gastenboek in dreamweaver cs4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorothea

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Berichten
8
Wij hebben deze week in DW CS4 een website gebouwd en daarvoor ook de nodige documentatie gelezen + gedownload en het is aardig gelukt (goed er zitten nog wat foutjes in, maar ik moet nog meer dingetjes aanpassen).
Mijn vraag is nu, ik wil graag een gastenboek op mijn site hebben. Niet online op een andere site. Maar als ik op "gastenboek" en "scripts" google (bijvoorbeeld) dan vind ik zoveel dingen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie....
Is hier iemand die mij wel kan helpen, of mij een goede link kan geven?

Dit is de site: www.dorotaartjes.nl

Ik hoor graag van jullie!
 
Je kan ergens op een andere site (vb: tboek.nl) een gastenboek aanmaken en dan via code dat gastenboek op jou pagina zetten.

Ik heb dat met de volgende code gedaan:

<iframe src="link naar jouw gastenboek" name="Gastenboek" width="900" height="300" scrolling="auto" frameborder="0" id="Gastenboek"></iframe>
 
Hoi Emma,
bedankt voor de tip, ik heb dat ondertussen ook gedaan, via 123gastenboek.nl
Maar eigenlijk ben ik er niet zo tevreden over, omdat er ook nog reclame bij meegestuurd wordt....
Groetjes!
 
is er nog iemand anders die wel weet, hoe je een gastenboek kunt invoegen op je site?
(dus niet via een gastenboek-site)
Ik hoor het graag!
 
Of misschien zit toch nog hier iets bij?
- Zelf bouwen is een stuk ingewikkelder, en je krijgt nl. ook met beveiligingstoestanden voor de server te maken. Dan kom je meer in deze sfeer terecht.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
ik heb even op je site gekeken maar hoe heb je dit nou gedaan?

want ik wil ook een gastenboek maken maar krijg het niet voor mekaar...
 
Cindelie,

je gaat naar de site van 123gastenboek.nl en als je je daar aangemeld hebt, kun je de achtergronden en lettertypes aanpassen zoals je zelf wilt. Dan krijg je een code (html) die je dan in dreamweaver bv op de juiste pagina kunt neerzetten.
Het staat ook op die site uitgelegd hoe en wat en waar.
Succes!

CSShunter ook nog bedankt voor de tips, maar ik krijg ingewikkeldere dingen nog niet voor elkaar dus houd ik het voorlopig maar hierbij...
 
Laatst bewerkt:
Zelf een Gastenboek maken is niet echt moeilijk, je moet alleen redelijk wat kennis van php en mysql hebben:

http://rumaro.nl/gastenboek/

Heb je dat niet, dan kun je beter een bestaand Gastenboek nemen en betalen als je geen reclame wilt.
 
gastenboek

Hoi:
Wat je volgens mij het beste kunt doen is het boek van Peter Kassenaar kopen(iets van 23 euro bij Bol.com)!Het heet"dynamische websites voor Dreamweaver CS3 en CS4".
Hierin staat een hoofdstuk wat gaat over gastenboeken en kun je,als je een beetje verstand hebt van databases(wat ze in dat boek allemaal behandelen) heel makkelijk zelf je eigen gastenboek maken.
Echt een aanrader dat boek!!
 
Ik heb ook een gasteboek van tboek en zou het heel graag op de site zelf willen hebben. Bovenstaand lees ik dat je..
<iframe src="link naar jouw gastenboek" name="Gastenboek" width="900" height="300" scrolling="auto" frameborder="0" id="Gastenboek"></iframe>
deze code kunt gebruiken. Mag ik weten waar ik de code moet plaatsen? ( body?head?)
 
Hoi Keeze,
Een <iframe> is een doorkijkvenstertje naar een pagina op een andere website.
Het moet dus in de <body> geplaatst worden, anders zie je het niet.
Als je op jouw pagina's een eigen kop hebt, kan je het <iframe> regeltje inplakken onder de html-code waar de kop eindigt.
Misschien moet er dan nog wat fijnregeling plaatsvinden, maar dan heb je het belangrijkste binnen.

Succes!
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan