Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
2003849852177421425_rs.jpg

Eventueel kan je kijken naar een grotere HD + andere processorkoeler.

Kwa CPU-koeler zou ik kijken naar:
- Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper
- OCZ CPU Koeler Vindicator Koper

En als HD:
- Seagate Barracuda 7200.10 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

dit bij alternate:
pclq4.jpg

eventueel is de hdd aan te passen of nog wlan erbij, of een ander besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
betreffende test videokaarten

Klopt maar ik zou er graag een zien met exact dezelfde kaart, deze is bijv. ddr3 en die ik aangaf ddr4. dit geeft naar mijn mening het nodige verschil.

ik zou niet voor een amd x2 gaan maar voor een dual of quad van intel. (maarja dat is mijn mening)

Laatst bewerkt:
puur vanuit het 'gamingstandpunt' gezien, wat is het daadwerkelijke verschil tussen een AMD en een INTEL?

grofweg is een intel op alle punten op gaminggebied beter dan de amdx2, behalve als je een game speelt de geen dual core ondersteund.

grofweg is een intel op alle punten op gaminggebied beter dan de amdx2, behalve als je een game speelt de geen dual core ondersteund.

Eh, dat zijn dus de meeste. op een uitzondering na is geen enkel spel geschreven om gebruik te maken van meerdere cores. Het duurt ook nog wel lange tijd eer dit zover is en er optimaal gebruik gemaakt kan worden van de meerdere cores door 1 spel.

Wil je perse amd voor wat voor reden dan ook dan is de athlon 64 x2 6000+ en goeie keus. Over de prestaties van de amd quadcores heb ik nog niet veel informatie dus daar kan ik je helaas geen advies in geven.

als je oude games hebt nee dan word het vaak niet ondersteund maar dan is het zeer vaak ook niet nodig.

bijna alle nieuwe games met hoge systeemeisen ondersteunen dual core. Games met lage systeemeisen hebben dit niet zozeer nodig.

hallo allen,

het voornaamste is gamen gamen en nog eens gamen.
hij moet ook toekomstgericht zijn.
prijs zonder scherm mag 800-1000 euro zijn.

Toekomstgericht is dus Intel met de multi cores, daarbij komt dat Intel op dit moment marktleider is met z'n processors en dat is niet voor niets!

als je oude games hebt nee dan word het vaak niet ondersteund maar dan is het zeer vaak ook niet nodig.

bijna alle nieuwe games met hoge systeemeisen ondersteunen dual core. Games met lage systeemeisen hebben dit niet zozeer nodig.

Laat me dat maar even zien! De meeste nieuwe games die nu uitkomen werken allemaal op verouderde engines. Engines zonder ondersteuning voor meerdere cores that is. Maar uit de mond van de man die AGP kaarten aanraad en vind dat, op specificaties gebaseerd, de hd 2900 een betere keus is dan een 8800 gt of HD3870, had ik ook niet anders verwacht!

Toekomstgericht is dus Intel met de multi cores, daarbij komt dat Intel op dit moment marktleider is met z'n processors en dat is niet voor niets!

Intel is altijd marktleider geweest in processorland :S Ook toen AMD de betere cpu's in huis had. Dit heeft dus niets te maken met de kwaliteit van je onderdelen, maar meer met de naamsbekendheid en marketing van je product.

AMD heeft allang multicores (X2 is al multicore en bestaat al ik weet neit hoelang) en de nieuwe quadcores van AMD die niet slecht presteren mogen we ook niet vergeten. Dus waarom een toekomstgericht persoon ineens intel moet nemen?

AMD heeft allang multicores (X2 is al multicore en bestaat al ik weet neit hoelang) en de nieuwe quadcores van AMD die niet slecht presteren mogen we ook niet vergeten. Dus waarom een toekomstgericht persoon ineens intel moet nemen?

Welke benchmark wil je zien dan? Ik kan het natuurlijk gemist hebben maar de multi cores van Intel verslaan die van AMD. En op het gebied van gaming was AMD een paar jaar geleden wel degelijk marktleider met z'n (gaming)processors maar dat was toen en nu is nu.
Games worden qua systeemeisen steeds veeleisender, dus waarom zou je iemand die een nieuw systeem wil gaan bouwen cq laten bouwen niet de op dit moment snellere cpu aanraden? Ja tuurlijk als het budget niet toereikend is maar dat is in dit geval niet aan de orde. Maar kom jij eens met een overtuigend sneller systeem gebaseerd op een AMD cpu en niet meer kostend dan ca. 900,00 euro.

klopt, die agp kaart was een foutje gewoon verkeert op 4launch geklikt. en de 8800gt is inderdaad sneller maar daarom vroeg ik op DAT betreffende gebied ook advies. Dit heeft echter niks met processors te maken, toekomstgericht zou ik een multicore nemen al ondersteund de game dat niet, de game kan dan draaien op 1 volledige CPU en de rest van de achtergrondprogramma's op de andere.

Als ik dit zo hoor dan denk ik dat je niet helemaal goed begrijpt wat het woord marktleider inhoud.

Ten eerste: AMD is nog nooit marktleider geweest m.b.t. desktop cpu's. Ja, er is een tijd geweest dat AMD wat procentjes van Intel heeft afgesnoept, maar dat was lang niet genoeg om marktleider te worden.

Ten tweede quote ik:
Toekomstgericht is dus Intel met de multi cores

En daar ben ik het niet mee eens. Ik ben het wel eens met "multicores zijn toekomstgericht". Cpu's met meerdere cores zijn zeker het toekomstbeeld, maar dat wil niet zeggen dat alle AMD processoren meteen overgeslagen kunnen worden. Over de nieuwe quadcores heb ik goeie verhalen gehoord (even de bug buiten beschouwing gelaten natuurlijk).

Trouwens als ik een game systeem moet samenstellen dat beter is dan jou geplaatste game systeem, dan ben ik snel klaar. Ik haal een iets goedkopere AMD cpu, een iets goedkoper AMD moederbordje en met het geld wat ik daarmee uitspaar haal ik een 8800 GT. Eéééén klaar.

Laatst bewerkt:
Ten eerste: AMD is nog nooit marktleider geweest m.b.t. desktop cpu's. Ja, er is een tijd geweest dat AMD wat procentjes van Intel heeft afgesnoept, maar dat was lang niet genoeg om marktleider te worden.

Meer verkopen dan een ander, dat noemen ze nou marktleider!

Ten tweede quote ik:

Over de nieuwe quadcores heb ik goeie verhalen gehoord (even de bug buiten beschouwing gelaten natuurlijk).

En? Halen ze het bij de Intel multi cores?

Trouwens als ik een game systeem moet samenstellen dat beter is dan jou geplaatste game systeem, dan ben ik snel klaar. Ik haal een iets goedkopere AMD cpu, een iets goedkoper AMD moederbordje en met het geld wat ik daarmee uitspaar haal ik een 8800 GT. Eéééén klaar.

Inderdaad een zéér goedkope poging om je gelijk te halen

Ook bij Tweaker.net gaat de voorkeur uit naar een processor van Intel.

Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2008
Door Redactie Tweakers.net, dinsdag 1 januari 2008 11:04, views: 233.003

High-end gamesysteem
Het high-end gamesysteem is, zoals de naam al doet vermoeden, bedoeld voor de echte gamers onder ons. Met een budget van 2000 euro zijn we aan de slag gegaan om een systeem te samenstellen waarmee zo goed mogelijk gegamed kan worden. Ondanks de vele ontwikkelingen, op bijvoorbeeld processor- en videokaartengebied, in de afgelopen maanden is er weinig veranderd in dit systeem ten opzichte van de vorige editie.

Beoordeling: zeer goed Processor: Intel Core 2 Duo E6850 - € 218,-

Er staan op dit moment verschillende zeer interessante processors van Intel op het punt om uit te komen, maar helaas zijn die niet op tijd om mee te doen met deze editie van de Best Buy Guide. AMD heeft een poging gedaan met zijn Phenom-cpu's, maar als het op pure kracht aankomt heeft Intel nog steeds de overhand.

Bron:
http://tweakers.net/reviews/791/4

Dus nogmaals mijn advies: een multicore processor van Intel. Maar de TS betaalt dus hij bepaalt

klopt, die agp kaart was een foutje gewoon verkeert op 4launch geklikt. en de 8800gt is inderdaad sneller maar daarom vroeg ik op DAT betreffende gebied ook advies. Dit heeft echter niks met processors te maken, toekomstgericht zou ik een multicore nemen al ondersteund de game dat niet, de game kan dan draaien op 1 volledige CPU en de rest van de achtergrondprogramma's op de andere.

Beste Jan Willem,

Wat u l.u.l.t is gewoon gebakken lucht, u kunt beter stoppen met reageren op deze forum. :thumb:

Zoals ik al dacht weet je niet wat marktleider betekend. Geeft niet, leg ik het je even uit.

"Een marktleider is de organisatie die de markt aanvoert in een bepaald marktsegment. Doorgaans wordt hierbij specifiek gerefereerd aan het marktaandeel."

Oftewel, wie procentueel de meeste desktopchips in omloop heeft is marktleider. Dat is AMD dus nooit geweest. Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is aangezien dit een vaststaand feit is.

Lees je wel wat ik type of blijf je jezelf gewoon herhalen??

Ik probeer ook niet te zeggen dat AMD of Intel de betere processoren heeft maar alleen dat er naast Intel cpu's ook nog AMD cpu's zijn.
Een goeie keus zou b.v. de 6000+ kunnen zijn. Houd in de meeste gevallen de E6850 redelijk bij en kost slechts 130 €. Dat is bijna de helft.

Inderdaad een zéér goedkope poging om je gelijk te halen

Ja, dat is dan weer raar. Zeg je maak een systeem met amd processor dat sneller is, dan doe ik dat en dan is het weer niet goed? Wat ben je toch een mannetje! Vraag er dan niet om en lees eens wat ik zeg.

Verder hebben we dit topic nu wel genoeg vervuild met dit onnodige gezeur over details dus laat ik het hierbij.

Zoals ik al dacht weet je niet wat marktleider betekend. Geeft niet, leg ik het je even uit.

"Een marktleider is de organisatie die de markt aanvoert in een bepaald marktsegment. Doorgaans wordt hierbij specifiek gerefereerd aan het marktaandeel."

Oftewel, wie procentueel de meeste desktopchips in omloop heeft is marktleider. Dat is AMD dus nooit geweest. Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen is aangezien dit een vaststaand feit is.

Lees je wel wat ik type of blijf je jezelf gewoon herhalen??

Je bent nu aan het "melken" je weet precies wat ik bedoel(de)

Ik probeer ook niet te zeggen dat AMD of Intel de betere processoren heeft maar alleen dat er naast Intel cpu's ook nog AMD cpu's zijn.
Een goeie keus zou b.v. de 6000+ kunnen zijn. Houd in de meeste gevallen de E6850 redelijk bij en kost slechts 130 €. Dat is bijna de helft.

Eindelijk een argument

Ja, dat is dan weer raar. Zeg je maak een systeem met amd processor dat sneller is, dan doe ik dat en dan is het weer niet goed? Wat ben je toch een mannetje! Vraag er dan niet om en lees eens wat ik zeg.

Ik heb gelezen wat je hebt getypt maar ik heb geen uitgewerkt systeem kunnen ontdekken

Verder hebben we dit topic nu wel genoeg vervuild met dit onnodige gezeur over details dus laat ik het hierbij.

Precies, en ik heb niet gezegd dat AMD slechte processors maakt. Maar ik laat het hierbij (wij komen er toch niet uit). De TS heeft mijn inziens voldoende info.

EDIT: Een beetje pittige discussie is ook wel eens leuk;)

ey,

ik heb iets leuks voor je samengesteld uitstekende game pc:thumb:

* ati kaarten kunnen niet tippen aan n-vidia kaarten :confused:

hij is ook een beetje toekomst gericht Quad core en 4GB geheugen ;)

Bekijk bijlage 47189

Juist mannetje, nu ga je de mist in.... 8800 ultra is niet langer de snelste kaart. Oftewel Nvidia kan niet tippen aan AMD! jaja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan