gaming pc, 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sten335

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
18
hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een computer om de nieuwste van de nieuwste spelle goed te kunnen spelen, dus op high qualitie.
eerst wilde ik gewoon een computer kopen maar veel mensen raden me aan om er een zelf samen te stellen, en omdat ik niet zo heel veel verstand heb van de binnekant van een pc, dus roep ik jullie hulp in.

waar moet die aan voldoen:
- een goede videokaart,
- minimaal 4gb geheugen,
en ik dacht zo minimaal 640gb hardeschijf, als jullie meer aan bevelen of zeggen dat heb je helemaal niet nodig dan is dat ook goed.

ik wilde de computer gebruiken voor games en muziek.

ps. rond de 1000 euro ALLEEN voor de pc, dus scherm, toetsenbord en weet ik wat allemaal dat hoeft niet betaald te worden van die 1000 euro.

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, alvast bedankt.

mvg, Sten

ps. deze case vindt ik wel mooi, is deze geschikt ?
http://www.hardware.info/productdb/bGNkapiSmJbK/viewproduct/Recom_Zenith/
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

een enkel vraagje nog:
- mag het een web pc zijn? of,
- moet het een pc zijn van een winkelketen die ook bij jou in de buurt zit?
- kun je 'm zelf in elkaar zetten of moet íe kant en klaar geleverd worden?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
idd windows moet er dan nog bij,
in precipe zou ik um zelf in elkaar kunnen zetten, maar als dat voor mij gedaan wordt dan is dat alleen maar mooi meegenomen,

@pasje: wat bedoel je precies met een web pc ?? voor online games ofwat ? ik heb er nog niet zo heel veel verstand van dus vandaar. en het hoeft niet bij een winkel keten te koop te zijn bij mij een de buurt maar zou wel handig zijn, woon in Venlo.

@marsmannetje: ziet er goed uit, is Phenom beter ?? en in preciepe hoeft het geen bling-bling kast te zijn maar die ''AeroCool Midi Tower Syclone ATX No PSU (zwart)'' ziet er wel vet uit.

als iemand anders nog wat tips heeft, graag.

ik wil er spelle mee spelen van het kaliber: call of duty 4 en later de nieuwe modernwarfare 2 dus ik wil wel dat de video kaart en alles ver vooruit zijn met de kwaliteit zodat die spellen ook mogelijk zijn. en het spel the sims 3 op de beste kwaliteit, voor mijn zusje, heeft die ook wat te doen.

alvast bendankt,

Mvg, Sten
 
Laatst bewerkt:
Het is 1 van de betere videokaarten. (HD4870x2 is beter, GTX285, GTX295 zijn beter. Alleen ook een stuk duurder)

Het is 1 van de beste processors op dit moment.
De Phenom II 955 is beter dan de Q9550 van intel. Alleen de Core i7 920 (en beter) zijn nog beter. Maar daarvan is het moederbord een stuk duurder + geheugen iets duurder + processor iets duurder.

Sims 3 kan je volgens mij op zn mooist spelen en dan tegelijkertijd nog videobewerken :cool: (overdrijving hoor)
 
bedankt voor je snelle reactie, ik denk det dit het wordt, ikm oet het zelf betalen dus meschien mijn vader even lief aankijken of hij wat bij wil leggen :p.

als iemand anders nog nog advies heeft voor mij of wat dan ook wat volgen jouw beter kan, zonder dat er te veel geld bij komt.

alvast bedankt,

Mvg, Sten
 
@nicksanten: is die beter dan die marsmannetje voor mij had uit gekozen ?? en zijn de koste daar van meer ??

alvast bedankt,

Mvg, Sten
 
En de gtx275?

Die zit ongeveer op het zelfde niveau. Ietsjes beter maar ook ietsjes duurder.
Zelfde prijs-kwaliteit niveau dus.

Het voordeel van de HD4890 is dat hij er een 2e bij kan plaatsen -> CF-moederbord. Al zou hij dan beter een zwaardere voedingen kunnen nemen.
 
nee. Die is niet goed.
Die test is slecht uitgevoerd, met een onevenwichtige keuze van spellen.
En ook eens met oude drivers.

Daar heeft ie dus niets aan.
 
ik wordt er nu wel een beetje wijs uit je, dus wat marsmannetje heeft samen gesteld is dus goed alleen het is beter als ik er meteen een sterkere voeding bij pak als ik het zo lees ?

mvg, Sten
 
@Sten335, als jij de pc voor de 2 volgende hoofddoelen gebruikt: gaming en muziek bewerken, dan adviseer ik je om de keuze van de processor nog eens kritisch te bekijken (verhouding wat wil je en hoeveel zit er in de portemonnee)

Voor muziekbewerking is de AMD overwegend sneller, voor gaming is de Intel sneller. De Intel kost een tientje of 3,5 meer, dus het is puur afhankelijk van jouw belangrijkste wensen en portemonnee welke het moet gaan worden.

Een leuke vergelijking vind je bijvoorbeeld hier. De test heeft 21 pagina's, blader de door jouw gewenste pagina's eens door.
 
Laatst bewerkt:
ik wilde de pc als hoofd doeleinde te gebruiken voor heet gamen. en waarom heb je niets aan 3x3gb ??? en ik wilde de pc niet echt gebruiken voor het bewerken voor muziek maar gewoon de muziek op de pc, om af te spelen.

en ik heb zo'n 1000 te besteden mogen een paar tientjes overheen maar meer niet.
 
zou iemand mij iets kunnen samen stellen maar dan met intel ??
en alles er op en er aan wat ik in mijn eerste post heb aan gegeven.
ook moet er een iets sterkere voeding bij zodat ik later meschien nog een 2de videokaart toe kan voegen.

alvast bedankt,

Mvg, Sten
 
AMD is op dit moment het beste voor gamen. Althans, als je kijkt naar prijs-kwaliteit.
Intel heeft wel betere processors, maar dan moet je er 200 euro bovenop leggen. En in games ga je er geen **** van merken.

Dit is gewoon het beste wat je kan krijgen.
En een andere voeding is geen noodzaak.
 
AMD is op dit moment het beste voor gamen. Althans, als je kijkt naar prijs-kwaliteit.
Intel heeft wel betere processors, maar dan moet je er 200 euro bovenop leggen. En in games ga je er geen **** van merken.

Dit is gewoon het beste wat je kan krijgen.
En een andere voeding is geen noodzaak.
Tja, de test beweren het tegendeel, waarbij ik afga op benchmarks van derden.
Als je de tests leest dan moge duidelijk zijn dat in het gamen de Intel de AMD op punten verslaat. (Zoals ik al eerder schreef!)
Prijs / kwaliteit? De Phenom II X4 955 kost € 217,54 en de Intel (de snelste in gaming van deze 2) kost € 230,86. Dat is een verschil van € 13,32.
Lees vooral ook even de tekst in het eerste plaatje.
 

Bijlagen

  • Game 1.jpg
    Game 1.jpg
    61 KB · Weergaven: 43
  • Game 2.jpg
    Game 2.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 32
  • Game 3.jpg
    Game 3.jpg
    71 KB · Weergaven: 38
  • Game 4.jpg
    Game 4.jpg
    56 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan