Gaming+Muziek PC "750 euro" Zonder Monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mertjuh

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2009
Berichten
53
Hallo mensen van het Helpmij Community
ik heb wat rondgekeken en zag echt mensen die mij kunnen helpen met een Nieuwe Gaming PC :rolleyes:
Ik heb 2jaar Met mijn Acer 7720z gedaan en ben em helemaal zat:confused:
Nu ik 14 ben en nu ik echt snap dat er betere dingen zijn dan met 23fps laggy games te spelen denk ik wel dat ik aan iets beters toe ben:eek:
Willen jullie me tips/informatie geven over Gaming Pcs enzo


----
Budget - 750 euro max (zonder Monitor)
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen+Muziek
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - ik zal vobis vragen of ze dat voor mij willen doen (voor een bepaalt bedrag natuurlijk)

Opties: het moet alles kunnen muziek films games
Besturingssysteem - ik heb al xp dus ik hoef niks
Andere software? - neuh dankje

Randapparatuur
daar zorg ik wel voor xD















Tot nu toe heb ik dit:

Ram:

Corsair 4 GB XMS3 TW3X4G1333C9* 95 euro

MoederBoard:

ASUS P5QC* 113 euro


Processor:

Intel Core 2 Quad Q9400* 183 euro



Koeler:

Zalman CNPS9500A LED* 45 euro



Kast:

Cooler Master Centurion 5* 50 euro


Voeding:

Cooler Master PSU eXtreme,460W* 50 euro


Dvd Brander:

LG DVR 22X DL SATA, Retail* 25 euro


Graphic Kaart:

ASUS EN9800GT/HTDP/1GD3* 115 euro


HardDisk:

WD Caviar SE16 500GB (SATA2 16 MB Cache)* 50 euro



Totaal 726 euro
ontbreekt er iets?:eek: ( het moet alles hebben wat andere pcs ook hebben Muziek Films enzo)

Ik hoop dat jullie mij willen helpen :thumb:


Ty :p
 
Laatst bewerkt:
ziet er op zich goed uit, misschien zou je voor de 6gb (of meer) ram willen gaan... kost wat meer maar dan is ie wel weer iets meer 'futureproof'...

overigens zit je voeding denk ik wel iets aan de lage kant... pak een 650, meer dan genoeg :)


overigens zou je er heel miss een blu ray spelertje in kunnen/willen kopen? das gewoon een extraatje overigens.
 
Laatst bewerkt:
ziet er op zich goed uit, misschien zou je voor de 6gb (of meer) ram willen gaan... kost wat meer maar dan is ie wel weer iets meer 'futureproof'...

overigens zit je voeding denk ik wel iets aan de lage kant... pak een 650, meer dan genoeg :)


overigens zou je er heel miss een blu ray spelertje in kunnen/willen kopen? das gewoon een extraatje overigens.

thanks voor je reactie:thumb:

Maar ik ben meer iemand die echt maar 1 ding telegelijk kan doen dus 4gb is wel meer dan genoeg voor een simpele gamer zoals ik.

ik weet niet zoveel over voeding wat is de verschil tussen 650 en 460?:confused:

en uhmm blueray heb ik ook niet echt nodig ben van plan om een ps3 light te kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
welk os ga je draaien? xp?
4 gig is meer dan genoeg, 460 watt is genoeg voor de combo die je nu hebt.

wil je later meerdere of 1 betere videokaart kan je altijd nog een betere voeding kopen,
mischien zijn ze dan nog weer wat goedkoper :D

maare ff wat anders heb je al eens gekeken naar een amd quadcore?

ik zet heel wat systemen in elkaar en merk qua prestaties vrij weinig tussen intell en amd,
behalve de prijs dan ;)


heb zelf ook nog een intell maar het volgende systeem wordt zeker amd, alleen voor de prijs al:p
 
tread updated maar uhmm wat is het verschil tussen een i5 en een quad core
en is de video kaart beter dan die van mij en nog een vraag hoe komt het dat je goedkoper uitkomt? :O
 
tread updated maar uhmm wat is het verschil tussen een i5 en een quad core
Het zijn allebei quadcores. Alleen is de i5 nieuwer. En sneller en beter.

en is de video kaart beter dan die van mij en nog een vraag hoe komt het dat je goedkoper uitkomt? :O
Dat laatste is heel simpel:
Goedkoper geheugen en geen losse processorkoeler. Kies je er sneller geheugen bij en een stille goede processorkoeler (geschikt voor stille pc's, dan wel om te overclocken) dan kom je ongeveer op jouw bedrag uit.

De videokaart die ik kies is inderdaad stukken beter. De 9800GT is echt al een oude kaart. Volgens mij al een jaar of 2 uit. Voor computerhardware dus bejaard :cool:

Oja:bij azerty kan je voor 60 euro de boel in elkaar laten zetten.
http://www.azerty.nl/8-255-7517/montage-volledig-systeem-1-jaar.html
 
Laatst bewerkt:
dankjewel voor jullie aandacht :)

Is het ook Mogelijk om mijn pc daar te laten bouwen en dan naar mij op te sturen en dan afrekenen bij mij voor de deur ( ben nogal nieuw in dit soort zaken) ik heb nog nooit iets gekocht via azerty en ik ook in limburg ( te lui om zelf te gaan maarjah :eek:)
Anyways wat bedoel je met "Kies je er sneller geheugen bij"
dus er zit al een Cooler in de processor? ( meschien is het beter om een losse cooler er bij te doen omdat ik me heel erg irriteer aan mn laptop hij wordt veel te heet en ik hoop niet dat het weer gebeurd zou je azerty voor mij willen updaten? :eek:)
 
Betaalwijze: betalen bij aflevering. Volgens mij een paar euro meer dan gewone verzending, maar je hebt dan wel zekerheid. Dus dat is geen probleem.

Je kan trouwens ook bij 4launch kopen in Eindhoven: wat meer jouw richting uit.
Ook daar kan je voor rembours kiezen: dus betalen aan de deur.

Anyways wat bedoel je met "Kies je er sneller geheugen bij"
Ik heb nu het geodkoopste geheugen genomen. Als je wat kritischer bent, dan kan je misschien beter wat sneller geheugen kiezen. Maar of je computer er echt merkbaar sneller van wordt betwijfel ik.

dus er zit al een Cooler in de processor? ( meschien is het beter om een losse cooler er bij te doen omdat ik me heel erg irriteer aan mn laptop hij wordt veel te heet en ik hoop niet dat het weer gebeurd zou je azerty voor mij willen updaten
De standaardkoeler van processors in normale desktops zijn tegenwoordig goed genoeg om de processor koel te houden, met redelijke geluidsproductie. Er zijn dus wel stillere processorkoelers te krijgen, of koelers die beter koelen. Maar dat is dus meer voor de mensen die 's nachts de computer aanhouden in de kamer waar ze slapen, of mensen die gewoon een stille pc willen. Of willen overclocken: De pc dus sneller laten draaien, dan waar de onderdelen voor gekocht zijn. (een processors van 2,66 Ghz laten draaien op bijv 3 Ghz)
 
Laatst bewerkt:
tsja, naar mijn mening zijn de berichten die zeggen dat 4 gb ram genoeg zijn niet helemaal waar... tuurlijk speel je er wel ff soepel mee etc... maar als je nu al ziet dat er soms al standaard 6-8gb in een vrij goedkope pc geleverd worden kan je je natuurlijk afvragen hoe land het gaat duren voor je weer nieuw geheugen gaat kopen.

het is dus puur toekomstgericht om te voorkomen dat je over een half jaar alsnog nieuw ram wilt en dus 'dubbel betaald'.
 
Je hebt echt geen 8 gig nodig. Daarnaast is het geheugen nu heel duur, dus je kan beter een gunstiger moment kiezen. Daarnaast is 6 gig wel het domste wat je kan kopen, dit ivm dual channel. (google er maar eens op..)
 
dankjewel voor jullie reacties nogmaals.
Als ik em daar laat bouwen is ie dan klaar voor gebruik?
Of moet ik daar nog een OS op zetten?
Zo ja Cd drin en installeren das alles toch? :rolleyes:

Ohjah nog een domme vraag :
de vriend van mij heeft een Grafische kaart NVIDIA Geforce 9600GS
welke is beter? Radeon HD 4890 of NVIDIA Geforce 9600GS :shocked:
 
niet te vergelijken. De HD4890 kan zonder moe te worden rondjes rennen om die 9600GT. En de kaart tegelijk nog uitlachen :cool:

Overmorgen komt trouwens wel de HD5850 uit, als ik het goed heb. Deze is alleen te duur voor je.
 
haha cool dus het is ook mogelijk om gta 4 te spelen? of crysis? :love:
 
ja dat trekt ie wel... zijn niet de lichtste spellen, maar je pc zal ze makkelijk aankunnen.

succes!

en os is idd cdtje erin en installeren maar (miss nog ff de boot devices instellen in je bios)
 
das niet erg ik heb al een cdtje van windows (copy):thumb:


enn uhhmm is dit ddr3 of ddr2?
 
Laatst bewerkt:
Nog even een heel andere vraag:

Je neemt als kast de Cooler Master Centurion 5, dat is een dichte kast zonder Window.

Waarom doe je daar een CPU fan in met LED?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan