Garantieverloop vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

trevisnl

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Berichten
31
Beste lezer
ik heb vorig jaar oktober een laptop bij dixons gekocht. hier was niks mee tot vorige maand, toen ging opeens een van de 2 boxjes kapot. ofja, der kwam een heel raar geluid uit
dus toen heb ik besloten om aanspraak op mijn garantie te doen.
ik heb het ding opgestuurd naar dixons en ik dacht dat ik het gewoon terug zou krijgen
in de tussentijd had ik windows 7 erop gehad en daarna windows vista, maar dan een unattended versie.
nu krijg ik deze week een brief dat de garantie is verlopen vanwegen de 'illegale' windows. en dat ze me er een legale op kunnen zetten wat vervolgens 75 euro kost en dan nog de boxjes repareren en daar vragen ze dan 80 euro voor. als ik niks betaal nemen ze mijn laptop in maar ik vraag me af of ze dit kunnen maken?
En waarom 75 euro terwijl de laptop al een licentie op de onderkant heeft geplakt? het is gewoon een kwestie van het serienummer intypen en hij is opeens 'legaal'
Wat kan ik hier tegen doen? de 80 euro wil ik best betalen, maar het liefste wil ik gewoon mijn laptop ongerepareerd terug

Alvast bedankt

Trevis
 
Laptop terug vragen en de recovery uitvoeren, daarna weer aanbieden ter reparatie. Hiermee ga ik er vanuit dat je de recovery partitie niet verwijderd hebt.
 
Je hoort de laptop gerepareerd terug te krijgen. Aangetekende brief sturen waarin je eist dat ze boxjes onder garantie repareren. GRATIS DUS!!

Al hoewel ik wel wil zeggen dat boxjes niet zo snel kapot gaan. Weet jij zeker dat de boxjes hardwarematig kapot zijn?

|ndien het echt hardwarematig is dan heeft Dixons juridisch geen poot om op te staan.

Wat jij softwarematig uitspookt heeft Dixons niets mee te maken. Laat je niet afbluffen
 
Beste lezer
ik heb vorig jaar oktober een laptop bij dixons gekocht. hier was niks mee tot vorige maand, toen ging opeens een van de 2 boxjes kapot. ofja, der kwam een heel raar geluid uit
dus toen heb ik besloten om aanspraak op mijn garantie te doen.
ik heb het ding opgestuurd naar dixons en ik dacht dat ik het gewoon terug zou krijgen
in de tussentijd had ik windows 7 erop gehad en daarna windows vista, maar dan een unattended versie.
nu krijg ik deze week een brief dat de garantie is verlopen vanwegen de 'illegale' windows. en dat ze me er een legale op kunnen zetten wat vervolgens 75 euro kost en dan nog de boxjes repareren en daar vragen ze dan 80 euro voor. als ik niks betaal nemen ze mijn laptop in maar ik vraag me af of ze dit kunnen maken?
En waarom 75 euro terwijl de laptop al een licentie op de onderkant heeft geplakt? het is gewoon een kwestie van het serienummer intypen en hij is opeens 'legaal'
Wat kan ik hier tegen doen? de 80 euro wil ik best betalen, maar het liefste wil ik gewoon mijn laptop ongerepareerd terug

Alvast bedankt

Trevis

laat mij raden verloopt de garantie op okober
inderdaad als je een licentienummer hebt is gewoon xp/vista er weer op ztten en uw eigen nummer gebruiken
waarom zou je voor de boxen dan 80€ betalen als hij nog in garantie is
wat ik zou doen is pc terug eisen xp/vista erop ztten en weer op sturen voor het geluid probleem
bij problemen met dixon zou je ombudsdienst kunnen raadplegen
 
ook nadat de fabrieksgarantie is verlopen heb je als consument gewoon recht op garantie.
 
dus wat jullie eigenlijk zeggen is dat dixons het gewoon probeert maar dat ze eigenlijk geen poot hebben om op te staan en dat ik dit gewoon allemaal gratis kan laten maken.
toen ik het las dacht ik ook; wat een onzin! geldkloppers..
 
http://www.dixons.nl/Klantenservice/Algemene_voorwaarden.aspx
ik zou klantenservice [hoofdkantoor] op de garantie bepaling art.10 van hun voorwaarden wijzen.

Bij niet correct gebruik [laten vallen of zelf repareren e.n.z.] vervalt de garantie.

Garantie wordt alleen gegeven op het mechanische gedeelte van het apparaat,niet op de software...
http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/hardware/garantie-laptop-computer.htm

wat je Dixon in het ergste geval kunt voorstellen is dat de onderzoek- & verzendkosten door jouw worden betaald ... je krijgt je laptop on-gerepareerd terug.

Je kan eerst nog even de winkel kunnen bezoeken met de brief en wijzen op bovenstaande link.

Je moet in ieder geval schriftelijk reageren ,het liefst aangetekend ,zo spoedig mogelijk.
 
Ik heb het idee dat dit soort bedrijven even willen kijken hoeveel kennis de klant heeft.
Indien diegene de wet niet goed kent scheelt het ze natuurlijk een hoop geld.
Netjes is anders, maar van netjes zaken doen wordt je niet rijk.... :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan