Gateway logt niet in

Status
Niet open voor verdere reacties.

toktok

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Berichten
37
Na enkele vruchteloze pogingen om een netwerk te installeren ben ik maar weer opnieuw begonnen met installatie van de netwerk-hardware.

Wat wil ik: een draadloze verbinding van de telefoonlijn naar m'n desktop pc. Dus een netwerkje van 1 pc. De reden hiervoor is vrij simpel, ik moet 40 meter parket wegbreken om de telefoonlijn door te trekken naar m'n nieuwe werkplek.

Ik heb een USRobotics ADSL wireless gatway gekocht (of mij laten aansmeren) en een Belkin draadloze netwerkkaart. PC draait op XP, ADSL via KPN/Tiscali.

Wat lukt er wel:
- draadloos netwerkkaartje krijg ik geinstalleerd. De netwerkkaart beweert dat hij de gateway ook draadloos kan vinden, en dat lijkt de gateway ook te beweren.
- Gateway krijgt stroom; alle lampjes branden goed volgens de installatiehandleiding
- Installatiesoftware voor gateway gaat ook goed;
- ADSL op Gateway: af en toe een melding dat de gateway contact heeft.

Wat lukt er niet:
- consequente melding van de gateway "cannot login to the gateway" met een constante melding om een IP adres op 192.168.1.1 te zetten
- en soms lijk ik er toch door te komen: dan is er geen internet aansluiting zichtbaar (wel heb ik alle tips van de manual opgevolgd, zoals oude verbinding niet langer actief maken)

Wie o Wie helpt mij?

Ton
 
Probeer bij de eigenschappen van je wireless netwerkkaart
"Automatisch een ip-adres verkrijgen" en "DNS serveradres automatisch verkrijgen" af
te vinken.

Dennis.
 
Je had het over de (led)lampjes van je router.

Je hebt pas de zekerheid dat alles goed werkt, nadat je via de browser
http://192.168.1.1 ge-enterd hebt en je hierna in het router-menu
terecht komt.

Of door naar 192.168.1.1 te pingen. Krijg je geen response, dan zit iets nog niet goed.

Zet dan de eigenschappen van je netwerkkaart zoals hierboven beschreven.

Dennis.
 
Dennis,

Ik kom bij eigenschappen van de draadloze netwerkkaart onder "netwerkverbindingen" deze velden niet tegen. Wel bij de brug, bij de brug staan ze beide op automatisch (dus aangevinkt).

En als ik ping op 192.168.1.1 krijg ik geen respons.

Ton
 
En wat gebeurd er als je in een dos-venster het commando ipconfig/all entert?

Krijg je dan een ip-adres te zien? Veelal is het door de router toegekende ip-adres 192.168.1.10

Als je (bij de regel ip-address) geen ip te zien krijgt,
lijkt mij dat je je netwerkkaart eerst de-installeert en het opnieuw gaat installeren. Die brug is volgens mij niet zo echt nodig.

Het is belangrijk dat je de eigenschappen van je netwerkkaart zoals eerder beschreven moet instellen.

Dennis.
 
Toktok,

en ook even kijken of je netwerkkaart WEL ingeschakeld staat. Misschien een overbodig bericht van mij, maar je weet het maar nooit.

Dennis.

P.S. Over een half uur ben ik even weg.
 
Bij ipconfig /all krijg ik alleen melding van de Windows IP configuratie en adresgegevens van m'n oude (standalone) modem.

Zowel de draadloze netwerkverbinding als de standaard netwerkkaart (LAN) staan op ingeschakeld. Er zit overigens nog een brug op.

Ton
 
Als je je oude verbinding via het modem toch niet meer gebruikt, dan kun je
beter de installatie van deze verbinding verwijderen via apparaatbeheer.

Waarschijnlijk is je modemverbinding wel de boosdoener.

Vervolgens, lijkt mij ook verstandig de nieuwe verbinding (via je router)
via apparaatbeheer eerst te verwijderen en het opnieuw te installeren.

Alleen als je je pc opnieuw opstart maakt XP de melding of je modem geïnstalleerd moet worden, dit moet je dan overslaan, maar niet als om de installatie van je draadloze netwerkkaart wordt gevraagd. Ja, maar dat
weet je ook wel. Ik vermeld het maar even voor de zekerheid.

Als ik straks er niet meer ben (even afwezig) hoop ik dat anderen je ook kunnen helpen.

Dennis.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eens een uurtje of wat alle netwerkkaarten, modems etc. van mijn PC af halen en opnieuw installeren. Eens kijken wat dat brengt!

Ton
 
Geplaatst door toktok
Ik ga eens een uurtje of wat alle netwerkkaarten, modems etc. van mijn PC af halen en opnieuw installeren. Eens kijken wat dat brengt!

Ton

Toktok,

Dat lijk mij een goed idee. Ik wacht maar af.

Succes alvast,

Dennis.
 
Zelf heb ik 3 netwerkkaarten op mijn PC, waarvan één wireless is. Die andere 2 staan ook actief, niet dat ik ze op dit moment nodig heb hoor. Maar heb ze wel soms nodig voor test-doeleinden.

Maar, omdat je geen contact met je gateway(router) kan maken, is het vooralsnog beter om alleen je wireless netwerkkaart te installeren. Volgens mij moet het hierna wel alles goed gaan functioneren.

Dennis.

P.S. Ja, eigenlijk draaien hier bij mij thuis 4 pc's wireless met volle tevredenheid.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je hulp Dennis!!!

Ik heb alle overbodige netwerkkaarten, modems etc. eruitgegooid (fysiek en software) en daarna deed-ie het.

Probleem opgelost!

Ton
 
Goed van je!

Dat heb je aan jezelf te danken Toktok.

Ik heb nog een waslijst klaarstaan in het geval dat je wireless het nog
steeds niet doet, maar gelukkig is dat niet meer nodig.

Groetjes,

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan