gaten boren in moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
hee goedenmiddag

ik heb net een nieuwe cpu koeler gekocht, maar k kwam erachter dat ik geen schroefgaatjes heb zitten in mijn mobo naast de socket :confused:

mits ik geen verbindingen raak ik het toch mogelijk dat ik met een 3 mm boor 2 gaatjes boor, of is dit nog schadelijk?

zolang je geen verbindingen kapot boord + beschadigt. Lijkt het me niet. Moet je wel heel voorzichtig zijn.

Geplaatst door Bramzzz
hee goedenmiddag

ik heb net een nieuwe cpu koeler gekocht, maar k kwam erachter dat ik geen schroefgaatjes heb zitten in mijn mobo naast de socket :confused:

mits ik geen verbindingen raak ik het toch mogelijk dat ik met een 3 mm boor 2 gaatjes boor, of is dit nog schadelijk?

Ik zou het niet aanraden. Je mobo is een multilayer board. Het zou dus best kunnen dat er baantjes lopen, die voor u niet zichtbaar zijn. Aan u de keuze.

ja ik heb al zitten kijken ook aan de achterkant van mn mobo en t gaat om piep kleine gaatjes.
dus ik denk dat k er nog ff goed over na denk en dan na t eten maar ga proberen.
dan horen jullie vanavond de uitslag :)

Maar wel raar dat er geen gaatjes standaard op zitten. :confused:. Wat voor moederbord is het dan? Een oude of een nieuwe?

hmm..ja dat vondt ik ook al raar..t moederbord is niet oud en niet nieuw..het is een MSI K7N2 Delta 2..niet het nieuwste van t nieuwste maar ook niet super oud :eek:

Hmm raar. maar goed succes als je gaat boren en kijk heeeeeell erg uit!!!. laat even weten of eht is gelukt, ben benieuwd

Mocht je nog niet begonnen zijn, heb ik een kleine tip.
Als je precies weet waar je wil boren, plak daar dan een stukje afplaktape(schilderstape). Dit kan je helpen voorkomen dat het boortje weg gaat glijden.

Hmm, ik ben niet bang wat te doen met modden, maar boren in m'n moederbord gaat me toch echt te ver.
w00t.gif
2.gif
:confused:

dankje voor de tip :)
ja kben ook nie bang van een beetje casemodden maar dit zet me toch ook nog wel ff aan t denken
:confused:

Is die koeler wel geschikt?

Welk merk/type is et?

Gaten boren in je moederbord is geheid vragen om problemen....

Geplaatst door Bramzzz
zalman cnps7000b

Die past niet op een Socket A-moederbord. Heb je hier wel rekening meegehouden toen je de koeler kocht?

Voor AMD is ie alleen geschikt voor moederborden met een Socket 462, 754, 939 en 940:
http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=141&code=005009

Intel Pentium 4 (Socket 478), AMD Duron/Athlon/Athlon XP (Socket 462), and Sempron/AMD64
(Socket 754/939/940) compatible design for broad compatibility.
(To use this product on socket 775, ZM-CS1 must be purchased separately.)

Geplaatst door Bramzzz
ja en ik heb socket 462

Ik heb gekeken naar de pc in je Systeem-knop en ik neem aan dat je het over deze pc hebt? Dat moederbord is een Socket A-moederbord.

Mocht je het over een andere pc hebben; welk merk/type moederbord?

Het zou dan zoiezo moeten passen. :)

dat heb je idd goed gezien :)
maar het gekke is dat ik ook dacht dat het een socket A moederbord was.
totdat ik mn standaard koeler er gister alhaalde en het getal 462 op de socket stond..:eek:

Geplaatst door Bramzzz
dat heb je idd goed gezien :)
maar het gekke is dat ik ook dacht dat het een socket A moederbord was.
totdat ik mn standaard koeler er gister alhaalde en het getal 462 op de socket stond..:eek:

Wacht eens even, ik zie iets gigantisch over het hoofd;

Socket A is 462 en wordt ook nog vaak Socket 462 genoemd. :o

Nou, dan moet die koeler dus echt passen. Ik zou de handleiding van de koeler en moederbord er nog maar eens op na-slaan.

kan gebeuren :)
ja kzal nog is ff t boekje van mn mobo er bij pakken :thumb:

ik heb besloten het toch maar niet te doen aangezien het risico me toch iets te groot is :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan