garantie maxtor hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noname

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Mijn maxtor hd heeft de geest gegeven. Via de site van Seagate probeer ik een RMA ( Return Material Authorisation) te regelen. Je moet dan een serie- en produktnummer intikken.

Resultaat is dat ik te lezen krijg dat het een OEM is en dat ik terug moet naar de winkel voor garantie.

Seagate geeft drie jaar garantie (de schijf is 2 jaar en 4 maanden), maar de winkel gaat dat vast niet doen.

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Verhaal uitleggen aan de verkoper en via de winkel op laten sturen lijkt mij de oplossing :(

Laatst bewerkt:
De winkel moet dat zeker doen!!!

Print de gegevens van die website uit en ga naar de winkel.
Mochten ze moeilijk doen hou dan voet bij stuk, laat je ook niet verleiden om iets bij te moeten betalen voor een nieuwe schijf van 200GB, zij krijgen immers (als je schijf echt kapot is) zo een nieuwe!

Ik heb dat heel vaak gehad met schijven die kapot waren een maand voor de Maxtor garantie verstreken zou zijn.
Opvallende is dat het alleen 200Gb schijven van Maxtor waren....
En toevallig bij mij weer net de C schijf.
Dat opsturen kon wel een paar weken duren (6 tot 8)
Ik grapte toen over een leenschijf, die hadden ze niet.
Toen dus meteen een nieuwe gekregen.
Tot het de zoveelste keer was, toen met een kleine bijbetaling een schijf gehad van 300Gb, sindsdien geen kapotte schijven meer.

Dank voor jullie reacties. Ga het morgen zeker proberen en zal hier het resultaat posten van mijn bezoek (zonodig met naam en toenaam van de winkel).:cool:

Inmiddels bij de winkel geweest. Die ontkennen dat het een OEM-schijf is, want dat zou er dan op moeten staan. Maar ze zouden het uitzoeken via hun leverancier.......

Inmiddels hebben ze laten weten dat er twee jaar garantie op de schijf zat en dat die inmiddels is verstreken. De garantieperiode van drie jaar is ingegaan op schijven gekocht na 1 oktober 2006.:confused:

Omdat ik dat OEM een raar verhaal vond heb ik uiteindelijk (na enig zoeken) een mailtje gestuurd aan het stnl.warrantydepartment@seagate.com met de registratienummers van de schijf. Die mailen weer terug dat er sprake is van een OEM-schijf (voor Dell, HP, IBM ) en dus geen garantie............(terwijl het een systeem is met losse componenten van de locale computerboer).:mad:

Heb Seagate weer een mailtje gestuurd om uit te leggen dat ze het toch echt verkeerd zien. Maar is vrees dat ik er niet door kom.:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan