Garantie DELL 2 jaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Berichten
921
Beste,

Enkele maanden geleden had ik dit gepost:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/814300-Laptop-Overhit

Nu de hitte bleek uiteindelijk voor de CPU geen probleem, maar de case/omhulsel van mijn laptop is daardoor
bol komen te staan.

Ik heb de laptop minder dan 2 jaar geleden gekocht en was van de veronderstelling dat je 2 jaar garantie hebt.
Mail naar de klantendienst:
"Gelieve een mail naar de technische dienst te sturen ivm. garantie"

Maar daar:
d628402b653e9702c7dab701c4069bd4.png


Dus mijn vraag: Is dell niet verplicht 2 jaar garantie te geven?

- Maxim
 
Hoi,

Misschien mis ik iets maar in Maart van dit jaar was de laptop een paar maanden oud dus het lijkt mij dat je zelfs nog binnen het jaar fabrieks garantie zit.
Heeft hij al die tijd (vanaf maart dus) gewoon goed gedaan of wat is de reden dat je nu contact zoekt met Dell na zo'n lange periode ?
 
wel dell liet me een CPU stress test uitvoeren die positief was.
Ze verzekerde me dat de temp normaal was.

De CPU werkt idd nog, maar door de hitte is het plastiek van mijn laptop gesmolten/bol komen te staan
ik ging vanmiddag iets eten terwijl ik een programma was aan het compilen.
Na een uurtje kom ik terug en voelde ik dat hij warm was bij het gewoon voelen kon ik het plastiek verbuigen, wat nu zo verhard is
 
Laatst bewerkt:
En hij is nu ouder dan een jaar ?
Dit gelezen in de link ?


Garantietermijn
Hoe lang duurt de wettelijke garantie? In de Nederlandse wet is geen wettelijke garantietermijn opgenomen. Het is dus niet zo je na bijvoorbeeld een jaar geen garantie meer hebt op een product, hoe graag winkels je dat ook wijs willen maken. Het gaat om verwachtingen die je redelijkerwijs over een product mag hebben. Van een computer mag je verwachten dat deze langer meegaat dan van een goedkope pen. Als een computer dus na twee jaar kapot gaat, kan je dus nog steeds aanspraak maken op garantie, ook al zegt de winkel dat je bijvoorbeeld maar een jaar garantie hebt.
 
Wel of dell het nu beweerd of niet, ik kan zelfs nog geen vraag stellen over de garantie zonder eerst garantie bij te kopen.
"Support over uw laptop of uw garantie is niet langer van toepassing, gelieve uw garantie te verlengen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan