gaobot.gen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike87

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Berichten
61
ik heb nu al een tijdje last van dit virus en het wil maar niet lukken om het van mijn computer te krijgen.

Nu kan norton anitvirus 2004 er niks aan doen hij detecteerd het virus wel maar hij kan er niks aan doen.

Ik heb ook de fix die dit virus betreft gedownload maar die detecteerd het virus weer niet.

Dus ik hoop dat iemand me alsjeblieft kan helpen want het maakt mijn computer traag en om de tijd gaat norton de hele tijd vensters openenen en zegt norton dat het virus er weer is het is heel irritant en ik kan eigenlijk niet normaal iets doen op mijn computer.

Dus ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt
 
Bedankt voor het reageren maar de links die jullie geven (FRANZ en JOZO) heb ik al gepbrobeerd en die fix werkt dus niet om een of andere vage reden als ik de scan doe van die fix dan vind de fix geen virus terwijl norton dat wel doet. En buffy misschien dat jou links wel de oplossingen zijn maar die doen het niet goed dan kom ik alleen op de symantec site.

Weten jullie nog wat anders??

Please help me
 
Dit allemaal gedaan:

Manual Removal

1. Disable System Restore (Windows Me/XP).
2. Update the virus definitions.
3. Restart the computer in Safe mode or VGA mode.
4. Run a full system scan and delete all the files detected as W32.HLLW.Gaobot.gen.
5. Reverse the changes that the Trojan made to the registry
 
ik heb niet zo heel veel verstand van computers dus wat er daar allemaal staat snap ik wel maar ik weet niet precies hoe je dat moet doen maar wat je daar neer zet is dat niet bijna hetzelfde als formatteren???
 
Geplaatst door mike87
ik heb niet zo heel veel verstand van computers dus wat er daar allemaal staat snap ik wel maar ik weet niet precies hoe je dat moet doen maar wat je daar neer zet is dat niet bijna hetzelfde als formatteren???

Nee hoor, dat lijkt bij lange na niet op formateren. Je raakt ook helemaal niets kwijt, behalve het virus natuurlijk.

Op één van de sites die ik gaf vind je de verwijderinstructies die Jozo ook nog even citeerde: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.gen.html. Alle vijf stappen worden daar uitvoerig toegelicht (in het Engels). Kun je daarmee uit de voeten? Zo niet, vraag gerust hoor. Als je ME of XP hebt, moet je systeemherstel uitschakelen. Weet je hoe dat moet? En weet je hoe je in veilige modus kunt opstarten?
 
nee ik weet niet precies hoe ik dat moet doen ik hoop dat je me kunt helpen.

Alvast bedankt maar weer
 
Okee. Allereerst even dit: welke versie van Windows heb je?
 
Dan is de eerste stap het uitschakelen van systeemherstel. Doe het volgende:

Klik Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel -> Instellingen van systeemherstel. Zet een vinkje voor 'Systeemherstel uitschakelen', klik 'Toepassen'. Er verschijnt een venstertje waarin gevraagd wordt of je systeemherstel echt wilt uitschakelen. Klik 'Ja' en vervolgens 'OK'.

Heb je dit gedaan, dan is het tijd voor stap 2. Maar laat eerst even weten of het uitschakelen van systeemherstel gelukt is.
 
Okee, over naar stap 2: het updaten van Norton AntiVirus. Kijk even via LiveUpdate of er nog nieuwe updates zijn. Zo ja, haal die dan binnen.
 
is ook gebeurd maar was niet nodig ik was al volledig upgedate
 
Goed zo. Dan is het tijd voor stap 3: het opstarten van de pc in veilige modus. Sluit de pc af. Start dan opnieuw op, maar druk meteen bij het opstarten herhaaldelijk op de F8 toets. Als het goed is verschijnt dan een menu waarin je meerdere opties hebt. Kies daar via de pijltjestoetsen voor 'veilige modus' (zonder verdere toevoeging). (Krijg je dat menu niet te zien, sluit je pc dan weer af en probeer het nog eens; waarschijnlijk heb je dan niet op het juiste moment of niet vaak genoeg op F8 gedrukt.) Is het eenmaal gelukt in veilige modus te komen (schrik niet, dat ziet er een beetje 'primitief' uit), ga dan naar Norton AntiVirus en doe een volledige systeemscan. Worden geïnfecteerde bestanden gevonden, noteer dat dan even precies en klik 'Delete'. Ben je klaar, sluit de pc dan af, start opnieuw op en vertel hier wat het resultaat was.
Dan kunnen we overgaan naar de volgende (en laatste) stap.
 
dat wil ik wel gaan doen maar als ik nu met norton een volledige systemscan doe dan vind ie geen geinfecteerde bestanden, vind ie die wel in de veilige modus dan ??
 
We zullen zien. Als nu niets wordt gevonden, betekent dat dat het virus alleen nog heeft gezeten in systeemherstelbestanden die er nu niet meer zijn. Maar scan nu dus in ieder geval even in veilige modus. Wordt niets gevonden, dan is dat alleen maar mooi.:)
 
ik heb dus alles gescand en norton scand geen gaobot alleen een paar ***programmatjes die ik wel met adaware er af gooi maar wat moet ik nu doen??
 
Stap 5 van de verwijderinstructies, het aanpassen van de Registry, rest nog. Maar aangezien je scan niets meer vond, valt er misschien niets aan te passen. Controleer het toch nog even goed. Lees heel goed door wat staat onder '5. Reversing the changes made to the registry' op http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.gaobot.gen.html en breng, indien nodig, de geadviseerde wijzigingen aan. Doe dit zorgvuldig en maak voordat je begint een back-up van het register. (Hoe dat laatste moet kun je via de genoemde site ook vinden.) Sorry dat ik je alleen maar naar de site verwijs nu, maar het heeft weinig zin om het hier allemaal te gaan citeren.

Ben je hiermee klaar, dan rest alleen nog deze niet onbelangrijke stap: het opnieuw inschakelen van systeemherstel.

Voor alle zekerheid zou je daarna nog even kunnen langsgaan bij Housecall voor een online-scan: http://housecall.antivirus.com/


Wat voor ***programma'tjes vond Norton eigenlijk nog?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan