Gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinootje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Hallo ik ben vino en heb denk ik een domme fout gemaakt toen ik in groep 6 zat wou ik een normale computer waar je fatsoenlijk iets op kunt doen daarvoor had ik zon oud ding voor 25 euro gekocht. toen 1 maand voor mijn verjaardag hebben we een pc samengesteld voor mijn verjaardag door een vriend van mijn vader. dit was de pc
Moederbord : Asus p5ld2-vm
Processor : intel core 2 dueo E4500 @2.20Ghz
Voeding : eigelijk geen flauw idee de sticker is onlees baar
hardeschijf : 500Gb
scherm : terra 19 inch
Video kaart : Intel chipset family nog wat ( later een ati radeon hd 4350 van club 3D gekocht koste 45 euro)
Geheugen : 2x Kingston 1gb

dat was ongeveer wat ik heb gekregen ik had er die tijd geen verstand van en deze pc koste mijn vader 1200 euro dat was 5 jaar geleden is dat dan een normale prijs of hebben we 5jaar geleden te veel betaald ?
nu wil ik dus games spelen. en vaak moeten de spellen op het laagst maar dan hapert die nog dus moet ik de resolutio veranderen naar 800x600 dzag er niet uit. owja trouwens standaart video geheugen is dacht ik 256mb dacht ik later heb ik aan mijn pa gevraagd of ik een andere mocht kopen en kocht een Ati Radeon HD 4350 van club 3d van 512Mb maar hij laat 1gb zien. maar nu ik er meer verstand van heb kan ik zelf ook wel een pc in elkaar knutselen ben nu 14 jaar maar weet wel hoe je een moederbord enz alles aansluit. en isntaleert nu wil ik mijn pc opnieuw samenstellen maar neit duur. ik wil dit systeem houden maar paar aanpassingen doen die niet veel gaan kosten. ik werk en doe folders verdien 45 euro per maand en wil even 1 jaar gaan sparen en dan zal ik wel genoeg hebben.

nu heb ik een paar vragen wat vinden jullie van mijn systeem
zouden jullie het moederbord vervangen ? of zouden jullie het moederbord er in laten een betere processor er in zetten en beter geheugen tegenwoordig kun je al 4gb geheugen voor redelijk prijsje kopen
ik zou graag een laag budget willen hebben en wel een pc die bijv euro truck simulator 2 aan kan. met fatsoenlijke qualiteid.

simple the question what should you do white this system ? do you say im gonna buy a new gaming pc or modifiy this one ? eigelijk een compleet systeem kan vaak duurder zijn dan als je het zelf knutselt

groetjes vino

trouwens ik kijk dus ff in mijn pc en mijn oude videokaart onboard chipset zit er nog in met cooler kan ik die samen met mijn hd 4350 koppelen zeg maar dat ik ze allebei gebruik zodat ik wat meer geheugen heb ?

en bestaat er ook een manier dat ik mijn processor kan overclocken op een 100% veilige manier waar ik mijn processor niet mee kapot maak ? die dingen zijn niet goedkoop

ik ga ff offline ff de stof uit mijn pc halen meot ook een keer gebeuren heel het passiefe blok zit vol met stof !

Laatst bewerkt:
hallo vino, allereest volgende keer iets meer op je spelling letten alsjeblieft leest wel zo fijn:)

Een ja en een nee voor componenten behouden, eigenlijk is 5 jaar in de computerwereld vrij oud en zul je toch het nodige moeten gaan vervangen. De videokaart zou je allicht kunnen behouden maar een nieuw moederboord etc is wel aangeraden. Antwoord op je vragen: Nee je kan ze volgens mij niet kopellen. en ja je kan je cpu overclocken, koop betere koeling ( waterkoeling ) en het overclocken kan beginnen. Maar je cpu overclocken zal niet heel erg veel helpen als de pc nu al zo traag is. Als ik jou was zou ik even doorsparen, een budget op het forum plaatsen en dan kunnen we samen eens gaan kijken wat we voor dat bedrag kunnen samen stellen.

Als je hier kijkt http://tweakers.net/reviews/2719/3/...eptember-2012-budget-en-basisgamesysteem.html krijg je een idee wat de verschillende componeneten voor een gaming PC zoal kosten. Als je dat een acceptabel bedrag vindt zou ik de essentiele onderdelen in de huidige PC kast vervangen zoals moederbord, processor, geheugen, HD en voeding.

Mocht je dat de veel geld kosten, dan zou ik in de bestaande kast het geheugen vergroten en een nieuwe videokaart kopen. wellicht dat er dan ook een nieuwe voeding in moet want zo'n moderne gaming videokaart trekt aardig wat stroom en heeft zijn eigen stroomkabel nodig.

Tenslotte dit: ik vind 1200 euro voor de PC wel erg veel geld.

Naar al het stof te hebben verwijderd doet de pc het niet meer hij start wel op vraagt dannormaal opstarten of veilige modus hij laadt dan dan zie ik loading screen van xp 1sec en dan start die opnieuw

iemand ? please ik heb de hardeschijf de sata er in en de andere voor stroom. de sata is in het moederbord geplugd de voeding zit op het moederbord groene lichtje brand op het moederbord hij start op maar sluit daarna weer af rond het ladings scherm van windows xp of iets eerder en alles start opnieuw

Heb je de cpu fan van de cpu afgehaald toen je hem schoonmaakte? Zo ja, kijk of hij er goed op zit.
Hoor je een piepje als je de pc opstart?
Je kunt dit trouwens beter in een ander subforum plaatsen dan ''Aankoop nieuw systeem / Upgraden'' ;)

ja die heb ik er afgehaal ik hoor een piep als mijn pc opstart wat normaal is hoe meer usb poorten ik geburik hoe vaker het pieptje hardeschijf sata op het moederbord en de p kabel er op die er in hoor 2 RAM er in ook al geprobeerd 1 voor 1 er uit te halen ik weet niet waarom hij weer afsluit telkens bij windows xp laden of er iets voor.

Als je pc dit pas doet nadat je het stof verwijderd had en daarvoor nog nooit denk ik aan het moederbord.. misschien heb je iets verkeerds gedaan waardoor die is gesneuveld. Maarja, je hoort een piepje.. dus het mobo werkt nog.
Draait de PSU fan? PSU kabels enz. goed erin?
Zeker weten dat de cpu fan er GOED op zit?

laten we beginnen met het moederbord het groene lichtje brand op het moederbord. de cpu fan draaift de cpu fan zit er dus in de pcu fan zit er goed op hij doet het de pc maakt niet uit wat ik doe maar hij crasht bij het laden van windows xp misschien een fout op de hardeschijf ? en allebestanden op een 2e pc zetten en nieuwe windows er op >?

Kan je HDD zijn.. start je pc op in veilige modus?
Heb je je cpu fan er al eens eerder af gehaald? Ooit de koelingspasta vervangen op de CPU?
Laat je pc trouwens (als je het bovenstaande geprobeerd hebt) even uit staan, wellicht is hij overhit.

heb je het met een stofzuiger gedaan? zo ja is je pc waarschijnlijk beschadigd door statische elektrischiteit.

de koeling pasta nooit vervangen als ik diep zoek is de fout new CPU installed~please enter setup to configure your system maar de pc moet het doen alles is goed aangesloten behalve hij komt op een bepaald punt niet verder net alsof je ene game speelt en hij crasht als je bijv 3m loopt daarna probeer je het weer en loop je weer 3m en dan weer crash het is het zelfde probleem

hier een kleine melding:
Entering SETUP......
press F12 if you want to boot from network
press F8 for BBS POPUP
PC2-5300 dual channel interleaved
checking NVRAM Update OK!
initializing USB Controllers .. done. 2048 MB dat is denk ik die 2048MB mijn Ram geheugen
Auto detecting 4th master.. IDE hard disk
4th master SAMSUNG HD501LJ CR100-12
capable and status OK auto detecting USB MASS Storage devices
00 USB Mass storage devices found and configured

new CPU Installed! please enter setup to configure your system
F1 to run SETUP
F2 to load default values and continu

nee niet met een stofzuiger gedaan gewoon met mijn mond :) ik heb de voeding lost gehaald lag helemaal vol met stof alle stof er uit geblazen. in elkaar gezet video kaart stof vrij gemaakt met mijn mond niet met een stofzuiger. passief van Processor schoongeblazen. harde schijf er uit moederbord er uit gehaald

Die koelingspasta kan best wel eens het probleem zijn dan. Als je de CPU fan er nog nooit eerder af hebt gehaald en nu voor de eerste keer, kan het zijn dat je de cpu beschadigd hebt door (te hard) de cpu fan er af te halen.
EDIT: Waarom heb je ALLES uit je computer gehaald om alleen maar stof er uit te halen? Dit is totaal niet nodig, waarschijnlijk heb je iets fout gedaan.

Laatst bewerkt:
nou de fan is er wel vaker uit geweest voor een simpele stof vrij maken. maar de pasta is het denk ik niet de pc crasht naar dat ik selecteer veilige modus of wat dan ook daar voor gebeurt er niks naardat ik de keuze heb gemaakt komt het scherm van windows xp loading daar crasht hij

ik heb misschien het probleem gevonden toen ik bezig was met het aansluiten heb ik 1 jumper weg gehaald om te kijken of stekker er in paste maar dat paste die niet toen heb ik de jumper niet terug gedaan

met jumper bedoel ik zon ding die je om 2 van die pinnen kunt doen

ik heb alle bestanden op een 2e pc staan dus een backup vanmiddag maar eens windows 7 er op doen en dan kijken wat er gebeurt als het nog niet helpt dan kan ik een PSU lenen van een vriend om te kijken wat die dan doet. maar ik denk dat de psu goed is. want als de psu kapot zeg maar is dan crasht de pc toch niet bij het zelfde moment
hij sluit steeds af no matter what ook al ga ik 10 minuten in de bios dat maakt niet uit maar op het zelfde moment valt hij uit dus windows 7 er vanmiddag op nu folders bezorgen ! xD

ik kon een PSU lenen van 530watt maar niet gedaan ik heb de pc ge herinstaleerd en het probleem is opgelost nu ben ik nog wel bang als ik de pc opnieuw start dat ik het zelfde probleem heb dus ik had mijn bestanden hier op gezet en toen wou ik opnieuw starten maar beter dat ik de bestanden nog op een usb heb staan voor het geval dat

maar heb je ook het probleem wat ik heb >? backup je files en herinstaleer je pc and it should work !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan