 3 koopt in de winkel
je moet rekening houden met juiste fittingen pompen en radiatoren die je los moet kopen.

kijk hier voor componenten.
https://azerty.nl/8-223/waterkoeling.html

mijn advies hou het simpel koop een closed loop systeem die zijn wel makkelijk te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor de uitleg,

Ik heb al een beetje gekeken . Een closed loop systeem had al mijn voorkeur. Waarvoor Zou jij gaan met mijn systeem?

In een mastercooler pro case.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan