gaming pc-1300euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Berichten
339
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

beste

ik wil graag een gaming pc kopen die de komende jaren nog flink mee kan met de nieuwste games.
ik ben voorlopig nog niet van plan de nieuwste games te spelen wil wel de mogelijkheid hebben.

Budget: ik heb momenteel tussen de 1300-1400 euro te besteden.
doel: gamen en multimedia (geen extreme videobewerking ofzo dus) ook overclocken is niet nodig.
omgeving: dat maakt me niet veel uit. als de buren er maar geen last van hebben ;)
assemblage: ik ben van plan hem zelf te assembleren. het is wel de eerste keer dat ik het doe maar ben redelijk handig en heb al wel vaker wat onderdelen vervangen in computers dus ik durf het wel aan als ik een goed stappenplan volg.

besturingssysteem: hier ben ik dus nog flink over aan het twijfelen. ik zit te twijfelen tussen windows 7 en windows 8. ik vind windows 7 erg prettig werken maar ik ben een beetje bang voor de overstap naar windows 8.

ik zag dit op HWI:

Componenten Prijs
Processors Intel Core i5 4670K 225,77 €
Geheugenmodules Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600 CL9 kit 89,81 €
CPU-koelers Cooler Master Hyper 412S 36,76 €
Moederborden MSI Z87-G45 Gaming 149,56 €
Videokaarten MSI N760 TF 2GD5/OC 253,34 €
Harddisks/SSD's Plextor M5S 256GB 195,36 €
Harddisks/SSD's Seagate Barracuda 7200.14 2TB 90,80 €
Optische drives LG GH24NS95 21,18 €
Behuizingen Lian Li PC-7HX 111,09 €
Voedingen Be quiet! Pure Power L8 630W CM 91,42 €

maar daaronder stonden veel negatieve reacties over de prijs/kwaliteit verhouding van de componenten en vooral dat de videokaart te licht was voor een systeem in deze prijsklasse.

ik wil vooral vasthouden aan de Intel Core i5 4670, 8gb ram, een ssd van 100/250 gb, HD van 1TB en een GTX770.

ook wil ik heb in de toekomst kunnen upgraden en eventueel SLI/CF kunnen draaien dus een ruime voeding.

als dit niet mogelijk is voor deze prijs ben ik bereid het budget aan te passen.


alvast bedankt voor het advies.

mvg Tibor



EDIT: ik heb momenteel alle randapparatuur al dus dat heb ik niet meer nodig. ook wil ik graag dat het mogelijk is 2 schermen aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
omdat zo ver ik weet de huidige grafische kaart genoeg hebben aan een I5 en ik dat extra geld dan liever uit wil geven aan een betere grafische kaart of iets dergelijks.
 
Alleen als je veel videobewerking gaat doen heb je een i7 nodig.
Maar ik heb even een systeem voor je samengesteld: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B620113%5D=1&product%5B624158%5D=1&product%5B448685%5D=1&product%5B634348%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B648593%5D=1&product%5B601950%5D=1&product%5B458155%5D=1&product%5B629110%5D=1&product%5B555331%5D=1

Specificaties:
- Intel Core i5 4670K processor
- Gigabyte Z87 moederbord, ondersteunt 2-way en 3-way SLI/CF
- Scythe Mugen 3 Processor Koeler
- 8GB Corsair Vengeance RAM
- MSI R9 280x Gaming 3GB videokaart
- Samsung 256GB SSD
- 1TB WD Green HDD
- Cooler Master CM 690 II Advanced behuizing
- Samsung DVD Burner
- MS Windows 8

Ik heb gekozen voor de 4670K omdat ie maar 6 euro duurder is en unlocked is zodat je altijd nog kan gaan overklokken.
De MSI R9 280x is op dit moment nog niet leverbaar (hij moet nog uitkomen), maar zeker het wachten waard. De performance van de kaart is ongeveer gelijk aan dat van een GTX 780, maar hij is bijna de helft van de prijs (278,- tegen 512,- van de goedkoopste 780). Dat betekent dus dat je 2 280x's in CF kan krijgen voor de zelfde prijs en daarmee dus veel meer performance. En vanwege de 3GB is hij ook goed voor 2 monitor gaming, en ook voor 3 als je besluit te upgraden.
De overstap van W7 naar W8 lijkt misschien groot, maar dat is het tegenwoordig niet meer. Na de laatste W8 update kan je zelfs instellen dat hij na het opstarten direct naar bureaublad-modus gaat en ook is de Windows knop linksonder teruggekeerd. Daarbij is het natuurlijk dat voor veel nieuwe games W8 het aangeraden OS is, en niet W7.
Vandaar dus bovenstaande (aparte) keuzes.
 
Bedankt voor de reactie. Ik wil alleen niet te lang wachten met het bestellen van mijn systeem zodat ik hem over een week of 2 kan gebruiken.

Windows 8 is goed. Ik wist niet dat er zoveel aanpassingen waren gedaan zodat het meer vertrouwd is.

Ik ben alleen geen fan van AMD. Ik heb liever nvdia en ik ben bereid daar iets extra voort te betalen. Is de voeding ruim genoeg berekent voor eventueel een extra videokaart?

Alvast bedankt.
Tibor
 
Je zou je systeem kunnen bestellen zonder de videokaart, hem in elkaar zetten, en vervolgens de videokaart bestellen. Dan zul je even het met de onboard graphics moeten doen, maar dan heb je wel een beest van een videokaart voor de prijs.
Als je een 2de 280x erin wil plaatsen dan wil dit. Op de doos staat is er voor 1 280x 600w aangeraden en voor 2 280x's 1000w. Dus dat komt wel goed.
Als je liever nvidia wil hebben, heb je voor dezelfde prijs een GTX 760, voor 50 euro meer een goedkope 770 en voor 230 euro meer een goedkope 780.
Dan zul je toch heel veel meer moeten uitgeven voor hetzelfde performance. Het is jou keuze, maar ik zou toch absoluut voor de AMD gaan.

Dit zou dan performance wijs gelijk zijn.

Als je deze benchmarks even bekijkt, zul je zien wat ik bedoel. En aan van de laatste kopjes staat een overzicht met 'performence per dollar', waarin je duidelijk kunt zien wat ik bedoel.
Nogmaals, ik wil je niet omdopen tot AMD fan, maar in dit geval zou toch iedereen voor de 280x gaan.
 
ik ga even de testresultaten bekijken want als het echt zoveel is als jij zegt is het misschien wel de moeite waard om af te stappen van mijn gedachte.
 
wanneer is de release datum voor de MSI R9 280x Gaming 3GB ongeveer? en wanneer zou hij dan ook echt geleverd kunnen worden?
want als het niet heel veel langer is dan wil ik het systeem best wel in 1 keer bestellen en iets langer wachten.

ik wil hem graag in de week van 28 oktober binnen hebben namelijk.
 
Hij is al uit, alleen nog niet bij Azerty te bestellen. Bij Alternate is ie al wel te bestellen: Link.
Hij is daar wel 15 euro duurder, maar dan heb je m morgen/overmorgen.
 
na flink wat reviews en testresultaten bekeken te hebben ben ik van mening dat het idd de beste keuze is om voor een MSI R9 280x Gaming 3GB te gaan.

ik heb ook een ssd van 120gb toegevoegd. denk je dat dat genoeg zal zijn voor windows en een paar programmas/games?

nu is dit mijn samenstelling: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...629110]=1&product[555331]=1&product[550161]=1

hoe ik die videokaart ga bestellen weet ik nog niet precies, misschien bij alternate of wachten bij azerty.

zit er voor de rest alles bij om hem ook te assembleren of moet ik koelpasta en die zooi er ook nog bij kopen?

alvast bedankt

Tibor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan