Gastenboek probleem (123 gastenboek)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marleen40

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2005
Berichten
136
Ik gebruik al een jaar of 2, 123 gastenboek maar sinds 2 weken kan ik mijn berichten niet meer lezen...
Ik kan ook geen mail versturen om dat je een code (Neem alstublieft de dikgedrukte letters en cijfers van de afbeelding over.) niet kan zien staat een kruisje

Dit staat er
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/195.184.64.37/default.php on line 19

Iemand een idee wat dat inhou?

Sorry als ik op het verkeerde forum zit ik weet niet waar het onder moet mijn vraag..:(

Alvast bedankt!
Marleen
 
123 gastenboek maakt blijkbaar gebruik van een MySQL server. Dit klinkt enger dan het eigenlijk is ;). Maar er zit een fout in het script van je gastenboek. Hier kun je zelf niks aan doen. Ik zal het alleen eventjes melden (http://www.123gastenboek.nl/?p=contact) zodat ze het zelf weer recht kunnen zetten.

succes ;)
 
Oke bedankt, maar ja dat gaat niet het probleem melden je moet een code invullen en die zie ik niet staat een kruisje...
Jammer...

marleen
 
Ja, als ik de contact-pagina open gaat het ook mis. Niemand kan contact met ze maken! :confused:
De fout zit 'm in het bestand:
Code:
http://www.123gastenboek.nl/CaptchaSecurityImages.php?width=100&height=40&characters=5
want daarmee wordt volgens de broncode het image aangemaakt.
Bij aanroepen ervan komt de mededeling:
Code:
Warning: imagettfbbox() [function.imagettfbbox]: Could not find/open font in /var/www/195.184.64.37/CaptchaSecurityImages.php on line 62
Error in imagettfbbox function

Maar volgens de St. Internet Domeinregistratie Nederland (sidn.nl) is *KNIP* de eigenaar en de contactpersoon van 123gastenboek. Mailtje aan wagen? De site is geregistreerd door https://www.transip.nl/contact/, misschien weet die ook iets.

Succes!
CSShunter
__________
PS: Ik zie dat je bij het aanmaken van een gastenboek een mailtje van ze krijgt met het wachtwoord voor het beheerderspaneel. Als je dat mailtje nog hebt, staat daar waarschijnlijk het rechtstreekse email-adres van de afzender 123gastenboek in.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
123gastenboek support

Ik kan je alleen maar troosten met mijn treurige ervaring. De support van 123gastenboek is beneden peil. Het ziet er wel leuk uit, ze reageren op je eerste verzoek om hulp bemoedigend met ”dat ze het zullen uitzoeken” en…

Vervolgens hoor je nooit meer wat van hen. Geen e-mail daarna wordt er nog door hen beantwoord. Het beste advies is: neem een ander. Maar wees er op voorbereid dat je je account niet kunt verwijderen! Ze helpen daar ook niet bij. Dus je zult je link naar dat gastenboek moeten ontkoppelen. Daarna vervuilt het oude gastenboek voor altijd het internet.

Ik weet niet of het onwil is of (eerder nog) afwezigheid van kennis en :shocked: kunde.
 
@marleen40 probleem is opgelost en dankzij helpmij.nl hebben we weer een contactformulier.
@harrem vrees dat ook hier duidelijk is waarom ik je niet kan helpen.

@csshunter
-Spam mag je altijd melden.
-We zijn nu druk op zoek naar de juiste privacy policy en algemene voorwaarden! (tips?)
-Al je vragen plus keiharde ontkenning gaan we hier posten: csshunter vragen
 
Laatst bewerkt:
Ha,
123gb is er deze keer als de kippen bij! ;)
De contact-pagina doet het ook weer, zie ik.
Wij zien het meer als een (nuttig) archief.
  • Is de zienswijze van 123gb dan doorslaggevend?
  • Want als ik als gebruiker mijn account van het gastenboek wil vernietigen, heb ik daar dan niet het recht toe?
  • Ik kan het bv. inmiddels zien als "oude koek" en/of schadelijk voor mijn reputatie/privacy. Is er geen privacy-wetgeving die dat voorschrijft, ook bij gratis accounts?
  • (Toch nog eens even de jurisprudentie gaan opzoeken over hoe het ook al weer zat met het opheffen en wissen van accounts bij Hyves, MSN e.d.)
  • Is er via de beheer-pagina ook een mogelijkheid om de Google-bot uit te schakelen, als ik dat wil?
  • Voor wie een nuttig archief? Als ik een backup van iets nodig heb, kan ik dat zelf wel opslaan of ergens naar keuze onderbrengen.
Dus ging ik ook maar eens kijken naar de Algemene Voorwaarden en het Privacy-reglement van 123gb, waar ik mee akkoord moet gaan als ik een account neem.
En toen?
  • Op de hele site van 123gb zijn geen Algemene Voorwaarden en Privacy-reglement te bekennen! :shocked:
Kortom: eerst registreren, en dan pas (of helemaal niet?) de leveringsvoorwaarden zien?
In elk geval wordt er van mij gevraagd om mijn (werkend) e-mail adres te verschaffen aan 123gb, zonder dat ik weet wat daarmee gaat gebeuren. En als ik geen e-mail adres opgeef? Dan krijg ik geen gastenboek-account...
Hmmm, ik ben er meer één van "eerst zien, dan kopen". :D
  • Een snelle Google leert dat er zeker zo'n 15.700 gastenboeken van 123gb in omloop zijn, dus 15.700 mooie mail-adressen. Voor de verkoop?
  • Op de pagina's staan ook <iframe>-links naar <iframe>-links met Google-ads. Krijg ik als gebruiker ook een deel van de advertentie-opbrengsten?
Tja, dit soort vragen roept het ontbreken van informatie over de gebruiksvoorwaarden nu eenmaal bij mij op.
Maar om weer helemaal on-topic te komen:
Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
PS: Ik zie dat de Demo, met 928 pagina's (!), barstensvol staat met viagra, andere pillekens en links naar sites waar ik niet graag op wil klikken. :confused:
 
@marleen40 probleem is opgelost en dankzij helpmij.nl hebben we weer een contactformulier.
@harrem vrees dat ook hier duidelijk is waarom ik je niet kan helpen.

@csshunter
-Spam mag je altijd melden.
-We zijn nu druk op zoek naar de juiste privacy policy en algemene voorwaarden! (tips?)
-Al je vragen plus keiharde ontkenning gaan we hier posten: csshunter vragen
 
Laatst bewerkt:
123gastenboek praat recht wat krom is

In navolging van csshunter: 123gastenboek bepaalt inderdaad schaamteloos voor jou wat wel en niet dient te gebeuren. Antwoord geven bijvoorbeeld hoeft niet. Maar zo in de schijnwerper gezet, ontplooien ze een verbazingwekkende snelheid...

Citaat van 123gastenboek (aan Marleen):
"Als er een probleem is met je gastenboek graag even contact opnemen
http://123gastenboek.nl/?p=contact"


En zo redeneren ze in een kringetje, want ik gaf juist aan dat dat "contact" in coma ligt. Of ergens op het strand met een frisdrankje en een rietje. Neen 123gastenboek, u straalt minachting uit. Als iemand het gastenboek wenst op te heffen, dient u dat wettelijk en moreel gewoon te doen. Uw aangeprezen "contact" reageert van geen kanten, na aanvankelijke beloften.
Maar dat laaste (moreel) valt niet uit te leggen...

En uiteraard, slimbo's van 123gastenboek, wordt er ontkoppeld, maar dat is het onderwerp van discussie niet.
 
@harrem
Laat even weten wat het probleem is.

Dan kan ik hier laten weten dat het is opgelost.

Op dit moment heb ik geen idee wat je gastenboek is en wat je probleem daarmee is.

Bvd
 
Nog maar eens uitgelegd aan 123gastenboek dat ze van geen kanten reageren. En dan kan je ook “geen idee” hebben. Dat is waar..

Op verzoek van 123gastenboek hier dan maar breeduit geëtaleerd; ter leringe ende vermaek:

Zie mijn e-mails naar uw “contact” vanaf uw site (123gastenboek) van bijvoorbeeld

26 juli
22 juli


Maar vooral mijn vruchteloze e-mails vanaf mijn e-mailaccount*KNIP* aan uw medewerker, die achter uw contact/e-mailadres zit : *KNIP*.


30 juli
27 juli
26 juli
23 juli
22 juli
20 juli

Voor het genoegen van alle lezers:

Probleem was oorspronkelijk: ik kon niet in mijn account. Iets met wachtwoord. De heer Tigelaar van 123gastenboek zou in de database duiken om dat op te lossen. Tegelijk kaartte ik aan dat ik evt. het gastenboek wilde opheffen. Maar hoe?

Als accounthouder (b)lijkt het niet mogelijk. Meermalen gevraagd of 123gastenboek dat dan voor me kan doen? De duik in de database, wel, nooit wat van gehoord. Hulp, advies een tip voor zelf het opheffen van het gastenboek bleef uit.

Ik heb het oorspronkelijke probleem zelf opgelost, maar mijn verzoek van gastenboek af te willen, bleef wel staan.

Uw site-tekst, 123gastenboek, geeft geen, geen duidelijk of geen terugvindbare handleiding daarvoor. Terwijl dat bij “collega gastenboeken” een kwestie is van een knop aanklikken en weg is je gastenboek…

Mijn “probleem” is dat in bovengemelde e-mails ik mijn vingers blauw tikte met het verzoek mijn gastenboek op te heffen. Zo simpel en zo gemakkelijk op te lossen vanaf uw kant. Ik begrijp niet wat u tegenhoudt.

CSShunter blijkt dus dezelfde ervaring te hebben, zie ik in zijn laatste bericht. Ook ik heb in mijn eigen gastenboek een laatste bericht gezet, dat ik wegens gebrek aan support van 123 gastenboek ben uitgeweken naar een ander gastenboek. Alleen blijft mijn ouwetje eeuwig bestaan. En 123gastenboek snapt niet dat ik dat niet wil. Wat kan het 123gastenboek nou schelen dat we er wel een punt van maken. Weghalen die hap!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@marleen40 probleem is opgelost en dankzij helpmij.nl hebben we weer een contactformulier.
@harrem vrees dat ook hier duidelijk is waarom ik je niet kan helpen.

@csshunter
-Spam mag je altijd melden.
-We zijn nu druk op zoek naar de juiste privacy policy en algemene voorwaarden! (tips?)
-Al je vragen plus keiharde ontkenning gaan we hier posten: csshunter vragen
 
Laatst bewerkt:
Klinkt mooi.
Hoe zit het dan met deze, waar staat "Helaas wil 123 gastenboek hem niet verwijderen." Kennelijk is daar toch een verzoek om verwijderen aan voorafgegaan.

Of wat te denken van deze, waar ze uit pure ellende (met de <title>Verwijderd</title>) maar handmatig alles op zwart hebben gezet om de lieve lezer niet met de spam-berichten op te zadelen? - 3870 pagina's (!) met troep, die er nog steeds is als je een stukje selecteert. Zoals:
Code:
Aodiaevi / 2009-04-08 05:21:24  
this post is fantastic <a href="http://www.XXX.com/profile/XXX/">lolita little girls</a>

Is dat nu "wij zien het als een (nuttig) archief"?
Waar tegelijkertijd ook zo-voor-de-grijp heel veel e-mail adressen in staan van gastenboek-reageerders (bv. 13-jarige scholieren), die zo naïef waren om dat vakje in te vullen?

Overigens (@harrem: "CSShunter blijkt dus dezelfde ervaring te hebben"), dit voorbeeldje was 't resultaat van een willekeurige Google. Ik ben wel zo verstandig geen kat in de zak te kopen, resp. een gratis paard te krijgen dat je niet tevoren in de bek mag kijken. Lijkt meer op een paard van Troje...

Ik noteer: wel een 123-reactie dat ik ongepaste suggesties zou doen over eventuele verkoop van mail-adressen (stond als vraag opgenomen), maar geen keiharde ontkenning: "Nee dat doen we niet."
Andere door mij gestelde vragen: ook geen antwoorden. Waarom geen Algemene Voorwaarden waar je van op aan kunt, waarom geen Privacy-reglement, enz.?
En waarom geen melding, dat er ook betaalde diensten zijn (of niet), als je eenmaal een gastenboek hebt? Bv. bij andere gastenboeken heb je advertenties in de gratis versie, maar moet je betalen als je geen reclame wilt.

Zal allemaal wel offtopic zijn. Voor 123. :d

PS: bij de collega-site 123forum zijn overeenkomsten te vinden. Herhaald verzoek tot verwijderen, momenteel nog steeds in omloop. Tweede post: idem dito.
 
Een aantal berichten aangepast ivm privé gegevens. Uit onze voorwaarden;
Plaats absoluut nooit privé informatie van anderen op Helpmij.nl (denk hierbij o.a. aan: telefoonnummers en (e-mail)adressen), dit leidt tot een onherroepelijke ban.
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/register.php?hr=ja

Daarbij zal deze topic waarschijnlijk gesloten worden.
1. het is een topic van een aantal maanden oud.
2. het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.
3. zal achter de schermen eerst even met de Moderators overleggen, wat we met dit topic gaan doen.
 
@moderator bedankt. (Giga senior heeft toch geen onherroepelijke ban ? Ben druk bezig om te voldoen aan al zijn wensen)
@marleen40 probleem is opgelost en dankzij helpmij.nl hebben we weer een contactformulier.
@harrem vrees dat ook hier duidelijk is waarom ik je niet kan helpen.

@csshunter
-Spam mag je altijd melden.
-We zijn nu druk op zoek naar de juiste privacy policy en algemene voorwaarden! (tips?)
-Al je vragen (en antwoorden) plus keiharde ontkenning gaan we hier posten: csshunter vragen
 
Laatst bewerkt:
Giga senior heeft alleen te maken met hoeveelheid berichten, niets met of iemand wel of geen ban krijgt. Echter is dat aan de crew om te oordelen en af te handelen.

Na overleg is er besloten deze topic te sluiten.
slotje.gif


Dit soort discussies over problemen met een "eigenaar' van een andere site, horen in onze ogen niet op ons forum thuis. Als dit over Helpmij.nl ging kreeg de eigenaar van een ander forum /site ook een mail, om dit meteen te verwijderen.

De topic zal over enkele dagen niet meer op het forum zichtbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan