gaming pc/bewerk pc +/- €1300,- max

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Na een lange tijd met 1 pc te hebben gewerkt, nu ongeveer 11 jaar lang op dezelfde medionpc.
Merk ik echt dat hij super traag is geworden, het is tijd voor een nieuwe pc. Ik heb even zitten kijken op Alternate.nl, en een pc samengesteld (zie onder).
Ik hoop dat ik wat feedback kan krijgen qua alles, en of alles goed op elkaar afsluit,maar ook of het een krachtige pc is voor ongeveer 4 a 5 jaar voor gamen.
Met 5 jaar bedoel ik gewoon nog normaal tot hoog, ultra hoeft dan niet meer over 5 jaar te kunnen. Maar bijvoorbeeld na upgraden weer wel.

Component
Grafische kaarten ATI/AMD PCIe
XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)
AMD Radeon HD6950, 2048 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1
€ 239,90*

CPUs Socket 1155
Intel® Core™ i7-2600K
4x 3400 MHz, 4x 256 kB, 8192 kB, Sandy Bridge
€ 274,-*

Boxed Koeler (ATX Layout, PWM)

Monitoren
Iiyama E2273HDS-B1
22 inch, 1920x1080 pixels, 2 ms (ISO), 1000 : 1
€ 149,90*

Voedingen
Corsair CMPSU-650TXV2
650 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 8 x, 8 x
€ 87,90*

Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Commander MS-I (VN40001W2N)
3x 5,25" extern, 1x 3,5" extern, 5x 3,5" intern, 1, ATX, µATX
€ 44,99*

fan 120mm
120 mm

DVD-reWriters Serial-ATA
Samsung SH-222BB
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
€ 15,99*

Solid State Drive 2,5 inch SATA
OCZ SYN-25SAT3-64G
64 GB, 550 / 490 MB/s, € 1,25*
€ 79,90*

2,5"-inbouw op 3,5"-Bay


Moederborden Socket 1155
ASUS SABERTOOTH P67 -=Rev.3.0=-
Intel® P67 Express, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, SLI, CrossFire, 1155
€ 169,90*

Intel® P67 (PCH)
maximaal 6 apparaten, RAID 0, 1, 5, JBOD, 0+1, 600 MB/s

Marvell 88SE9120
maximaal 2 apparaten, 600 MB/s

JMicron JMB362
maximaal 2 apparaten, 300 MB/s

USB 2.0 Controller
60 MB/s, USB 2.0, maximaal 127 apparaten

USB 3.0 Controller
600 MB/s, USB 3.0, maximaal 127 apparaten

FireWire Controller
50 MB/s, FireWire, maximaal 63 apparaten

Realtek ALC892
4 x Line-out, 1 x Optisch-Uit, Realtek ALC892

i82579
1 x RJ-45, 10/100/1000 Mbps

Harddisks 3,5 inch SATA
Seagate ST2000DM001
2.000 GB, 8,5 / 64 / 7200, € 0,05*, Serial ATA/600
€ 109,90*

Geheugen DDR3-1600
Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit
8192 MB, CL8 8-8-24, 2 stuk(s), PC3 12800
€ 54,90*

Subtotaal:
€ 1.227,28*
 
Laatst bewerkt:
Leuk systeem, maar als je echt nog lekker lang goed wil gamen zou ik een iets duurdere videokaart nemen. Bijv de nvidea gtx580 of misschien 680 XD.
En dan bijv. iets bezuinigen op het moederbord en beeldscherm, scheelt al snel bijna 100 euro!
Je kan het ook beter bij azerty bestellen, en als je hem daar laat assembleren krijg je 10 euro korting als je de helpmij code in voert.
Dus dat kan ook, azerty is ook goedkoper dan alternate, als je het zelf wil samenstellen krijg je geloof ik 5 euro korting. Maar je kan ook op tweakers alles bij de goedkoopste halen en het dan zelf in me kaar zetten(let wel op de verzendkosten). En beter kan je een z77 moederbord nemen. Ook heb je een leuke ssd erbij dat versnelt je systeem aanzienlijk, ikzelf raad de crucial m4 aan volgens mij is de 64gb versie ietsje goedkoper, maar ik weet dat niet precies.
En bij de processor kan je beter een andere koeler doen dan de normale bijgeleverde, want als je flink game'd wordt wordt de processor best warm. Op dat geheugen kan je best wel15 euro besparen door corsair venegance serie te nemen 8 gb 1600mhz, je kan beter meer geheugen nemen dan hoger geklokt, het maakt opzich wel uit, maar met meer geheugen is het toch iets sneller, als je dan toch 15 euro meer wilt uitgeven daaraan. En zitten al die controller's niet gewoon op het moederbord?
Veel succes verder met je systeem, en als bijv. msi009 of modag e.d. reageren zit je meestal wel goed die hebben er wel veel verstand van!
 
Hallo.
Mooi samenstelling , alleen zou ik toch een paar dingen veranderen.
Je hebt voor een i7 gekozen zie ik maar dit heb je niet echt nodig voor games omdat deze geen hyperthreading gebruiken.
Daarom kan je dus een mooie i5 halen , deze type is een van de goeie : i5 2500K ( of je wacht effe op de ivy bridge cpu's ...)
Met de i5 2500 k zit je wel effe goed omdat je deze nog volop kan overclocken naar de gewenste clock snelheid. ( zie deze i5 als joun i7 ZONDER hyperthreading)
Koop wel een aparte cpu koeler bijv een scythe mugen 2 of een corsair h60 als je waterkoeling wilt.

Voor de videokaart zou ik toch voor een andere gaan , namelijk een Nvidea gtx 570 , deze past nog binnen je budget en is qua prestaties een stuk beter dan de 6950.
Er is al een nieuwe type Moederbordbord chipset en dit is een z77 , met bijv deze moederbord kan je nog lang mee gaan en flink upgraden : http://azerty.nl/8-2528-492574/asrock-fatal1ty-z77-performanc.html
Als SSD raad ik je een samsung of een intel aan , deze omdat ze sneller zijn dan andere ssd's in hun klasse ... heb je wat minder geld kan je voor de crucial m4 gaan deze is ook best wel goed beoordeeld.

Als monitor kan je toch beter een samsung pakken omdat deze een veel betere beeldkwaliteit heeft en ook een goed merk is tegen over iiyama.
Verder kan je je voeding veranderen in een ocz modxstream pro van rond de 650 watt of wat meer voor upgrades.

Met de rest zit je wel goed , dat is allemaal joun persoonlijke keuze
 
de ssd die je nu hebt gekozen is eigenlijk bedoelt voor extra CACHE geheugen voor de cpu je kunt beter een Samsung 830 SSD of Crucial M4 ssd aanschaffen
 
Mooi systeempje,

Puur voor kun je misschien beter een zwaardere graka pakken zoals al aangegeven is.
Extra geld kun je vrij maken door een iets zwakkere CPU. bv de 2500K, ook al aangegeven.

Het verhaal van msi009 betreft hyperthreading ect is achterhaald..
Toekomstige / huidige games ondersteunen de volle multi core al.
Moet maar eens voor de grap recomended system specs bekijken van max payne 3, die later dit jaar uitkomt.
http://www.vgrequirements.info/max-payne-3/


Maar een CPU kun je altijd makkelijk upgraden. socket 1155 blijft nog wel even bestaan.
Dus om nu beste prijs / performance te hebben. => zwakkere CPU en een krachtigere GPU.
ander hardware boeit opzich niet zo veel in gaming.

Edit : above was voor het eerste systeempje

Edit2 : voor je 2de / laatste systeem.
Misschien is een AMD 7870 ook een optie.
7870 is evenduur, maar is wel sneller als een GTX570
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...436938]=1&product[363903]=1&product[496894]=1
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, dus de mobo, , videokaart, cpu moet ik dus het eerst vervangen.
Scherm was goedkoopst in zijn prijsklasse volgens mij dus daarom had ik deze gekozen.

Maar ik las in de topic dat er een nieuwe reeks aan cpu's van intel komt.
Dus kan ik dan wel even wachten dan nog ?
 
Die "nieuwe" cpu's zijn eral. kwa gaming maakt het niets uit.
ivy bridge zijn heethoofdjes
 
Ik heb even de topic aangepast, want ik heb even zitten kijken.
Ik wil ook zeg maar er goed op kunnen bewerken.

Nu weet ik dat een Apple pc, daar toch altijd wel de beste in is, omdat scholen en dergelijke vaak ook apple pc's gebruiken voor design/muziek en dergelijke.
Natuurlijk wil ik geen apple pc, veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt, dus het moet ook nog eens een bewerk pc zijn.
Sluiten de specs dan wel of niet aan ???

Of moet ik btw totaal de andere kant op dus, naar amd ? 6x of 8x core.
 
ziet er goed uit, en binnen me budget.
Alleen die scherm is nog wel goed, aangezien ik in een paar berichten boven las, dat een Samsung echt een hele goeie is.
 
TFT LCD is niet van lg .. bijna alle beeldschermen hebben dit type.
 
Dennis doelt op het ips gedeelte..

Quote van wiki : IPS is widely employed in high-end monitors aimed at professional graphic artists.
Deftig schermpje dus.
 
is goed, ik zal dan gaan kijken, maar deze cpu kan gewoon nog wel mee, aangezien er al een nieuwe reeks aan intel chips is uitgekomen ???
 
met de samenstelling van mukkel ?
Aangezien er toch een nieuwe serie uit is van Intel

Mukkel,
Die ssd en die werkgeheugen, kan je daar niet op besparen?
Of zijn deze echt goed, want de latencie enz van die kingston is wel erg hoog ?
 
met de samenstelling van mukkel ?
Aangezien er toch een nieuwe serie uit is van Intel
 
je kunt wel besparen op werkgeheugen door maar 1 setje van 8gb te nemen in plaats van 2 setjes van 8 gb.
en die ssd zou ik wel houden want die heeft redelijk veel opslagruimte en is snel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan