Gaming PC : complete leek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is dat het moederbord niet goed in de I/O-shield is gedrukt voor je het hebt vastgezet.
Je moet de voeding afkoppelen, zorg ervoor dat je je lichaam statisch ontlaadt ( via de cv- of waterleiding ) voor je het moederbord vastpakt !!.
Verwijder de schroeven waarmee het moederbord is vastgezet en schuif voorzichtig met het moederbord totdat alle aansluiting recht en zonder obstakels door de shield steken en zet het daarna weer vast.
Dat lipje wat voor 1 van de aansluitingen steekt is een massa-stripje wat door montage tegen de moederbord-connector wordt gedrukt om storing te voorkomen..

Is gemonteerd door Azerty toch?
Als dat zo is dan valt mij dat zwaar tegen, een vakantiehulp of stageloper zou gedaan kunnen hebben maar dat moet dan wel gecontroleerd worden.

Als je het zelf gaat doen, vergeet de verbogen aardingslips van de backplate niet in de goede vorm te buigen.

Ik heb nog nooit een pc opengedaan, vandaar ook topictitel "complete leek". Ik heb 60 euro aan Azerty betaald om het in elkaar te steken, maar is duidelijk niet goed gedaan ... ik zal hun maar terug contacteren zeker ?

Tja, niemand in de buurt die handig is?
Het is niet moeilijk als je het weet......

Anders moet je straks dat hele ding terugsturen.

die ijzeren plaat of wel backplate genoemd kun je eruit klikken en de punten die er tussen zitten kun je zachtjes weg buigen
echter zul je wel het moederbord eruit moeten halen je kan ze ook de andere kant op buigen dan hoeft dat niet

Ik ben langs de lokale PC boer geweest. Hij zei mij dat er iets (ben vergeten wat, dacht de voeding?) tegen het moederbord gezet moet worden. Toen men dit gedaan heeft, zijn de schroeven van het moederbord te sterk aangeschroefd waardoor het moederbord "scheef getrokken" is. Hij zei dat hij nog nooit zo een slecht gemonteerd moederbord gezien had. Hij zei dat hij het kon proberen op te lossen, maar kon niet garanderen dat hij geen schade geen aanrichten.

Bovendien zij hij ook dat mijn case eigenlijk te klein is voor een gaming pc. De case zou niet voldoende verluchting geven. Hij zei dat dit op termijn problemen kan geven naar oververhitting toe. Klopt dit ?

Tis gewoon een midikast, niks mis mee.
En de schroeven te strak? bord zit gewoon niet goed en heeft diverse aardings lipjes verbogen.
En over de voeding ontgaat mij ook, die schroef je gewoon in de case en heeft verder qua montage niets met het moederbord te maken.

Tis gewoon een midikast, niks mis mee.
En de schroeven te strak? bord zit gewoon niet goed en heeft diverse aardings lipjes verbogen.
En over de voeding ontgaat mij ook, die schroef je gewoon in de case en heeft verder qua montage niets met het moederbord te maken.
Niks aan toe te voegen, zo denk ik er ook over en dat "verluchtings"-verhaal: als de systeem-temp. te hoog zou worden / zijn zet je er een extra case-fan in, einde probleem.

zolang jij je kast eens in het jaar een beetje ontstoft is dit totaal geen issue je hebt geen oversized kast nodig voor een degelijke game systeem

er zijn zelfs game kasten die op console formaat nog genoeg airflow aanbieden

Hallo allemaal,

Nog even een kleine update. Mijn PC is intussen in orde. Ik heb aan Azerty gevraagd of ik de PC bij een lokale PC handelaar mocht laten repareren (dit zou €35 kosten) maar dit wouden ze niet compenseren. Ik moest hem absoluut terugsturen naar hun. Zij hebben uiteindelijk de reparatie gedaan en nu is alles ongeveer in orde. (na 2 weken !)

Ik heb mijn PC 2 weken moeten missen omdat zij niet eens bereid waren om €35 kosten te vergoeden zodat ik hem hier kon laten maken en hem onmiddelijk kon gebruiken.

Ik heb ook geen enkele compensatie gekregen voor de last die ik gehad heb.

Ik bestel alvast nooit meer bij Azerty.

Nogmaals bedankt voor de tips en hulp allemaal !

Dat ze die kosten niet wilden compenseren kan ik wel begrijpen, zij hebben iemand in dienst die de systemen in elkaar zet en die moet betaald worden, of hij nou druk is of uit z'n neus zit te eten dus geld kost die man toch.
Dan is het wel duidelijk dat ze geen € 35 van hun marge gaan betalen voor iets wat een betaalde werknemer ook kan, maar dat een half uurtje werk 2 weken moet duren vind ik ook bizar.
Buiten dat vind ik € 35 extreem veel voor een moederbord opnieuw plaatsen, had mij maar even gevraagd...:p

Hoi,

Denk niet dat het ergens anders beter is service staat vaak op een laag pitje bij de meest winkels is mijn ervaring en doe bij verschillende zaken kopen.

Hier hetzelfde, ik koop veel bij Azerty alleen zet ik alles zelf in elkaar.
Overigens heb ik zelf goede ervaring met hun aftersales en garantie-afhandeling. Ik kan over Azerty uit eigen ervaring niks negatiefs zeggen.
Dat geldt trouwens ook voor meer shops als Afuture, 4Launch, Alternate, Coolblue en andere shops die een goede beoordeling hebben op tweakers.net.

Hoi,

Is ook vaak de omstandigheid waar vaak de problemen mee komen en hoe snel je iets wil afhandelen en we vergeten vaak dat we niet de enige zijn maar het gaat soms zeer moeizaam.

Voor mij was dit toch echt ongezien. Ik ben eerlijk gezegd absoluut niet tevreden, ik bestel er nooit meer.

De pc is trouwens heel goed, alleen vertoont hij een vreemd probleem. Volgens mij verwart hij "afsluiten" soms met "stand-by". Ik ben er zeker van dat ik mijn PC altijd afsluit, ik gebruik nooit de stand-by toets en vergeet hem niet af te sluiten. Toch staat hij regelmatig op stand by, terwijl hij eigenlijk zou moeten uitstaan (ik ga ervan uit dat dit het geval is, dat hij vanzelf zou aanspringen lijkt mij nog veel straffer).

Iemand hier een verklaring voor ?

Welk OS staat er nu op?

Had ze overigens een mail gestuurd en verwezen naar dit topic, tis gewoon anti reclame voor ze om een pc zo in elkaar te laten zetten en moeilijk doen over €35,=, maar reageren doen ze niet, best wel zwak.

Dat heb ik zelf ook al gedaan. Ach, het is nu zo zeker. Ik ben blij dat alles nu in orde is.

Men had mij ook beloofd dat ik een compensatie ging krijgen voor de lange wachttijd. Daar wacht ik nog steeds op.

De OS is Windows 8.

Laatst bewerkt:
Ondertussen de weg kwijt, indien je wel een SSD hebt zet je standby en slaapstand in energiebeheer uit, ding is toch dan snel opgestart of is dat ook opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan