Garantie iPhone 4S

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Beste allemaal,

Ik heb een iPhone 4s 16GB. Deze heb ik bij mijn abonnement van T-mobile. Nu heb ik sinds vandaag ineens een defect aan mijn telefoon, namelijk de vergrendelknop rechtsboven doet het niet meer. Ik heb geen idee hoe dit gebeurd is. Nu kan ik hem opsturen naar T-Mobile voor reparatie, maar stel dat het niet onder de garantie valt, dan worden er sowieso 42,50 onderzoekskosten in rekening gebracht. Ik kan ook naar een goedkoop Turks winkeltje om het probleem te laten verhelpen. Dat is bovendien sneller. Nu is mijn vraag: Vervalt mijn garantie over het algemeen als ik mijn iPhone bij zo'n Turks winkeltje laat repareren? Of kan ik dan in de toekomst ook nog komen aankakken met mijn problemen bij de T-Mobile klantenservice? Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want het is echt een irritant probleem. Alvast bedankt.

Mvg,
Jeremy Kok

Hallo Jeremy,

In de meeste gevallen maken ze de telefoon bij zo'n turks winkeltje open, waarmee de garantie per direct vervalt.
Als je hem naar T-mobile opstuurt, dan maken se hem open, maar daarna zetten ze er een nieuw garantiekenmerk in, waardoor je nog steeds garantie hebt.

De keus is aan jou.

Groet, Jochem

Standaard zit er op de iPhone 1 jaar garantie.

Vanuit Apple worden de iPads, iPhones en iPod niet gerepareerd maar omgeruild voor een gerefurbished model. Je dient dan zelf te zorgen voor backup en vervolgens heb je 3 maanden garantie op je 'nieuwe' telefoon.

Wordt hij open gemaakt bij een niet Apple Authorised Service Provider, dan heb je er geen garantie meer op.

Hoi allemaal,

Jullie moeten wel weten dat het defect wat ik nu heb waarschijnlijk niet onder de garantie valt, waarschijnlijk is het stootschade. Verder, is er een snellere oplossing dan mijn telefoon naar T-Mobile opsturen? Dit duurt namelijk 2 weken.. Of kan ik dan een leentoestel of iets dergelijks krijgen?

Mvg,
Jeremy

Laatst bewerkt:
Als jij weet dat het stoot- of val-schade is, dan heb je geen garantie meer.
Dan zou ik hem naar de 'turk' brengen als ik jouw was. Scheelt geld en zal sneller zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan