Gaming pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb deze een 3 maanden geleden gekocht . hij heeft wel sata kabels en alles ,

weet iemand mischien welke kant deze op blaast ?
ik wil hem buiten de plaat van de zijkant van behuizing hebben omdat hij niet meer binnen past .
Dus hij moet naar buiten blazen toch ? ik hoop dat get de kant is met de sticker erop die naar buiten moet want daar heb je nog ietsie pietsie bescherming...
hier de fanBekijk bijlage 149575Bekijk bijlage 149577

De lucht blaast uit naar de kant van de merknaam
dus als je em naar buiten wilt laten blazen zo bevestigen dat je de merknaam ziet van buiten.

dankje nick , ik heb hem er net ingeplaats .
Ik ben trouwens ook vandaag naar de winkel geweest voor een nieuwe 120 mm cooler omdat die andere veel te veel lawaai maakt maar deze heeft een andere soort aansluiting . waar moet die in op de moederbord .
En dan zit ik nog met het probleem dat ik niet weer waar de 4 pins aansluiting op de 8 pins 12v plekje op de moederbord komt , links of rechts ...

hier fotos ; (4 pins past alleen maar rechts) IMAG0054.jpgIMAG0055.jpgIMAG0056.jpgIMAG0057.jpgIMAG0058.jpg

is de pc 3 maanden oud of alleen de voeding?

heb je de voeding zelf geplaatst?
kijk of een andere voeding werkt een waarvan je het zeker weet dat hij het doet

de voeding heb ik uit mijn 3 maanden ouwde pc gehaald .
hij doet het perfect maar ik vraag me af of ik hem goed heb aangesloten op de 8 pins 12v atx aansluiting op de moederbord .
Aan de rechterkant past hij en de linker 4 blijven leeg/ongedekt ,
ik heb gehoord dat je geen 8 pins nodig hebt als je op stock cpu speed draait , hier wil ik graag wat meer info over want dalijk klik ik op de start knop en kaboem ! :P

Als je hem op deze manier aansluit en het aanzet zal je systeem hoogst waarschijnlijk niet opstarten omdat er geen cpu koeler aangesloten is omdat er nog 4 fasen over zijn
je connector is 4 polig en de connector op het moederbord is 8fasig

er zijn wel 4-pin Molex to 8-pin 12V power connectoren te koop maar of dat werkt...mwah

ik ben vandaag eff naar de winkel geweest en die ( ervaren man ) heeft me verteld dat een 4 pins naar 8 pins converter hellemaal niet werkt omdat hij net zoveel stroom geeft natuurlijk.
Hij zij gewoon dat ik de 4 pins links of recht waar die past erin moet doen en ALS ik de cpu ga overclocken dan pas een 8 pins van een nieuwere psu nodig heb
Is dit waar of was die gewoon een broodje koek verhaal aan het opmaken ?

8%20pin%20to%204%20pin%20ATX%20mainboard%20power%20adapter.jpg

zo'n connector zou voor deze fan wel werken, je steekt je 4 pins erin en dan die 8 pins op het mobo.

maar je hebt je CPU fan nu wel aangesloten neem ik aan?
een fan met koelblok is dat.

cpu fan heb ik al aangesloten ja
zon mini 4 pins op een rij ding die op de /cpu_fan van de moederbord moet . gewoon een standaard aansluiting.

ok dan zit dat wel goed.
fans komen meestal met een 3 of 4 pins aansluiting en op het moederbord zit vaak wel minimaal 2 van elke soort.
ligt dus aan je moederbord.

ik ben vandaag eff naar de winkel geweest en die ( ervaren man ) heeft me verteld dat een 4 pins naar 8 pins converter hellemaal niet werkt omdat hij net zoveel stroom geeft natuurlijk.
Hij zij gewoon dat ik de 4 pins links of recht waar die past erin moet doen en ALS ik de cpu ga overclocken dan pas een 8 pins van een nieuwere psu nodig heb
Is dit waar of was die gewoon een broodje koek verhaal aan het opmaken ?

het verhaal klopt ja maar sommige cpu's willen net even wat meer stroom het kan geen kwaad om het alsnog te proberen
als dat het probleem niet is dan lijkt het me slim om met de pc langs de pc boer te gaan en hem een diagnose te laten maken van de pc
het kost wel een paar tientjes maar dan weet je ook gelijk wat er mis mee is
en dan hoef jij ook geen hardware aanteschaffen dat wellicht het probleem niet eens doet oplossen

Laatst bewerkt:
firestorm ik ben idd bij een pc boer geweest en gelijk een psu gekocht.
ozc 700 watt , dus ook goed om later crossfire te draaien.

Ik ben mijn pc nu een beetje aan het uittesten en speccy laat mijn moederbord 94 graden zien . soms 75 graden maar das de minimum wat die laat zien.
speedfan laat cpu 93 graden zien maar speccy en asus bios laten cpu 25 graden zien..
vindt ik wel een beetje raar ...

Ik heb trouwens 2 ; be quiet ! coolers gekocht voor de voorkant van de behuizing die lucht naar binnen blazen maar ze hebben een 3 pins fan aansluiting nodig maar ik heb alleen maar eentje op de moederbord... moet ik deze gaan ruilen voor een 4 pins of eentje die aan de stroom kabeltjes moet ?

dankje wel ,
Nooit van gehoord maar een goed ding :P hoe werkt het eigenlijk ? gewoon op de mobo 3 pins aansluiten en dan de fans allemaal op de fan controller aansluiten ?
Moet ik de fans allemaal handmatig regelen of draaien de fans gelijk aan hoe ze zouden draaien wanner je ze rechtstreeks op mobo aansluit.

Ik heb nu 4 fans met 3 pins aansluiting dus dan moet ik een fan control vinden met 4+ aansluitingen (als die bestaan) klopt dit ?

de fan controller sluit je aan op de voeding de fan controller verdeelt dan de stroom
deze fan controller is alleen handmatig te bedienen

en ja dan zul je een fan controller moeten vinden die 4 fans kan besturen

nog een mini vraagje ,
Hoeveel graden mag een gpu worden ? heb de sapphire 6870 en hij wordt zo rond de 65 graden tijdens dirt 3
ik heb gehoord dat sapphire een beterecooler erin heeft vs de originele radeon cooler .
Of komt dit gewoon omdat mijn airflow slecht is ?

Op het moment heb ik lucht die naar binnen wordt geblazen door sidefan,
cpu fan blaast richting achterkant
en de 120 mm fan op de achterkant blaast alles naar buiten.

Als ik de fan controller heb wil ik nog 2 fans aan de voorkant ook aansluiten zodat daar ook lucht naar binnen kan.
Ik vraag me wel af of 1 uitgang van lucht wel genoeg is namelijk de 120 mm aan die achterkant...

80 graden videokaartjes mogen behoorlijk heet worden
welke kast/behuizing heb je?

Laatst bewerkt:
ik denk dat je dan even in de bios de turbo boost aan moet schakellen
dat hij op 1.5Ghz draait is omdat intel speedstep aanstaat die moet je dan uit zetten net zoals C1E

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan