• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gantt grafiek excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ImolAyrton

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2020
goedenavond,

ik heb in project een gantt grafiek maar ik wil deze graag aan de hand van de data ook maken in excel maar ik kom hier niet uit.

Ik heb een gedeelte van de data uit het plaatje in een excel bestand gezet. Ik heb dus als kolommen de prijzen uit kolom G nodig die verdeelt zijn over de maanden dat de verschillende posten lopen. als iemand me aub een beetje vooruit kan helpen. bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik weet niet wat je wil, maar een gantt-grafiek is voor projectplanning en jij wil een geldstromen mee tonen ???
In bijlage je projecten in een gantt-grafiek en daarnaast je project-inschrijfprijzen netjes verdeeld over de maanden op basis van aantal dagen (nog niet de werkdagen, bij gebrek aan "vakantiedagen").
Dus dan heb je het meeste al en moet je zelf nog een beetje puzzelen, vermoedelijk met de maandtotalen op rij 50.

Bijlagen

Goedenmorgen,

ik wil graag die grafiek zoals in project maar dan in excel maken aan de hand van de gegevens die in het voorbeeld staan. die gegevens heb ik gebruikt om die grafiek in project te maken maar in excel lukt me dat niet.

mooi, leuk, maar liefst met een beetje uitleg.
Je eerste balk met net geen 70.000 in de X-as en net zoiets in de Y-as, wat is dat, waar komt dat bv. vandaan ?

Goedemorgen,

Ik ben al iets verder gekomen. 70.000 en de getallen in de volgende kolommen zijn de omzet uit productie per week. Ik heb zoals in dit nieuwe voorbeeld een grafiek gemaakt. De totale som uit de hele ms project en de gegevens in excel zijn nu hetzelfde alleen in de grafiek die ik nu heb wijst excel het gehele bedrag toe aan de week waarin deze post start en niet over de gehele projectduur wat ik graag zou willen. als bijlage het voorbeeld.

Bijlagen

zo kan het met formules en met de ganse maand juli in vakantie.
Anders wordt het PQ of VBA.

Bijlagen

Goedemiddag,
heel erg bedankt,

volgens mij zit er een kleine fout in maar ik kom er niet uit. Bij bijv regel 33 t/m 37 die beginnen op 6 september (week 36) maar ik zie al kosten staan bij week 35? en als ik de weken van die posten optel komt dat ook niet overeen met het totaal van die post.

En ik kan lijst met velden niet weergeven bij die grafiek om te bepaalde gegevens anders te zetten.

inderdaad een foutje, de week loopt van de maandag tot de volgende zondag en niet tot de volgende maandag, dus -1
Code:
=MAX(0;NETTO.WERKDAGEN(MAX(N$1;$D20);MIN(O$1[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR];$F20);vakanties))*$G20/$M20

De andere vraag, ik vermoed dat je dan enkel bepaalde projecten wil bekijken, als je dus een filter zet op die projecten, dan is het subtotaal in rij 52 ook correct en kijk je een mooie grafiek.
Probleem met de kolommen, als je slechts bepaalde weken wenst te zien, dan moet je de ongewenste weken "verbergen", dus niet verwijderen (!).
Horizontaal filteren, ik denk dat je dat enkel met VBA kan, dus zal je dat handmatig moeten doen. Dan krijg je ook de gewenste grafiek.

Is dit te problematisch, dan zit er niets anders op dat, via VBA, een tabel aan te maken zoals je deed, dacht ik in #5, en daar dan een draaitabel met een slicer op los laten.
Had je door hoe die vakantiedagen werken ? Ik had die op dat andere tabblad voor de ganse maand juli gezet, mogelijks stemt dat niet met jouw realiteit overeen !

Bijlagen

ja die vakantiedagen formule die weet ik wel ja. bedankt ik ga morgen even proberen met al mijn data of ik eruit kom bedankt

Bekijk bijlage test helpmij2.xlsx

Goedemiddag,

ik was het even aan het testen op al mijn gegevens. in de bijlage een klein voorbeeld. de regel die ik groen heb gemaakt klopt het wel en in de rode regels kom de totale inschrijfprijs niet overeen met de verschillende kolommen terwijl ik de formule gewoon over heb genomen??

Ik heb de duur van de kolom handmatig ingevuld omdat ik die weet en de vrije dagen al in de vakantiedagen heb verwerkt.

do 13-5 (OLH hemelvaart) en vr 14-5 (brugdag?) zijn vakantiedagen, dus volgens mij zijn jouw berekende werkdagen niet ok in de rode rijen en is mijn berekening wel OK.

klopt mijn fout. Ik heb nog een probleempje ik heb in bijgevoegd voorbeeld een project dat door de bouwvak in 2022 loopt. ik heb die datums toegevoegd bij vakantie maar krijg niet aan de gang dat hij die datums meepakt want hij geeft omzet weer in de bouwvak 2022 want in die formule staat bij vakantiedagen ook ''vakanties'' en niet de reeks geselecteerd en ik begrijp niet hoe dat werkt
bedankt

Bijlagen

Het bereik van vakanties loopt maar tot A32. Even aanpassen via namen beheren of er een echte tabel van maken.

ja zoiets dacht ik al maar ik zie niet hoe dat werkt als ik erop klik zie ik niet welke reeks in geselecteerd en als ik die reeks selecteer krijg ik #WAARDE. kun je dat in een screenshot laten zien

Goedemorgen,

ik heb nu een nieuw tabblad toegevoegd waar ik de omzet per week heb toegewezen. ik wil graag die omzet per week gesplitst hebben in de opdracht en kansrijke offerte die in kolom B staan. Ik heb het geprobeerd met verticaal zoeken maar het lukt me niet heb je suggesties hoe ik dat kan doen.

dankje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
een extra kolom "zichtbaar" in kolom K, 1 = zichtbaar en 0 = onzichtbaar, maar aangezien je die rij niet ziet, zie je eigenlijk alleen maar de 1's.
Aan de hand van die kolom maak je dan subtotalen (via somproduct) voor je "opdrachten" en je "kansrijken" in rijen 3-5.

Bijlagen

dankje. Hoe zorg ik dat als ik nieuwe data inlees dat elke keer goed gaat. ik doe gewoon dezelfde vorm van plakken en soms gaat hij dan gewoon door de tabel door zonder formules en de andere keer gaat het wel goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan