Gaming PC hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanHelp

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
14
Hallo,

Ik wil graag een gaming PC samenstellen. Kan iemand me hiermee helpen, ik weet niet wat voor een onderdelen ik moet hebben, ik heb geprobeerd om een PC samen te stellen maar ik heb op dit forum gelezen dat Llon (zo heet het dacht ik) een waardeloze processor is voor gamen, ik ben nu verward. Kan iemand me hiermee helpen? Mijn budget is €700
 
Laatst bewerkt:
Welke games wil je ermee spelen?

Wil je de beste graphics enzo hebben of neem je genoegen met dat je de recommended eisen hebt?

En hoe lang moet hij mee gaan?
 
Als antwoord op je vraag heb ik wat leesvoer voor je. Kijk het eens door en je krijgt vanzelf wat meer idee over wat je wel of niet moet kopen/samenstellen.
 
Nog iets:

Als antwoord op je vraag heb ik wat leesvoer voor je. Kijk het eens door en je krijgt vanzelf wat meer idee over wat je wel of niet moet kopen/samenstellen.

Nu ik dit doorgelezen heb heb ik een vraag. Als ik met de goedkoopste akkoord zou gaan, zou ik dan op google deze grafische kaart en processor op kunnen zoeken en dan zien of hij aan mijn wensen voldoet?
Als u dit toevallig weet, kan u mij dit dan vertellen? De dingen die k wil dat hij kan zijn onder andere:

Skyrim runnen, Starcraft II hoge graphics (high-ultra), Tribes Ascend runnen. Dit moet hij zeker kunnen. Kan de hoedkope machine dit of moet ik dan de high-end(ere) machine nemen?

Of kan ik gewoon de naam van de grafische kaart + processor googlen en het dan vinden?

Bij voorbaat dank
 
Welke games wil je ermee spelen?

Wil je de beste graphics enzo hebben of neem je genoegen met dat je de recommended eisen hebt?

En hoe lang moet hij mee gaan?

Skyrim, Starcraft II, Tribes Ascend, en games op dat algemen grafische niveau. Het liefst de beste graphics.
 
Laatst bewerkt:
Oh en voordat ik het vergeet, hij moet stil zijn!

Geen zoemmachine :D!

(beetje hoge eisen misschien maar als ik een keer redelijk geld uit ga geven dan ook maar meteen goed of niet?
 
Ik heb even wat voor je samengesteld:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225309]=1&product[441860]=1&product[508255]=1

Moet er ook windows 7 bij of assemblage?

Zie ook dit voor de videokaart:http://nl.hardware.info/productinfo/143673/amd-radeon-hd-7770-ghz-edition#tab:testresultaten

Processor:http://tweakers.net/reviews/1934/6/...2500k-benchmarks-synthetische-benchmarks.html

Procesor met games:http://tweakers.net/reviews/1934/7/intel-core-i7-2600k-en-i5-2500k-benchmarks-games.html

Bij delaatste benchmark zie je dus ook dat een intel core i7(die een flinke meerprijs heeft) geen verschil in games heeft ondaks dat de intel core i7 hypertreading heeft.

Veel succes met het samenstellen en kopen van je syteem!
 
Laatst bewerkt:



QUESTION!

Is die 1TB hardeschijf persé nodig? Kan ik ook wegkomen met bijvoorbeeld een 1000 (<- TYPFOUT! 100*) gigabyte hardeschijf?

Ik probeer nu wat minder uit te komen, kijken hoe laag ik kan gaan zonder dat het meteen een slechtere PC wordt!
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde 100 Gig, hahah! Ik ga meteen laag zitten omdat ik het gevoel heb dat dat veel te weinig is. Mijn oorspronkelijke doel was 500 gig, daarom vroeg ik me af of dit echt veel in prijs zou besparen.
 
Laatst bewerkt:
Neem maar van mij aan dat 500 GB te weinig is ;)

Windows zelf neemt al rond de 50 GB in beslag.
Een game als starcraft 2 al 12 GB, reken dan maar uit hoe snel je aan die 500 GB zit en dan nog een schijf erbij kopen van 500 GB is duurkoop.
 
Ah ok, dat is dan duidelijk. Hoeveel zou ik eventueel nog kunnen besparen terwijl de machine even sterk blijft? Niet meer veel of wel? En wat voor een games kan bijvoorbeeld de machine van €531 niet die die van €699 wel kan?
 
windows 7 neemt rond de 25GB in beslag je houd vaak nog de helft over op een SSD van 64GB
als je een beetje bestanden download zoals games en Blu ray films dan zit je zo op de 500GB, 1TB is daarom nu ook de standaard voor computers
 
Laatst bewerkt:
Zou iemand me een overzicht kunnen geven van wat de €531 kan wat de €699 niet kan?
 
Zou ik de machine van €500 kunnen nemen en vervolgens gewoon een andere processor kopen zodra ik hem nodig heb? En die dan laten verwisselen of zelf verwisselen? Of is dit onmogelijk? Want verder zou alles hetzelfde zijn?
 
Ja hoor dit is mogelijk!

Alle processoren die op de 1155 socket draaien passen erop!

Dez processor beschikt trouwens ook over hypertreading, dit is een techniek waarmee de cores virueel verdubbeld worden hierdoor heb je dus 4 cores
 
Laatst bewerkt:
Kan de processor van de €500 machine skyrim runnen? en op wat voor graphics zou dit mogelijk zijn? En zou hij starcraft II op high kunnen runnen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan