Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Berichten
192
Beste medehelpmijers,

Ik heb mij eens een gaming pc samen gesteld, en een beetje verandert en gedaan...

Ik werk dus eigenlijk naar de toekomst toe met mijn pc, zodat ik binnen het jaar dingetjes kan aanpassen zoals een nieuwe graka, hdd, ...

Zoals vermeld zou ik gamen op dit systeem... ik zou ook een klein beetje overclocken maar waarschijnlijk blijft dit redelijk beperkt...

Zouden jullie wat feedback kunnen geven omtrent mijn systeem?

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[47498]=4&product[256484]=7&product[34915]=1&product[7517]=1&product[234247]=1&product[97008]=1&product[225871]=1&product[259962]=4&product[219482]=1&product[97107]=1&product[269679]=1&product[245679]=1&product[260395]=1&product[225309]=1&product[268106]=1&product[240059]=1&product[35576]=1&product[92110]=1

MVG

Bram

PS; weten jullie of die RAM compatibel is? De richtprijs is 1500 euro.
 
ziet er goed uit, ik zou alleen ook eens kijken naar een AMD processor. DIe schijnen met Gaming iets beter te presteren.
 
sonde om er geen blu ray in te zetten
 
er komen waarschijnlijk nog wel spellen voor blu ray
 
Waarrschijnlijk

Wel,

aangezien u waarschijnlijk zegt ben ik bijna zeker dat u niet helemaal zeker bent...

En als dat het geval is kan ik achteraf toch gemakkelijk een bluray erbij steken?

Grtz
 
je hebt gelijk maar ik had het wel gedaan als ik een pc van 1500 + samenstel.
ook mooi voor films als je een groot scherm hebt
 
Films

Voor films heb ik een bose geluidssysteem en een panasonic viera; dus dat is niet echt nodig he....

En het wil niet zeggen dat als je 1500 Euro spendeert je ze dan ook aan nutteloze, of toch bijna nutteloze dingen hoeft te spenderen?
 
ik zeg al je hebt gelijk je kunt het er ook later op zetten ;)
 
http://tweakers.net/gallery/357008?wish_id=66946#tab:wenslijst

zit geen windows bij, en je bent 1414 euro kwijt incl verzenden en iDeal

Dit is dan wel een ATI/AMD machine

Edit: waarom blauwe verlichting in een rode kast?
En een Corsair voeding is echt wel een topper maar is ook erg duur.
De DVD/CD station kan ook wel goedkoper naar ene lite-on
HDD koeling? je hebt een HAF die heeft daar al een fan
Extra 120mm fans? waar wou je die laten? bovendien zitten er al flink wat fans in.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,


Budget
Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Assemblage
Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Besturingssysteem
Welk besturingssysteem wil je gaan gebruiken? En heb je deze zelf al of moet erbij? Windows 7 Home Premium 64bit is voor de meeste particulieren een prima besturingssysteem.

Winkelkeuze
Heb je nog een voorkeur qua winkel? Vertel ook even in welke omgeving je woont zodat we kunnen kijken of er een goede shop in de buurt is!

Doel
Wat is het (hoofd)doel van de computer? Dus wat zal er hoofdzakelijk mee gedaan worden? Te denken aan:
- Gamen
- Multimedia doeleinden, streamen van films naar je console of de pc zelfs als mediacenter gebruiken. (stille pc gewenst!)
- Huis tuin en keukengebruik. De toepassingen, waarvoor je geen dikke pc nodig hebt, zoals: downloaden, office toepassingen, surfen etc etc.

Overclocken
Ga je met de nieuwe PC overclocken of niet? Zo ja, ben je een hardcore overclocker die de hardware tot het uiterste wil drijven met waterkoeling of, nog extremer, met LN2 of droogijs? Of denk je meer aan een leuke overclock met luchtkoeling?

Hoe belangrijk is stilte?
Onbelangrijk – Enigszins belangrijk - Heel belangrijk.
Hou rekening met het hoofdgebruik van de pc. Een multimedia pc moet natuurlijk extreem stil zijn. Tijdens films kijken is niets vervelender dan het geraas van fans, dvd drives ed.

Randapparatuur
Heb je ook nieuwe randapparatuur nodig? Qua randapparatuur moet je denken aan muis/toetsenbord/monitor/speakers.
Als jij zelf al randapparatuur in huis hebt, geef dan ook even wat voor randapparatuur, met name het aantal inches van je monitor. Denk daarnaast aan het geluid. Wil je een simpele set zonder sub, een 2.1 set, een 5.1 set of een 7.1 set. Houd rekening met de grootte van je kamer als je voor een 5.1 of een 7.1 set gaat.

Heb je nog andere voorkeuren?
Denk bijvoorbeeld aan cardreaders, fancontrollers, specifiek gewenste software etc. etc.
 
Gaming

Beste,

Eerst en vooral hartelijk bedankt voor je enorme post!

Om eventjes terug te komen op wat generation kill vroeg:

1) rode kast? Ik zou niet weten waar je dat vandaag haalt.
2) De kast ondersteunt
- ipv de linkerfan van 230 mm 4*120mm fans. Dat zijn er dus al vier
- Ipv de bovenfan van 230mm ondersteunt de pc 3*120mm fans ook
- Onderaan is er plaats voorzien voor 2*230mm fan, maar aangezien ik een lange voeding heb is dit echter niet mogelijk er 2 te plaatsen :p
3) Wat bedoeld u met de voeding? Die is inderdaad duur maar volgens mij ook wel kwalitatief... En 850W zou ik daarmee toekomen?
4) de HDD cooler ging ik wegdoen aangezien dit een verspilling is van geld in dit geval.

Dan Raoul90:

1) Ik spendeer ongeveer 1500 Euro aan de PC alleen
2) De winkel, azerty zal de pc voor mij assembleren, dit kost 46 euro ongeveer.
3) Ik heb hier thuis een windows 7 liggen, dus dat zou moeten gaan om die zelfstandig te installeren toch?
4) Doel: Gamen, op high end graphics.
5) OC: Ik zou graag op termijn OC in de mogelijke mate...Ik ben geen overclocker want ik heb er geen ervaring mee dus daarom zou ik het enorm beperken!
6) Stilte is redelijk belangrijk; daarom kies ik voor een fancontroller om savonds de fans wat lager te laten draaien... maar ik vroeg me af of je met de NZXT Sentry LX en de NZXT Sentry 2 alle fans tot 0 rpm's kunt draaien? De fancontroller kan dit maar ondersteunen de fans dit? Hoe zie ik dit?
7) Randappartuur heb ik allemaal in huis:
- 21Inch scherm
- razer tarantula gaming keyboard
- razer mamba gaming mouse
- 2.1 sound system
-2de beeldscherm 19 inch
-...

Ik dank u alvast voor uw hulp! Ik heb ondertussen nog enkele nieuwe dingetjes aan het systeem toegevoegd; dus ik link even het systeem.

PS: kan u eens kijken welke dingen ik beter iets goedkoper zou nemen ook? De pc is HOOFDZAKELIJK voor gamen, maar ik maak soms ook filmpjes, werk voor school zoals word etc... Surfen...

MVG

Bram

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[260395]=1&product[262333]=1&product[81258]=7&product[92110]=1&product[35576]=1&product[225309]=1&product[269679]=1&product[97107]=1&product[219482]=1&product[7517]=1&product[256484]=7&product[260394]=1&product[283276]=1&product[102036]=1
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan