Garantie maxtor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit de 2e

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Mijn externe harddisk slaat niet aan. Als ik hem aan zet hoor ik om de 6 sec. een tik, verder niks. Pas als ik h'm heen en weer schud pak'tie hem.
Niet goed dus.
Nu heb ik deze schijf bij een winkel gekocht die niet meer bestaat. Kan je de schijf dan willekeurig ergens anders inleveren/omruilen? De fabrikagemaand staat erop, dus dat er nog garantie op zit is zeker.

Mij lijkt dat alleen de fabrikant of de importeur verzocht kan worden de garantiebepalingen na te komen.

Contact opnemen met Maxtor(e-mail) en om een RMA vragen, dat is om kapote apparaten van Maxtor binnen de garantie terug te laten halen.

Elke pc zaak met een goede service zal de moeite voor je nemen om de Disk onder garantie terug te sturen.
Ik weet dat Mycom dit doet. Wel betaal je geloof ik rond de €6,-- aan administratiekosten.

Het grappige is dat maxtor ondertussen ook al overgenomen is door seagate :)

Primair is de verkoper verantwoordelijk voor de goede werking van het product, en moet je daar zijn voor een beroep op garantie (= herstel naar werkende situatie) danwel ruil (omdat het appparaat nooit gewerkt heeft naar wat je mocht verwachten, dit MOET binnen 6 maanden na aankoop).

Zaak failliet? Wees blij!!! Stuur op naar de fabrikant, Maxtor.

Als consument hoef je niet te weten dat Maxtor overgenomen is door Seagate., Maxtor heeft je niet geinformeerd toch?

Ga je naar een bedrijf die Seagate verkoopt, dan kan dat slecht aflopen. Voorbeeld: ik december 2005 kocht ik een labtop bij P*****git Rotterdam, samen met mijn broer ieder een, het was een leuke prijs, nu nog steeds concurrerend.
Bij mijn broer werkt de (usb) muis niet, in de 7e maand neem ik de labtop mee naar P. voor een oplossing, hij woont 200 km verderop. Een maand te laat, binnen 6 maanden had een beroep gedaan kunnen worden op niet markt-conforme levering ofwel een werkende externe muis. ]
P. wil nazien, maar wel 60 euroballen onderzoekskosten, retour als het een hardware probleem is. Lang verhaal kort: een voorgeinstalleerde pc heeft een niet werkende muis, langer dan 6 maanden later aangeboden = simpel 60 ballen lappen. Een bordje met deze mededeling hangt niet in de winkel, overigens in de winkel gaf men aan: breng maar terug als er wat binnen een jaar mis gaat, geen woord over 60 ballen.
Toen ik er stond, gaf men doodleuk aan dat ik ook de leverancier rechtstreeks kon benaderen......Dan sta je er gekleurd op, met andersmans labtp 200 km verderop.

de moraal van het moraal: de belofte van de verkoper en garantie gaat niet verder dan het moment waarop betaald is. wees alart op bull-**** als onderzoekskosten, die je terug krijgt als blijkt dat..... Als het kan, benader de fabrikant dan rechtstreeks, kan me niet voorstellen dat deze strikter omgaan dan de regels van verkoper. In dit geval had HP (!) gewoon opgehaald aan huis en weer bezorgd.
De rechtsbijstandverzekering van mijn broer heeft deze zaak thans in behandeling. Euh: zo simpel is het dus allemaal niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan