Gast account activeren via .exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Aangezien in Windows Vista en Windows 7 een mooie onveiligheid zit, dacht ik daar maar gebruik van te maken. Als je op knopt drukt voor ondersteuning d.m.v. toetsenbord op scherm, hoog contrast etc, wordt Utilman.exe gestart met systeemrechten!

Nu blijkt dat als je een ander programma (bijvoorbeeld cmd) hernoemd naar utilman.exe, deze ook geopend wordt met systeemrechten!

Nu mijn punt: ik heb een eigen pc, waar in principe niemand aan hoeft te zitten.
Soms willen andere familieleden er echter wel gebruik van maken,

Ik wil een programma maken dat vraagt of het gast account geactiveerd moet worden en zodra op ja wordt geklikt, het gast account ook daadwerkelijk geactiveerd wordt.
Je hoeft dus geen rekening met rechten te houden, want het zal worden uitgevoerd met systeemrechten.

Wat is het beste om te doen? Visual Basic kwam in mij op, maar daar ben ik niet echt in thuis. Iemand andere opties? Misschien wil iemand zelfs even wat moeite voor mij doen?

commando's in de cmd zijn: (misschien heb je er wat aan)
net user guest /active:yes
net user gues /active:no

Nog mooier zou zijn om het ook weer te kunnen uitschakelen via het programma, dat ie zelf controleert of het ingeschakeld of uitgeschakeld is en dan vraagt of hij het tegenovergestelde moet doen, maar we beginnen even makkelijk.

Bij voorbaat dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan