Gateway icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateway

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Sinds kort beschikken wij over ADSL met een Ethernet modem en netwerkkaart.
Bij internetverbindingen staat één icoon, Lan. snelle internetverbinding.
Tot zover gaat het goed, alles functioneert, maar meestal 'savonds verschijnt er in de taakbalk een tweede icoon van een internetverbinding en ook bij externe toegang staat daar een extra Gateway internet verbinding.
Wij zitten niet in een netwerk, er is maar één systeem aangesloten op de ADSL.
Wat betekent die verbinding en is het gevaarlijk.
Onze angst is dat we een dialer op het systeem hebben.
Wie weet het antwoord?

Klik start > run > typ regedit en geef enter. Ga naar HKEYlocalmachine/software/microsoft/windows/currentversion/run en kijk eens of daar wat verdachts tussen staat.

Staat er iets vreemds in je externe toegang? Wanneer komt die tweede lan verbinding te voorschijn?

antwoord

Het is geen tweede Lan verbinding, maar een Gateway verbinding!

Er staan geen vreemde zaken in het register.

Ik zou toch maar eens goed scannen met Spybot Search and destroy. Alles wat zich zomaar in je systray nestelt vind ik verdacht.
Je kunt die verbinding natuurlijk gewoon weggooien maar het is beter de oorsprong aan te pakken.

Laatst bewerkt:
Een dailer is zoiezo niet gevaarlijk als je adsl hebt en geen modem( hij kan nergens inbellen).
Vervolgens zou je inderdaad je pc eens moet controleren door in regestry wat dingen te verwijdern.

Doe het volgend:
kijk bij software in het configuratie scherm en deinstalleer alles wat je verdacht lijkt, klik op start-run en vul daar in msconfig.
Bij het tablad opstarten kun je dan verdachte dingen uitschakelen.
Als je dit niet wilt doen kun je altijd ad-aware installeren.

http://download.com.com/redir?pid=10214379&merid=69274&mfgid=69274&edId=3&siteId=4&oId=3000-8022-10214379&ontId=8022&ltype=dl_dlnow&lop=link&dlrs=1&destUrl=%2F3001-8022-10214379.html

--------------------------------------------
succes :thumb: :thumb:

Hoezo met adsl geen modem? Die hangen er wel degelijk aan. Misschien is er niet op in te bellen maar dat hoor ik dan graag van je.

Wel een modem

Natuurlijk zit er tussen de telefoonlijn en het systeem een speedtouch modem (Ethernetmodem).
Bij software zit niets vreemds en ook geen rare dingen met HijckThis, de vraag heb ik doorgespeeld naar de KPN en wacht af.

Annemieke.

Geplaatst door Elisa
Hoezo met adsl geen modem? Die hangen er wel degelijk aan. Misschien is er niet op in te bellen maar dat hoor ik dan graag van je.

Ik bedoel dat je een adsl verbinding hebt en geen inbel verbinding (modem voor analoge verbinding) waar een dailer gebruik van kan maken omdat de adsl lijn niet geschikt is om analoog in te bellen kan de dailer er niets mee.

uiteraard zit er wel een modem aan vast namelijk de adsl modem.

Sorry als ik niet duidelijk was!!!
:love: :love:

Nu is het wel duidelijk voor mij tenminste :D
Prettig om te weten. Ik zie genoeg dialers bij andere mensen staan. 5 a 6 is niets.

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt Annemiek, het lijkt mij nauwelijk iets voor KPN.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan