Gaming PC : complete leek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste spel dat hier klaarligt om te spelen is Total War : Atilla ... volgens mij toch al een zwaarder spel. Over het algemeen speel ik vooral RPG's eigenlijk, maar daar kunnen dus weleens wat grotere games tussenzitten.

Maar zoals ik in mijn openingspost al zei : het belangrijkste voor mij is dat ik een lange periode kan blijven gamen. Of dat nu op medium of op ultra high quality is doet er weinig toe voor mij !

Nog één kleine vraag : stel dat ik de PC bestel zoals door lange pier (waarvoor nogmaals dank) geconfigureerd, en binnen 3 jaar bijvoorbeeld zou de 8gb ram toch niet voldoende blijken. Kan ik dan gewoon nog 8 gb toevoegen ? Of is dat achteraf niet meer mogelijk ?

met de gtx 970 en gtx 960 zit je voor je total war attila goed :)

maar jij kiest futureproof is gtx 970 goed(gtx 980 is beter maar ook een heel eindje duurder)

Ik bedenk me net dat ik nog een vraag heb. Momenteel heb ik een zeer oud beeldscherm (ongeveer 10 jaar oud). Op zich werkt dit scherm nog perfect.

Gaat dit beeldscherm ook een effect hebben op de kwaliteit van mijn games ? Komt de videokaart misschien niet genoeg tot zijn recht met zo'n beeldscherm ? (met andere woorden : moet ik een nieuw scherm kopen als ik volop wil kunnen genieten van mijn aankoop ?)

bestelling geplaatst ! Bedankt nogmaals voor de hulp allemaal !

Snel nog een vraagje. Klopt het dat de MSI versie van de GTX970 standaard al overclocked is ?

PC zou dinsdag of woensdag aankomen, ik kijk er naar uit !

Ik ontving net onderstaande E-mail. Wat moet ik antwoorden ???

Uit het ordercommentaar neem ik waar dat u de twee bestelde fans voorin en achterin de kast wenst te hebben.

Echter kan de fan die u achterin de kast gemonteerd wenst te hebben niet geplaatst worden.

Dit komt door het volgende:

De CPU-koeler die u heeft besteld heeft 2 fans, de 2de fan zit al zeer dichtbij de rear.

Nu zijn er meerdere opties mogelijk:

- Wij kunnen voor u de 2 cpu fan verwijderen en alsnog de extra bestelde fan achterin de kast monteren.

- Wij kunnen de 2de fan op de CPU koeler laten zitten en de extra bestelde fan meeleveren of uit uw order halen.

Met de tempratuur prestaties zit er geen verschil tussen welke keuze u maakt.

Daarnaast heeft u een Seriële ATA-kabel van DeLOCK besteld, echter was deze niet nodig bij het assembleren van uw systeem. Wij kunnen voor u de kabel uit uw order halen, ook kunnen we de kabel los mee leveren.

Het lijstje waarvan ik hierboven vroeg heb ik van lange pier overgenomen. We hebben blijkbaar allemaal over het hoofd gezien dat hier GEEN ssd schijf inzit ....... nu heb ik een probleem natuurlijk, want ik heb een ssd nodig om mijn windows op te installeren. Ik heb echter geen idee hoe ik zo'n SSD zelf moet installeren ......

Nog een probleem. Achteraan zitten 6 USB poorten. Er zijn echter 3 van de 6 poorten waar ik niets kan insteken. Ze lijken niet goed geconnecteerd ofzo ????

Laatst bewerkt:
Nog een probleem. Achteraan zitten 6 USB poorten. Er zijn echter 3 van de 6 poorten waar ik niets kan insteken. Ze lijken niet goed geconnecteerd ofzo ????
nee daar voor zul je drivers moeten installeren die worden mee geleverd met het moederbord dat zijn USB 3.0 poorten waarschijnlijk.
er is een CD mee geleverd waar die drivers op staan

een SSD plaatsen is zeer makkelijk
[video=youtube;V3dAa_1LtmA]https://www.youtube.com/watch?v=V3dAa_1LtmA[/video]

Is een SSD harddrive dan nodig ?
Je vond het niet echt nodig, er stond dan ook niet meer op het lijstje en ook was er maar 1 lock sata kabel voor de harde schijf.
Kijk met de driver cd na of alle drivers wel zijn geïnstalleerd, lijkt of de USB 3 driver niet is geïnstalleerd, de USB 2.0 driver zit in windows.
Lijkt mij dat er dan 4 niets doen en 2 wel.

Het probleem is niet dat de poorten niet werken. Ik krijg er gewoon niets ingestoken. Er lijkt dus fysiek iets te schelen met de poorten. Volgens mij zijn de poorten te klein. Ze zien er ook wat anders uit, hetgeen dat binnen zit lijkt een beetje scheef te staan.

Wat de SSD betreft hebben ik de argumenten die jullie gegeven hebben mij overtuigd, ik wou er dus wel één hebben. Een misverstand dus :confused: Ik zie inderdaad dat ik dit nergens gezegd heb, dom van mij. ik wil er dus nog eentje bestellen. Wat moet ik dan allemaal bijbestellen ? De SSD en zo'n kabel ? Of is enkel de SSD voldoende ?

Laatst bewerkt:
Het I/O shield van je moederbord ziet er zo uit:
2000541451.jpeg
Daarop zie je, van rechts naar links, Audio, netwerk-poort, 2x USB 2.0, 2x USB 3.0 ( blauw ), 2x USB 2.0, een HDMI-poort voor monitor aansluiting met links daarvan nog VGA en DVI ( onder elkaar ), ook voor monitor-aansluiting en tot slot PS2 voor toetsenbord en muis.

Het is mij niet duidelijk waarom er niets in de USB-poorten zou passen, kun je er een foto van maken en die plaatsen in je volgende bericht..?

Kwaliteit van mijn camera is spijtig genoeg erg slecht, maar ik denk dat dit goed zou moeten zijn?

Ik heb nu zelfs gezien dat één USB poort is waar een klein ijzer "dingetje" voor steekt, wat het onmogelijk maakt om er iets in te steken. Dit is zichtbaar op de laatste foto. het is in de USB poort links van de poort waar mijn internet kabel insteekt, onder de blauwe poort. Het zit linksonder aan de USB poort.

De blauwe poort linksboven is duidelijk kleiner dan de poort ernaast. In deze poort past dus niets, net als de poort eronder.

2sbrghs.jpg

11sjrt0.jpg

Bijlagen

• DSC_0018.jpg
    DSC_0018.jpg
    91 KB · Weergaven: 29
Ik zie dat tinypic de foto's heeft gedraaid. Wanneer ik linksboven zeg bedoel ik dus linksboven wanneer de pc is "normale" rechtopstaande positie staat.

In de onderste foto is het ijzeren 'klepje' te zien dat de ingang van de USB naast mijn internet kabel blokkeert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan