Gaming pc, goede samenstelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
192
Beste medehelpmijers,

Ik heb dus recent al enkele problemen gepost ivm het samenstellen van mijn nieuwe gaming pc...
Ik kom nu momenteel op een pc waarvan ik denk dat hij zeer goed is...

Kunnen jullie becommentarieren en eventueel bijsturen waar ik iets anders zou moeten doen?

Ik dank jullie alvast zeer vriendelijk!

MVG

Bram

Link:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[260553]=1&product[268106]=1&product[261429]=1&product[225309]=1&product[259962]=4&product[234905]=1&product[226358]=1&product[92110]=1&product[7517]=1&product[246333]=1&product[245679]=1&product[194634]=1&product[35576]=1
 
ziet er goed uit alleen heb je een DVD-ROM (alleen lezen) en een IDE. Bovendien denk ik dat je mobo geen IDE aansluiting heeft.

Je moet een SATA hebben en dan het lieft een dvd brander met 24x, die zijn van een goed merk voor 24 euro en volgens mij al vanaf 19 oid

Ook valt me je RAM keuze op, je hebt triple channel en volgens mij je je mobo dual, corret me if im wrong. Maar dan je je beter 2 setjes van 2x2+2x2 nemen zodat je 2x dual channel hebt en 8gb ipv 6 gb en bovendien kost het ook nog weinig meer.
 
Beste Generation

Beste Generation kill,

Hartelijk dank voor je antwoord!

Maar ik heb toch nog enkele vragen...

- Kan u me soms uitleggen waarom u 8gb ram verkiest boven 6gb ram? En waarom dat dus 4*2 moet zijn?
- En kan u me ook vertellen of je met de dvd rom bvb een cd kan lezen, en niet enkel een dvd?
- Bovendien, wat is de nieuwe aansluiting voor dvd-roms? Sinds deze met een IDE is en dat verouderd is? Want ik begrijp dit niet echt goed... Kan u me dan ook eens een linken?

Het spijt me dat ik zoveel vragen heb maar ik weet eigenlijk niet echt heel veel over een pc... en daarom is eentje samenstellen zeker niet alleen mogelijk :D

MVG

Bram
 
Hoi Bram,


- Kan u me soms uitleggen waarom u 8gb ram verkiest boven 6gb ram? En waarom dat dus 4*2 moet zijn?

Het moederbord dat je gekozen hebt, heeft geen ondersteuning voor geheugen dat op 'Triple channel' werkt. (3 dezelfde geheugen bankjes die met elkaar samen werken, kort gezegt). Wat dan niet veel duurder is, is om 4x2gb te nemen dat in dualchannel werkt.

- En kan u me ook vertellen of je met de dvd rom bvb een cd kan lezen, en niet enkel een dvd?

Ja, een DVDRom leest CD's. Maar, de dvd-speler kan niet branden, en werkt op een oudere aansluiting wat je moederbord niet heeft. Je kan bijvoorbeeld beter deze DVD speler erin zetten. Heeft een 's-ata' aansluiting, maar kan ook 'Duallayer' dvd's branden. (DVD's van 8.7gb)


- Bovendien, wat is de nieuwe aansluiting voor dvd-roms? Sinds deze met een IDE is en dat verouderd is? Want ik begrijp dit niet echt goed... Kan u me dan ook eens een linken?


S-ata is al een tijdje 'de nieuwe aansluiting'.

SATA-Signal-Cable-1.jpg

(S-ATA)

Het werkt sneller dan IDE, en is een heel stuk smaller wat de airflow in je kast er niet bepaald slechter op maakt. (IDE vangt veel meer wind op. Wat de airflow wat minder maakt en de pc iets warmer kan worden.)

CB-IDE133.jpg

(IDE)
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje

Hartelijk dank beste,

Ik had daar al van gehoord maar nu pas weet ik wat het echt is... Dankje daarvoor!

Ik heb echter nog 1 vraagje,

Ik heb gekozen voor de NZXT Sentry LX fan controller, maar deze werkt denk ik 3 pin voor de fans...

Als fans zou ik de Coolermaster excalibur kiezen, maar waar kan ik de pins zien? Is dit 3 of 4 pin connection? En kan ik de fan alsook naar 0 rps draaien indien dit nodig is?

Ik link alles alvast onderaan.

Nogmaals bedankt voor uw hulp

MVG

Bram

http://azerty.nl/producten/product_...idsregelaar-systeemventilator-zwart-5-25.html

http://azerty.nl/producten/product_...r-master-excalibur-ventilatorhuis-120-mm.html
 
Het antwoord staat al bij de specificaties van de fan zelf.

"3-pin plug to 4-pin Molex adapter"

3 pins converter naar Molex. Ofwel, mocht je geen aansluiting meer hebben op je moederbord / fancontroller, kan je het aansluiten op een Molex aansluiting.

Het heeft 3-pins aansluitingen (Gelezen op Tweakers).

Of het mogelijk is om de fans stil te zetten als het nodig is, dat durf ik je niet te zeggen. Dat verschilt weer per fancontroller. Zelf heb ik er 1 die ze gewoon op 800 ~ 1200 rpm laat draaien (wat ook weer verschilt per fan).
 
Hoi Bram,

In je vorige topic had je aan gegeven niet te gaan overclocken toch?
Je hebt een moederbord en geheugen gekozen die uitermate geschikt zijn om mee te overclocken.
en idd:
neem dual channel geheugen: en 4GB is echt vel voldoende voorlopig(maar 8GB is nooit verkeerd):p
en weet je dat er ook al 4 fans zijn geinstalleerd in de behuizing?
Dit is een hele goeie DVD-brander/speler/cdspeler:
http://azerty.nl/producten/product_...-24x-12x-serial-ata-intern-5-25-labeltag.html
met een sate aansluiting;)
 
Overclocken

Beste,

Ik had inderdaad aangegeven niet te gaan overclocken... Maar in de toekomst zou ik dit toch graag wel doen he.
Denkt u dat mijn gekozen systeem voldoende sterk is om te Overclocken?
En hoe goed moet RAM zijn, met name hoeveel MHz om goed te kunnen overclocken?

PS ik heb een laptop ter beschikking dus de ROG zou zeker geen probleem mogen zijn...

MVG
Bram
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan