• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ganse bestand liggend afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
ik heb een excel bestand met een 30 tal tabs
op elke tab staat een urenrooster
als ik het commando geef alles af te drukken dan staat elke pagina rechtop
ik wil echter elke pagina "liggend" afdrukken
als ik een voor een elke pagina-instelling verander naar "liggend" afdrukken, dan lukt dat, maar dit is een lastig en misschien zinloos werk
selecteer ik alle "pagina's" en pas ik dan de orientatie aan dan wordt alleen het eerste blad liggend afgedrukt en de rest niet meer
hoe krijg ik dat klaar?
Bedankt
JP

Hallo JEPEDEWE. Afhankelijk wellicht van je printer. Maar een beetje printer kan er wel mee overweg.

Hier een workarround. Klik op de linkjes in die workarround voor meer uitleg.

Probeer eerst een twee of drie tabbladen te selecteren voor dat je ze allemaal selecteerd. Anders moet je wellicht die print opdrachten steeds annuleren als het niet gelijk werkt zoals je wilt en bespaar je een hoop papier en wellicht ergernis. Klikje en succes.

Die weg had ik al getest zonder resultaat.. En de printer is een uit de kluiten gewassen Ricoh!

Inderdaad een alles kunner.

Dan heb je ook een handleiding en je komt er niet uit. Je kunt proberen bij het tabblad ondersteuning of de huidige instellingen van de driver juist is.

Zitten sommmige pagina's van het document wellicht buiten de gestelde marges. Als je een printje (dus 1 pagina) doet dan zijn ze wel goed. Dan is het vreemd.

dit probleem lijkt zo onnozel, maar ik kom niet tot een oplossing..
ik zal dan maar blad per blad instellen zeker???
:(
:mad:
JP

Ja inderdaad ik kan het van hieraf ook niet helemaal snappen. Sorry.

Toch nog even:
ik werk met 2007. Als ik met SHIFT ingedrukt het eerste en laatste tabblad selecteer (zodat ook alle tussenliggende geselecteerd zijn) en dan via Pagina-indeling de Afdrukstand op liggend zet, worden alle tabbladen liggend afgedrukt.
Mvg.

heb net hetzelfde geprobeerd en de aanpassing gaat alleen op voor het eerste blad en voor de rest niet...

een klein macrootje
Code:
Sub Landschap()
  Dim sh       As Worksheet
  For Each sh In Worksheets
    sh.PageSetup.Orientation = xlLandscape
  Next
End Sub

dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn
allee... (en nu word ik hier zeker afgeknald) ik heb nog nooit code gebruikt in excel... hoe lanceer je de code die je schreef??
Bedankt
JP

Druk op ALT-F11.
Invoegen >> Module.
Plak hier de code.
Zet de cursor ergens in de code en druk op F5.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan