gaming pc +- €750

Status
Niet open voor verdere reacties.

TAJholsbeek

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc voornamelijk gemaakt voor games zoals BF3/skyrim soms wat videobewerking/Photoshop. Ik bezit wel aardig wat kennis over PC's maar toch kom ik er niet uit welke processor/grafische kaart etc. er in moet stoppen. ik heb wat hulp nodig. ;)

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

-€700 tot 750 je mag er heel iets overheen gaan.

Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...

-Voornamelijk gaming.

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?

-lawaai maakt me niets uit ik gebruik toch hoofdtelefoons. alles is toegestaan.

Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

-Het liefst kan en klaar. zoals ik al gezegd heb heb ik niet veel verstand van het in elkaar zetten van pc's

Besturingssysteem - Welke wil je?

-Win 7, heb ik al thuis liggen dus NVT

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

-niks geen restricties, alles al thuis liggen muis toetsenbord en monitor
ik zou wel graag een AMD radeon kaart willen (6900 series?) omdat ik van anderen hoor dat die een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. een SSD hoeft niet, maar omdat de prijzen van HHD's zo duur zijn mag het wel.

Als ik jouw was zou ik even naar de dichtsbijzijnde Paradigit gaan op een doordeweekse dag, die helpen je graag.
Wanneer je hier niet de juiste informatie kan winnen kun je altijd nog langs bij de Mycom.

Deze 2 staan bij mij bekend om hun goeie service vandaar dat ik je ze aanbeveel

Uhm nee die asus is echt niets voor gaming. Mycom en paradigit zijn prima winkels, maar 25% duurder dan bestellen op internet.

Je hebt win7 liggen.. Een volledige versie of OEM? Indien OEM gaat dat niet werken met een nieuwe PC.

Door de harddiskprijzen gaat dit er overheen. moet nog een CDspeler etc bij, dus dan kom je op bijna 800. Vanaf daar kan je nog wel wat terugwerken. Moederbord kan iets goedkoper, iets kleinere videokaart, kleinere harddisk. Kast kan eventueel 20 euro goedkoper etc.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[235998]=1&product[7517]=1&product[383035]=1

thuis liggen is nog nooit aan gezeten ik weet alleen niet of het 32 of 64 bit is dan moet ik hem er even bij pakken. ik heb ook geen tb aan geheugen nodig ong 500GB is genoeg. alles wat ik er op zet gaat er na een tijdje toch weer af. ik denk als je een 500gb HDD neemt en er een CD spelertje inzet kom je volgensmij toch op dezelfde prijs uit?
PS. is er nog een mogelijkheid om er een 2e 4g geheugen in te stoppen na een tijdje?

Laatst bewerkt:
Ik heb hem even aangepast voor je: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...423778]=1&product[266667]=1&product[405098]=1

Het volgende is veranderd:
Kleinere harde schijf: geef je zelf al aan
DVD drive toegevoegd
Andere voeding: de geselecteerde coolermaster is niet zo'n heel best model van deze fabrikant
Andere behuizing: deze was, gezien het budget, aan de dure kant.

Voor wat betreft het geheugen: als je nu 20 euro meer uitgeeft heb je het gelijk al. Maar later is ook mogelijk, er zijn 4 strookjes voor werkgeheugen en daarvan zijn er nu 2 bezet. Als je daar later 2 x 2 GB DDR3-1333 MHz bijzet komt het helemaal goed. Moet je wel een 64 bits Windows7 versie voor hebben he! Een 32 bits kan niet meer dan 3,25GB adresseren!

Laatst bewerkt:
ziet er leuk uit. leuk prijsje. ik doe er wel meteen een 2e geheugenkaart bij. bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan