Gaming Pc €3000

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbe12

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2014
Beste helpmijlezers,

Ik ben van plan om een game computer te bouwen van om en bij de €3000. De PC gaat vooral gebruikt worden voor gaming, en misschien voor een beetje videobewerking. Ik dacht aan waterkoeling, omdat ik wil dat de pc echt stil is, en misschien op termijn wil gaan overclocken. Ik verkies Intel boven AMD en Nvidia boven radeon. De rest maakt helemaal niet zoveel uit. Als case zou ik graag een grote case met een window hebben.

Besturingssysteem dacht ik aan windows 8.1, maar dat hoeft niet in de prijs inbegrepen te zijn.

Ik zou ook graag veel opslag hebben, ik dacht aan een 250 GB SSD en een 3TB HDD.

Bedankt om jullie mening te geven.

Groetjes,
Robbe

Beste Robbe12,

Ik kan niet uw smaak precies bepalen, wat ik wel kan doen is als u een product bijvoorbeeld op MyCom heeft gezien kunt u dat aan mij doorgeven en kan ik uw wel eventueel korting geven op de producten. je kan me altijd een privébericht sturen of op dit onderwerp reageren.

Pffff als je zegt dat je vooral wilt gaan gamen lijkt mij €3000 daar voor gigantisch zonde...

Even een paar dingetjes:
1) De grootste luchtkoelers zijn zeer goed! Deze zijn stiller zelfs dan AIO (all in one) waterkoel setjes. Misschien dat je iets minder overklockcapaciteit hebt, maar in mijn ogen (je gaf het zelf al aan) lijkt mij dan een goede grote CPU koeler al in orde
2) Een 250GB SSD en daarbij 3TB HDD is tegenwoordig niet duur meer, je kan (met gemak) een 500/512GB SSD kopen en daarbij nog ver zat in je budget zitten
3)Wat voor gaming wil je gaan doen, wat voor schermen?
4)En heb je je schermen en toetsenbord/muis al?

Ik zal straks in dit bericht een voorzetje geven van een goede setup (die zeker weten minder dan €3000 zal zijn)

Beste Robbe12,

Ik kan niet uw smaak precies bepalen, wat ik wel kan doen is als u een product bijvoorbeeld op MyCom heeft gezien kunt u dat aan mij doorgeven en kan ik uw wel eventueel korting geven op de producten. je kan me altijd een privébericht sturen of op dit onderwerp reageren.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Beste Remuva
Uit uw bericht neem ik aan dat u hiermee zich op commerciële doeleinden begeeft.
Dit is niet toegestaan binnen helpmij.nl.

Verder wens ik u veel succes op het forum.

Sorry dat het even duurde (had wat probleempjes met mn PC)

Hier mijn setup:
DE SETUP

Uitleg:
-De 4790K is ZAT voor gaming
-Als je de twee SSD's in RAID0 zet, heb je echt gigantisch snel dataopslag (en veel!)
-De 5TB WD green is voor opslag van allerhande dingen, lekker zuinig
-De CPU koeler: die is ongeveer de beste lucht CPU koeler op de markt op dit moment, en stiller dan meeste watercoolsetjes

En stel dat je zegt dat je dit niet genoege prestaties vind, kan je er een tweede 980 inzetten in SLI modus (de voeding kan dit aan)

Hopen dat je er wat aan hebt!

Hoi,

Vanuit gaande dat dit serieus is zou ik dan ook maar een 4k scherm nemen dus kom ik op deze uit daar kan je ook mee overclocken ,alleen geen waterkoeling denk dat er genoeg koelcapaciteit is voor te overcloccken of dit moet in het extreme gaan gebeuren maar dat denk ik niet.

Als je echt zegt dat je 4K gaat gamen is de R9 290X (en misschien aan het eind van deze maand wel de R9 390X) beter dan de 980. Waarschijnlijk komt dit doordat de geheugenbus op de 290X dubbel zo groot is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan