Gastenboek maken (Dreamweaver CS4)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaV

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Berichten
50
Hoi

Ik ben bezig met een website te maken en wil daar graag een gastenboek op hebben.
Ik heb vandaag reeds een gastenboek gevonden/gemaakt via tboek.nl, maar dat gastenboek staat dan op een aparte site, en ik zou er dus naar moeten verwijzen via een link.
Dat vind ik echter niet zo leuk, ik zou liever hebben dat je gewoon het gastenboek in de 'body' van de pagina zet.

Is er een manier om dit te doen?

Met vriendelijke groeten
Emma
 
Om je gastenboek op je eigen pagina te krijgen kun je in HTML
Inline frames gebruiken,,

hier een uitleg ervan... http://www.handleidinghtml.nl/html/frames/frames08.html

hier even een simpele code die eigenlijk al genoeg is..

<iframe src="www.tboek.........." width="100" height="100" frameborder="0" scrolling="auto"> </iframe>

vervang die tboek...... even naar de link van je gastenboek, en pas de formaten aan (height - hoogte > width - breedte) in pixels... gewoon beetje experimenteren,
frameborder is een rand om je frame, 0 = geen rand.. en scrolling houd in als je pagina langer is als de door jou ingestelde HEIGHT dat er een scroll balk aan de zijkant komt.
hier kun je kiezen uit: auto, yes & no
dat spreekt voor zich...


Veel succes, en plaats je even linkje naar je website :rolleyes:
ben benieuwd hoe je het gemaakt hebt :thumb:

Met vriendelijke groet Remco
 
Dank u wel, voor uw antwoord. Tis precies wa dak nodig had!

Danku well

(Maar: mijn website staat nog lang niet online. Wanneer hij online staat, laat ik u wel eens iets weten :p)

Kheb eigenlijk wel nog een vraagje :p
Weetje hoe je een fotoalbum in dreamweaver CS4 maakt?
Zo eentje waar alle foto's naast en onder elkaar staan en dan klik je op 1foto en wordt die daarboven in het groot weergegeven.

Met vriendelijke groeten
Emma
 
dat zul je met javascripten moeten doen,
hier kun je hele leuke scriptjes voor vinden...
google maar even op "Foto album javascript" of iets dergelijks, dan is het alleen nog maar
een kwestie van kopiëren plakken :thumb:
heel veel succes met je website :rolleyes:
 
Gastenboek maken.

Hi EmmaV, ik heb exact de zelfde vragen als jij. Heb je toevallig je website al on-line?:)
 
Hi EmmaV, ik heb exact de zelfde vragen als jij. Heb je toevallig je website al on-line?:)

Hoi Dari0

Ik heb m'n website nog niet online staan, maar heb het probleem opgelost zoals hierboven uitgelegd word en het werkt perfect! (=
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan