Garantie laptop bijkopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem29

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo,

Ik ben van plan om een Fujitsu-Siemens (Pi-2530) laptop te kopen voor 730 euro. Standaard zit daar 1 jaar garantie op, maar nu kan ik er 2 jaar garantie bijkopen voor 100 euro. Ik vind dat vrij veel geld... Wat is jullie tip: doen of niet?

Alvast bedankt!
{en ik hoop dat dit het goede forum voor deze vraag is}

Ik zou het doen! (Heb 't overigens altijd al bij al mijn pc's gedaan -7- en heb nog nooit de garantie nodig gehad.............. ;) :D )

Aantekening: en behandel met name de accu precies zoals staat voorgeschreven in de handleiding, het voorkomt teleurstelling als je omwille van een defecte accu een beroep gaat doen op de verlengde garantie en de producent reageert met: "Tja, u hebt de accu niet goed behandeld, dáárdoor is deze nu stuk".

Nog even los van het feit dat noch de fabrikant, noch jij, kan bewijzen dat 'ie gelijk heeft.

Laatst bewerkt:
3 jaar garantie op de batterij zal je zeker niet krijgen.
Denk dat er standaard 6 maanden garantie op je accu zit en dat dit niet verlengbaar is.

Valt volgens mij onder het zogenaamde begrip verbruikersartikelen en daar zal 6 maanden op zitten

garantie bijkopen of niet.

:DHet bijkopen van garantie is een van de meest winstgevende producten want drie jaar bijkopen gaat o.a. in op dag één en niet pas als de normale garantie voorbij is. Bovendien geeft de wetgeving de Europeesche consument feitelijk al recht op drie jaar garantie op duurzame gebruiksgoederen. Kortom: niet doen!
JWL-2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan