Gast wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
161
hallo,

ik heb een linksys LAPN300 en wil een wifi verbinding maken voor de klanten.
ik heb volgend link gevolgd en een captive portal aangemaakt maar als ik hierop inlog en het netwerk scan kan ik alle aangesloten toestellen zien binnen het netwerk, wat niet de bedoeling is voor de klanten natuurlijk.
https://www.linksys.com/support-article?articleNum=205567
kan dit veranderd worden of is dit altijd zo ?
 
Kan je deze niet onderbrengen in een aparte VLAN?
 
Bij een gast toegang zou dat niet moeten kunnen, zou alleen internet beschikbaar moeten zijn en niet je netwerk, ingelogd op dat netwerk laat alles zien?
 
Zo te zien is dit enkel een accesspoint.
Je zult deze inderdaad moeten koppelen aan een router die VLANS heeft. Een accesspoint kan hier vrij weinig mee en daar ligt de oorzaak niet.

Wat voor router heb je waar je internet op binnenkomt via je COAX, DSL of Glas?
 
Laatst bewerkt:
ik geraak overal op.

Je kunt gewoon op je schijven komen? of zie je ze alleen?
En wat is "overal"?

Beetje meer uitleg over hoe en wat zou handig zijn.

En je kunt op die site ook een live gesprek voeren, onvoldoende Engelse taal machtig?, zoek iemand die dat wel heeft.
 
Ik zie alle toestellen (NAS,camera,printer, enz...) in het netwerk en kan er ook op inloggen met paswoord uiteraard.
 
Ik zie alle toestellen (NAS,camera,printer, enz...) in het netwerk en kan er ook op inloggen met paswoord uiteraard.

Waarmee doe je dat?
Als dat ding al in je netwerk zit is dat logisch, als een ander dat doet met zijn telefoon ook?
 
Waarmee doe je dat?
Als dat ding al in je netwerk zit is dat logisch, als een ander dat doet met zijn telefoon ook?
Zou niet mogen natuurlijk. Ook bij NS, McDonald of waar dan ook is het niet gewenst.
 
Via fing app.
Hoe maak ik dan een gast wifi ?

Een captive portal is al een gast wifi. Aan jou verder de eer om deze te koppelen met een geïsoleerd netwerk, wat ook een VLAN heet.
 
Via de modem/router i.p.v. dat accesspoint.
Nee. Op dat apparaat. Die ondersteunt een captive portal voor inloggen. En aan Kim de eer om een router/modem te hebben die ondersteuning heeft voor VLAN's.
 
Je zit al in het netwerk via dat accesspoint en blijkbaar kun je het netwerk niet afschermen.
En bij vrijwel elke modem/router kun je een gast toegang instellen.
 
Je zit al in het netwerk via dat accesspoint en blijkbaar kun je het netwerk niet afschermen.
En bij vrijwel elke modem/router kun je een gast toegang instellen.
Lees je eigenlijk wel, Pier?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan