Gaming pc (budget 1000-1100 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

GreenJunkiie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Hallo iedereen,

Inleiding:

Ik zou graag zo snel mogelijk een gaming pc willen kopen die BF3, Crysis 3, BF4, etc. (de zware games op de markt) met een hoge en stabiele fps draait, dus op de settings max/ultra.
Dus een erg goede grafische kaart. Ik game op de resolutie van 1920*1080

Budget - Ik dacht aan zo een 1000 tot 1100 euro.
Doel - Gamen, soms wat dagelijkse dingen (school, internet opzoeken)
Omgeving - Liever een krachtigere pc met wat meer geluid, dan rekenkracht op te geven voor stilte.
Assemblage - Ik zou de pc willen laten samenstellen door een website zoals http://azerty.nl/

Besturingssysteem - Windows 7 Home Premium
Opties / randapparatuur - Een mooie behuizing en een erg krachtige grafische kaart, een scherm heb ik al. Jullie kunnen eventueel ook een gaming muis/toetsenbord voorstellen maar dit is voor in de toekomst.

Bijkomende informatie: Ik ga hoogstwaarschijnlijk niet overclocken maar ik wil wel graag upgraden in de toekomst (een 2de grafische kaart erbij steken bijvoorbeeld)

Omdat ik nog een redelijke noob ben als het op het samenstellen van een pc aankomt, zou ik jullie willen vragen om al een setup te maken op een website (Azerty, Alternate,..)
Alvast bedankt! :thumb:

Om één of andere reden als je op het winkelmandje klikt, duid hij 2 keer Windows 7 Professional aan, dit moet dus 1 keer zijn.

Hij zou deze setup binnen een week kunnen leveren voor €1100 euro, wat vinden jullie daarvan?

Nog één vraagje, vinden jullie een SSD kaart echt een meerwaarde aan het systeem, of zou ik voor de Intel Core i5 4670K (OC'ed tot 4-4,2 GHz) gaan en Be Quiet! Dark Rock Advanced C1.

Hij zou deze dan willen overclocken maar mijn budget is maximum 1100 euro en ik kan ze beiden niet betalen, het is oftewel
de Intel Core i5 4670K (OC'ed tot 4-4,2 GHz) en Be Quiet! Dark Rock Advanced C1 om te overclocken of de SSD kaart die in de setup staat.

Ik zou ook alleen maar windows op de SSD kaart zetten (samen met users, program files, etc.) maar absoluut geen games.
Op deze computer verbruiken al deze bestanden zo een 45 gigabyte, zou ik dan voor een 60/64 SSD kaart gaan of is dit te krap?

Jullie mogen gerust deze setup aanpassen.

Alvast bedankt,
Jarne

Laatst bewerkt:
je winkelmandje link werkt niet goed we krijgen alleen windows 7 te zien

je moet op directe link klikken tijdens je naar je winkelmandje kijkt dan krijg je een link plaats die link dan hier

Ik weet niet of jij al eerder battlefield hebt gespeeld, maar het laden van maps duurt echt ONGELOOFELIJK lang. Denk aan 2 minuten laden voor een map, soms wel meer! (dit klinkt misschien overdreven maar is echt vervelend) Op een SSD is dit gedaan in seconden. Ik zou helemaal met dat budget zeker een SSD kopen.

Ben niet zo goed met forums, heb dan maar een Print Screen gemaakt.
Zie hieronder de setup.

Naamloos.jpg

Ik weet niet of jij al eerder battlefield hebt gespeeld, maar het laden van maps duurt echt ONGELOOFELIJK lang. Denk aan 2 minuten laden voor een map, soms wel meer! (dit klinkt misschien overdreven maar is echt vervelend) Op een SSD is dit gedaan in seconden. Ik zou helemaal met dat budget zeker een SSD kopen.

Nee, heb nog nooit Battlefield 3 op de pc gespeeld, ben aan het overstappen van PS3 naar PC.

Mmh, zal dan zeker voor de SSD kaart gaan. Is 64 GB genoeg of moet ik toch de Samsung EVO Series 120 GB nemen?

Alvast bedankt voor je reactie! :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
overclocken is niet een must voor games de standaard i5 4670 kan iedere videokaart prima ondersteunen op de markt
geef wat minder geld uit aan de kast en je houd geld over voor een goede aftermarket koeler

verder kun je met een Deepcool neptwin of gelid black edition ook goed overclocken en die kosten net wat minder

verder is een 120GB SSD aan te raden 64 is krap

Hallo,

Ik denk niet dat ik ga overclocken omdat ik er totaal geen kennis van heb.

Heb je misschien een voorstel voor een goede, goedkopere behuizing waar alles vlotjes in past?

Als ik niet ga overclocken moet ik er dan nog een extra koeler inzetten zoals de Deepcool Neptwin of Gelid Black Edition die je voorstelt?

Alvast bedankt! :thumb:

het verschil tussen een i5 4670k en de non k editie is 5 euro en sinds je toch een z87 moederbord nodig hebt (voor SLI x8x8) kun je net zo goed wel een k editie i5 kopen

dus heb je winkelmandje aangepast met het oog op de toekomst dat je er ooit nog eens een 2de GTX760 naast gaat plaatsen
klikerdeklik en kun je ook nog een beetje overklocken

Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit hier post maar mijn broer heeft laatst een Samsung 840 Pro gekocht (256GB) maar gebruikt deze niet omdat hij een SATA-II in zijn laptop heeft (en dus bijna geen baat bij een SSD heeft). Deze is dus nog zo goed als nieuw en hij wil er graag van af. Ik weet niet of jij geïnteresseerd bent?

Ik zou mijn pc laten assembleren bij Azerty, en niet zelf.
Dus neen dank je, misschien kom ik dan boven mijn budget uit.
Toch bedankt voor het aanbod.

[ONTOPIC]

Mmmh, iemand die de pc voor mij ging ineensteken zegt dat hij er alles van kan afraden, is dit waar?

@ gast0561

Denk da je beter even een topic kan starten in het vraag en aanbod sectie.
En als hij er graag af wil voor 100 Euro is hij er af:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog even wat aangepast als ik zo vrij mag zijn:

- Windows 7 home premium is afdoende, tenzij je veel ram gaat gebruiken (meer dan 16GB dacht ik)
- 840 Pro heeft in de praktijk weinig meerwaarde t.o.v. de 840 Evo, en zeker met het prijsversachil in je achterhoofd
- Ram kan best goedkoper, goedkoper crucial ram zal ook prima zijn werk doen..

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[634347]=1&product[568279]=1

Nog 2 vragen van mijn kant:
- Weet je zeker dat je Sli wilt gaan draaien? Ik denk dat het een betere optie is om over een jaar of 2 gewoon een nieuwe videokaart te kopen voor 250 euro ipv een 2e kaart erbij te zetten. Je ziet al dat je een stuk meer kwijt bent aan voeding/moederbord, plus je zal in een sli opstelling meer warmte in je kast hebben, meer stroomverbruik hebben en je hebt 2 oudere kaarten ipv een nieuwe zodat je nieuwe technologieën mist (wat dat dan ook zijn kan).
- Je geeft aan dat je een goede kast wilt, ik zou dan toch een wat duurdere nemen.. deze is opzich wel mooi maar heeft bijv. geen cable management en de kwaliteit zal ook niet helemaal voldoende zijn voor die prijs.. je zou ook bijv. zoiets kunnen overwegen:
http://azerty.nl/0-1044-458157/cooler-master-cm-690-ii-midt.html

MVG.

Bedankt voor je reactie! :thumb:

Ik kan er niet zo goed aan uit, zoveel keuze en zo weinig kennis van mezelf :rolleyes:

Ik denk dat ik het maar bij de 8 gb Corsair Vengeance hou, het prijsverschil is niet zo groot.

- Ja misschien is het wel beter om dan een andere videokaart te kopen, moet ik dan nu een ander moederbord aanschaffen ipv de Gigabyte Z87-HD3.

- Ik heb ondertussen gekozen voor de Zalman Z11 Plus, is die ook goed?

Dit is de setup die ik hoogstwaarschijnlijk ga aanpassen (prijs is plus verzending en assemblage) : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[353613]=1&product[394013]=1&product[7517]=1

Vriendelijke groeten,
Jarne

Laatst bewerkt:
Yep, moederbord en behuizing zijn prima.. dat vengeance geheugen ook alleen houdt er rekening mee dat het met de cpu koeler in de weg kan gaan zitten, zelf zou ik dan het vengeance geheugen zonder heatsinks nemen. Ik zou alleen wel een iets duurdere versie van de GTX 760 nemen, zodat je een betere/stillere koeling hebt en je (later) beter kunt overclocken. Die voeding kan ook prima minder, met een XFX 550 zit je al goed (plus overclock).

Met die aanpassingen erbij:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...398419]=1&product[425856]=1&product[631079]=1

Ik heb nog even wat aangepast als ik zo vrij mag zijn:

- Windows 7 home premium is afdoende, tenzij je veel ram gaat gebruiken (meer dan 16GB dacht ik)
- 840 Pro heeft in de praktijk weinig meerwaarde t.o.v. de 840 Evo, en zeker met het prijsversachil in je achterhoofd
- Ram kan best goedkoper, goedkoper crucial ram zal ook prima zijn werk doen..

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...394013]=1&product[634347]=1&product[568279]=1

Nog 2 vragen van mijn kant:
- Weet je zeker dat je Sli wilt gaan draaien? Ik denk dat het een betere optie is om over een jaar of 2 gewoon een nieuwe videokaart te kopen voor 250 euro ipv een 2e kaart erbij te zetten. Je ziet al dat je een stuk meer kwijt bent aan voeding/moederbord, plus je zal in een sli opstelling meer warmte in je kast hebben, meer stroomverbruik hebben en je hebt 2 oudere kaarten ipv een nieuwe zodat je nieuwe technologieën mist (wat dat dan ook zijn kan).
- Je geeft aan dat je een goede kast wilt, ik zou dan toch een wat duurdere nemen.. deze is opzich wel mooi maar heeft bijv. geen cable management en de kwaliteit zal ook niet helemaal voldoende zijn voor die prijs.. je zou ook bijv. zoiets kunnen overwegen:
http://azerty.nl/0-1044-458157/cooler-master-cm-690-ii-midt.html

MVG.

dat werk geheugen heeft geen XMP profiling en moet je dus zelf gaan overclocken als je dit op 1600mhz wilt laten draaien
dat hoeft met xmp niet verder was het werkgeheugen wat ik had gekozen ook hoger geclocked op 12800mhz

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanpassingen!

Wilt u even een link plaatsen van het vengeance geheugen zonder heatsinks, ik vind ze niet zo direct.

Hoe kan je een grafische kaart overclocken, is dit softwarematig?

Bent u er zeker van dat de voeding voldoende watt zal leveren en er geen overhitting zal plaatsvinden met één fan?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil het gewoon in één keer goed doen ;)

Alvast bedankt,
Jarne

EDIT: De grafische kaart is wel 30 cm lang, is er genoeg ruimte in de behuizing dan?

Laatst bewerkt:
Hmm je hebt gelijk, dat past niet tenzij de maten ruim genomen zijn.. dan kan je beter voor de MSI variant gaan, die is 26cm

http://azerty.nl/0-5644-630966/msi-n760-tf-2gd5-oc-grafische.html

En die voeding kan het prima aan hoor, de GTX 760 verbruikt niet zo bijzonder veel en de i5 is ook vrij zuinig

http://media.bestofmicro.com/E/H/389321/original/Power-Consumption-07-Torture.png

De i5 verbruikt overclocked +- 165 watt zag ik, dus nogmaals dat gaat prima

En de videokaart moet je inderdaad via software overclocken, bijvoorbeeld met MSI afterburner of met EVGA precision.. je verhoogt de kloksnelheid iets en je test de kaart op 'artifacts' en je kijkt of de temperatuur goed blijft.

met die i5 4570 kun je niet goed overclocken heeft geen unlocked multiplier en de i5 4670k is trouwens goedkoper :S

heb er nu ook een GTX770 in kunnen plaatsen omdat je nu voor een Home premium editie bent gegaan klikerdeklik
videokaart past trouwens prima in de behuizing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan