Gaming pc 600 - 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takua

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Ik wil een gaming pc in elkaar zetten, de pc zelf moet rond de 600 - 700 euro zijn, iets erboven mag. De gaming pc moet hedendaagse games op hoge settings aankunnen en ook next gen games aankunnen. Hopelijk is het mogelijk voor deze prijs.

Ik heb nu dit lijstje: http://tweakers.net/gallery/528237/#tab:wenslijst
PC inclusief monitor.

Is deze pc geschikt voor gamen en voldoet deze aan de eisen? Kan ik hem zo gebruiken nadat ik hem in elkaar heb gezet (ik moet dan nog een muis en toetsenbord kopen) of moet ik nog meer dingen kopen/toevoegen? Ik denk dat ik wel nog iets voor wifi nodig heb, maar verder?

Ik weet het niet zeker, maar een 520 watt voeding van een (volgens mij) niet erg goed merk lijkt me wat te krap.
Verder ziet het er prima uit.

ik zou een aparte koeling nemen voor je intel i5.
Zodat je in de toekomst kan overclocken zonder dat er problemen zijn met je koeler, + de standaard koeler maakt vrij veel geluid.

Ik weet het niet zeker, maar een 520 watt voeding van een (volgens mij) niet erg goed merk lijkt me wat te krap.
Verder ziet het er prima uit.
seasonic is een zeer goed merk voor voedingen maar het klopt wel dat het krap is zeker als je ook nog eens wilt overclocken

verder kun je trouwens niet overclocken met dat moederbord dan heb je een Z87 moederbord nodig

seasonic is een zeer goed merk voor voedingen maar het klopt wel dat het krap is zeker als je ook nog eens wilt overclocken

verder kun je trouwens niet overclocken met dat moederbord dan heb je een Z87 moederbord nodig
Welk voeding moet ik dan gebruiken en welk moederbord? Ik ben niet van plan te gaan overclocken, waarvoor is dat nodig?

ik zou een aparte koeling nemen voor je intel i5.
Zodat je in de toekomst kan overclocken zonder dat er problemen zijn met je koeler, + de standaard koeler maakt vrij veel geluid.
Ik kan later altijd nog een nieuwe koeler kopen, ik kan nu ook gewoon de standaard koeler gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik kan later altijd nog een nieuwe koeler kopen, ik kan nu ook gewoon de standaard koeler gebruiken.

Tuurlijk kan dat, maar je moet kijken naar de toekomst. Overclocken is gewoon ivm extra snelheid.
Als jij wilt dat je computer over een jaar bv nogsteeds aan jou eisen voldoet moet je toch wellicht is kijken naar een mobo die het overclocken aan kan.
Ik zelf heb nu ook een intel i5, de 2500k. Op dit moment heb ik het overclocken nog niet nodig maar wellicht dat ik het in de toekomst toch ga doen en heb daarom een mobo gehaald die het aankan en ook een aparte koeler omdat de standaard koeler het niet aankan.

je hebt nu speciaal een K editie cpu de K staat voor Unlocked Multiplier wat het overclocken moet vergemakkelijken
ga je niet overclocken kun je beter je geld besparen en een NON K editie cpu aanschaffen

als je niet overclocked is die Seasonic voeding ruim zat

je hebt nu speciaal een K editie cpu de K staat voor Unlocked Multiplier wat het overclocken moet vergemakkelijken
ga je niet overclocken kun je beter je geld besparen en een NON K editie cpu aanschaffen

als je niet overclocked is die Seasonic voeding ruim zat
Als ik niet ga overclocken, welke cpu zou ik dan het beste kunnen nemen?
En welke voeding moet ik dan nemen als ik wel ga overclocken?

What about AMD?
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452330]=1&product[512937]=1&product[561034]=1

Voor gaming zal de fx-8320 niet veel onderdoen voor de i5 4670k, behalve op (oude) games die zwaar op 1/2 cores leunen. Met de octa cores in de next gen consoles zullen games in de komende jaren denk ik prima op deze processor draaien. Alleen spellen die sterk op core snelheid leunen zal je er minder op kunnen spelen. Aan de andere kant komt je budget wel weer goed uit

Ik zou ook voor AMD gaan, gezien je budget. Krijg je veel meer prestatie voor je 500-600 euro (Daadwerkelijk systeem).
Als je het budget nou weer opschroeft naar 800-850 euro, kan je beter voor de I5 gaan.

Punt is als je nu voor de I5 gaat, gaat waarschijnlijk je moederbord eronder lijden en je videokaart.
Edit: Als je een I5 neemt, zou ik naar mijn mening altijd een K-serie pakken. Dan hoef je het later niet zo snel te vervangen i.v.b met overclocken. Waar je echt heel veel snelheid uit haal bij je processor.
Wel heb je dan nog een goed Z87 moederbord kopen die zijn gauw 130+ euro.

Laatst bewerkt:
Denk ook dat je de k-versie beter kan verkopen mocht je er ooit vanaf willen. Ben het met sander eens dat je bij een hoger budget best voor intel kan gaan, maar bij een wat laag budget voor een gaming pc is AMD echt de betere keuze. In fps zal een AMD niet veel onderdoen voor de intel, terwijl een duurdere videokaart wél veel kan schelen. Grote fps verschillen zal je alleen bij slecht geschreven games vinden die slechts 1 of 2 cores gebruiken. In de toekomst zullen games beter op meer cores kunnen draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=OPWpB0wvxgw

Qua koeler zou ik voor een luchtkoeler gaan, cooler master 212 hyper bijvoorbeeld. Sowieso je processor flink overclocken : )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan