gastaccount - interactief aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
hey allemaal:)

kzit met een probleem: ik wil een gastaccount aanmaken op mijn laptop en bij het aanmelden krijg ik de boodschap: het lokaal beleid laat u niet toe interactief aan te melden.

op een andere laptop had ik ook een gastaccount gemaakt, waar ik geen problemen mee ondervind. alles is op dezelfde manier ingevuld (ik heb de geavanceerde eigenschappen nogmaals vergeleken).

iemand een idee waar ik gemist ben?

lollie :o

Gastaccount AANGEMAAKT? Dat is toch een kwestie van inschakalen?

Kijk bij het lokale groepsbeleid eens onder het puntje "interactief aanmelden". Heeft het gastaccount die rechten?

Hoi,

Ga even naar Start> Configruatiescherm> Gebruikersacount> En stel de gastacount even in. Deze heof je niet aan te MAKEN.

Dit is even voor XP is dit voor 200 ongeveer hetzelfde? helpmijers?

Geplaatst door winnie de pooh

Dit is even voor XP is dit voor 200 ongeveer hetzelfde? helpmijers?

Nee...

Start, configscherm, gebruikers en wachtwoorden, geavanceerd, geavanceerd gebruikersbeheer, gebruikers, dubbelklik op GAST, vinkje weghalen bij "dit account is uitgschakeld".

ik voel me een dom blondje:o , maar ik ben toch niet helemaal mee hoor.

en ik had me slecht verwoord, had geen account aangemaakt, maar idd het vinkje uitgedaan. in ieder geval het werkte niet en nog altijd niet.

dat stuk over 'interactief aanmelden' in lokaal groepsbeleid vind ik trouwens niet terug op mijn pc. :confused: ik weet niet hoe ik kan zien welke rechten een gast dus heeft.

help mij

lollie
:o

Uuhm.. Nu kan ik het ook niet terugvinden op 2000 zeg. Wel op XP Pro.

Ga eens naar:
Lokaal beveiligingsbeleid
Lokaal beleid
Toewijzing van gebruiksrecht
Lokaal aanmelden: Staat daar "gast" tussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan