Gastnetwerk wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

We hebben hier een Netgear WNDR 3700 v2 router waar het internet op zit aangesloten.
Alle werknemers maken gebruik van deze router zowel bedraad als draadloos.
Op deze router zit ook de mogelijkheid om een gastnetwerk in te stellen wat we dus hebben gedaan om bezoekers/klanten tegemoet te komen.

Nu kwam ik erachter wanneer het vinkje Gast toegang geven tot Mijn lokale netwerk uit staat de bezoekers/gasten geen toegang hebben tot internet.
Wanneer ik nu verbonden ben met het gastnetwerk en het vinkje staat uit, dan staat er bij DNS het IP adres van onze server.
Zal wel te maken hebben doordat onze server ook de DHCP server is.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, het lijkt me namelijk niet handig als zij toegang hebben tot ons lokale netwerk.
Zonder inloggegevens kunnen ze waarschijnlijk toch nergens bijkomen maar ik hou het liever 100% gescheiden.
Moet ik misschien op onze server iets aanpassen of kan ik beter een extra router aanschaffen ?
7l7n.png

8lru.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Wat als je draadloze isolatie daar aanvinkt? Ik vermoed dat je het lokale netwerk dan van het gastnetwerk scheid.

Bedankt voor je reactie,

AP-isolatie heeft een andere functie.
AP-isolatie: hiermee worden alle draadloze clients en draadloze apparaten in uw netwerk van elkaar gescheiden. Draadloze apparaten kunnen communiceren met de gateway, maar niet met elkaar in het netwerk.
Er zijn bij ons zowel draadloze als bedrade gebruikers.

Groeten Marcel

Tsja, das een heel verhaal zeg.
Ik maak hieruit op dat het eigenlijk niet mogelijk is zonder een firmware upgrade.
Ik denk dat het makkelijker is om een paar tientjes te investeren in een nieuw (gast)routertje welke ik in een ander subnet kan plaatsen.

Bedankt in ieder geval.

Groeten Marcel

Zoals roy al aangeeft, ze gebruiken dezelfde default gateway, indien de default gateway geen verdere afhandeling doet van deze mensen blijven ze hangen in je gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan