gastenboekje

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een gastenboek zonder database gemaakt, eerst werkte het goed, maar sinds het onder aan de pagina is, haalt hij bij een nieuw bericht steeds de voorlaatste weg.

code:

wie weet raad?

Bijlagen

Ten eerste: die CSS zal nooit werken, omdat het een File URI is.

Verder: zo te zien is deze code goed. Kan je niet controleren wat er precies gebeurd? De voorlaatste tov de nieuwe die je wilt plaatsen? Dan wordt er gewoon overschreven. Daar lijkt het tenminste op.

Het lijkt er net op omdat het onderaan de pagina zit, dat hij daarom de voorlaatste steeds overschrijft.

De css werkt er prima in. Wat is een File Uri ??

BEGIN OFF-TOPIC
Dat is het deel file://C:/... etc. Als je iets op je eigen PC draait, werkt het nog (net), maar als je t gaat uploaden niet meer. Het is beter om je CSS in dezelfde map te zetten als je script, en dan de src van je CSS dit te maken: src="filename.css"
END OFF-TOPIC

Werkt a+ in de fopen wel?

a+ - Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken
Bron: http://nl2.php.net/fopen

src="filename.css"
Wah ?

Ik gebruik src als ik 'n plaatje wil laten zien, maar om css mee te laden ?

Gebruik maar lekker
Code:
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

K ?

En wat bedoel je met BEGIN OFF-TOPIC. Je helpt 'm toch..

Geplaatst door JJK
Het is beter om je CSS in dezelfde map te zetten als je script, [...]
Eigenlijk is het beter om die in een aparte map te zetten, bijv 'clientside' (bij je JavaScript-bestanden) of 'stylesheets' (grote sites gebruiken vaak meerdere stylesheets). Zo blijft het overzicht een beetje intact.

Dat van die a+ had ik daar ook uit.
Geplaatst door masterprut
Gebruik maar lekker
Code:
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
:o Dat bedoelde ik ook :o Ik schaam me diep ;)
En wat bedoel je met BEGIN OFF-TOPIC. Je helpt 'm toch..
Ja, maar het was niet de oorspronkelijke vraag.
Geplaatst door JPeetje
Eigenlijk is het beter om die in een aparte map te zetten, bijv 'clientside' (bij je JavaScript-bestanden) of 'stylesheets' (grote sites gebruiken vaak meerdere stylesheets). Zo blijft het overzicht een beetje intact.
Dat weet ik. Dat doe ik zelf ook altijd, maar dat had ik er alleen niet bijgezet om het niet nog ingewikkelder te maken.

Nou, mensen een aardige discussie hebben jullie ervan gemaakt, maar ik ben er inmiddels uit door de aanwijzingen van Masterprut, wat hij zei was dus geen prut :-)), bedankt.

Ik heb scripts altijd in een andere map staan, dat houd de boel een beetje overzichtelijk.

Fopen heb ik nu zo gedaan:

if (IsSet($_POST['bericht'])) {
$fh = fopen("schrijf/reactie.txt","a");
$erbij = '<p>'. $_POST['bericht']. '<br><BR> Geplaatst:&nbsp' . date("j-n-Y, H:i") .'&nbsp door:&nbsp <A HREF="mailto:' . $_POST['email'] . '">' . $_POST['naam'] . '</A> &nbsp&nbsp&nbsp<A HREF="' . $_POST['url'] . '">' . $_POST['url'] . '</A><hr></p>';
fwrite ($fh, $erbij);
fclose($fh);
}
$fh = fopen("schrijf/reactie.txt", "r");
if ($fh)
{fpassthru($fh);
}

1.
PHP:
if (IsSet($_POST['bericht'])) {
$fh = fopen("schrijf/reactie.txt","a");
$erbij = '<p>'. $_POST['bericht']. '<br><BR> Geplaatst: ' . date("j-n-Y, H:i") .'  door:  <A HREF="mailto:' . $_POST['email'] . '">' . $_POST['naam'] . '</A>    <A HREF="' . $_POST['url'] . '">' . $_POST['url'] . '</A><hr></p>';
fwrite ($fh, $erbij);
fclose($fh);
}
$fh = fopen("schrijf/reactie.txt", "r");
if ($fh)
{fpassthru($fh);
}

2.
PHP:
if ( isset ( $_POST['bericht'] ) == TRUE )
{
  $fh = fopen ( 'schrijf/reactie.txt', 'a' );
  $erbij = '<p>' . $_POST['bericht'] . '<br /><br />Geplaatst: ' . date ( 'j-n-Y, H:i' ) . '  door:  <a href="mailto:' . $_POST['email'] . '">' . $_POST['naam'] . '</a> <a href="' . $_POST['url'] . '">' . $_POST['url'] . '</a><hr /></p>';

fwrite ($fh, $erbij);

fclose($fh);
}

// Berichten ophalen
$fh = fopen ( 'schrijf/reactie.txt', 'r' );
if ( $fh == TRUE )
{
  fpassthru( $fh );
}

Rara, welke van de twee ziet er overzichtelijker uit :)

Geen vraag natuurlijk :thumb:

Edit: hanna, wil je als je vraag is opgelost deze vraag ook die status geven? (rechts onderaan: vraag is opgelost).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan