Gaming PC €750

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Hallo Helpmij.nl, ik zou graag een gaming PC hebben. Maar ik ben nog altijd aan het twijfelen welke specs. Ik heb nu een dual cortje 1.86 ghz. En klein video kaartje met 2GB Ram DDR2 Geheugen. Laat ons zeggen de prijs: €750

Budget - €750
Doel - Ik ga er mee gamen, en snel mee willen gaan werken (SSD).

Besturingssysteem - In bezit van Windows 7
Opties / randapparatuur - Ja ik zou graag een mooie case hebben met kleur en nog een Monitor want deze is maar 1280x1024 weet niet of hij het gaat overleven.

Dank je wel!

Groetjes, Copchase

Ik weet niet of je het kant en klaar geleverd wil hebben, maar misschien is dit iets. Als je het zelf ineen gaat zetten dan kunnen we misschien voor een betere cpu of zo gaan. Op het scherm kan ook nog altijd bespaard worden. Maar een scherm vind ik het ene waaruit je het meeste plezier zal halen.

Zo'n processor heeft hij niet nodig, die is overkill, de g860 is zelfs even goed/zelfs niet beter om te gamen.

Dankje, maar die CPU van je Subplayer, is miss wel niet zo goed, heb liever I7. Of I5

@subplayer52
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=AMD+FX-6200+Six-Core vs http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+G860+@+3.00GHz&id=1117
de amd is veel sneller als de intel g860 en TS wil misschien ook nog andere dingen doen met zijn pc als alleen maar gamen. En voor als TS later zijn pc sneller wil maken hoeft die met de AMD alleen maar de videokaart te vervangen en kan die de processor behouden.
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTX+660&id=2152 vs http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7850&id=323
de gtx560 is ook een snellere videokaart als de hd7850 waardoor dat de gtx660 ook beter is voor games als de hd7850.

@copchase
voor dit budget kun je geen pc (met een beeldscherm) kopen met een i7 of i5 die goed is voor gaming. omdat een i5 minimaal 40 euro duurder is als de amd fx6200.

Laatst bewerkt:
Dankje, maar die CPU van je Subplayer, is miss wel niet zo goed, heb liever I7. Of I5

Een AMD FX6200 is een hele mooie processor, ik heb zelf de FX6100 die wat minder (maar wat zuiniger is) is dan de FX6200 en valt te vergelijken met de i5 2500K en in sommige applcaties sneller is bijvoorbeeld compilen van software of videobewerking. Je heb veel meer baat bij een snelle GPU de GTX660 is een prachtige kaart voor een gegelijke game pc.

Het enigste wat je nog kan veranderen is de harde schijf die is green power wat dus wat langzamer is. En misschien heb 2TB niet eens nodig.

de samenstelling maakt niet uit hoe vaak dat je pc vastloopt, met allebei de samenstellingen loopt de pc ongeveer even vaak vast. Dat een pc vastloopt ligt vooral aan de gebruiker of aan een virus.

2e poging dan...
Deze cpu is even goed om te gamen als de fx 6300 en je hebt er je kast bij en je SSD.
Waarom wordt er nu een 64 GB SSD geadviseerd in combinatie met een 1000 GB HHD ipv een 128 GB SSD in combinatie met een 500 GB HDD? Die laatste combinatie lijkt mij een veel betere investering, met Windows op die SSD is zo 40 GB vol en dan staan er nog nauwelijks programma's op.

Waarom wordt er nu een 64 GB SSD geadviseerd in combinatie met een 1000 GB HHD ipv een 128 GB SSD in combinatie met een 500 GB HDD? Die laatste combinatie lijkt mij een veel betere investering, met Windows op die SSD is zo 40 GB vol en dan staan er nog nauwelijks programma's op.

Dat is te duur... Dit is een klein budget voor een SSD hoor.

@subplayer, dat snap ik. Ik zie al waaraan het ligt, de TS wil voor dit budget ook een scherm erbij.

@Copchase, hoe zit het trouwens met de assemblage? Je zit nu precies op je budget maar als je de pc niet zelf in elkaar kan zetten ben je toegewezen op assemblage à €50 - 60. Dat komt er dan nog bij.

Met die GPU is 60 % van je budget al weg en heb je eigenlijk geen geld meer om bijvoorbeeld een fatsoenlijke voeding of processor te kopen, ik noem maar even wat.

Stormbreaker, weet jij dan betere GPU? Dat maar 50 procent inneemt ofz.

@Chopcase, advies van Dennis is inderdaad het beste. En anders zal het een Ati HD 7870 worden. Ik denk dat je budget voor je grafische kaart maximaal €250 zal moeten zijn.

@Chopchase

Ik voeg dan liever een SSD toe. Ik heb daarom een ander moederbord toegevoegd die de snelheden beter aan kan.
De GTX660 is ruim genoeg en dan upgrade je die liever weer in een tijdje.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...509260]=1&product[433238]=1&product[543146]=1

EDIT
Misschien is het slim om enkele dagen te wachten binnenkort liggen de nieuwe reeks processoren van AMD in de winkel die zuiniger zijn, als je daar niet in geintresseerd bent, misschien zorgt het voor een pricedrop.

Laatst bewerkt:
Mooi setje, maar ik heb niets tegen AMD, maar iedereen zegt dat ze slechter zijn dan Intel, maar altijd heeft de laatste van AMD meer ghz dan die van Intel, maar hoe komt dat intel dan beter is? En BTW, ik wil liever intel gaat niet zo snel kapot. I3, I5 Is goed :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan