Gateway problemen met NOKIA E71

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfa147

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Berichten
8
Volgende merkwaardige.

Via speedtouche van KPN een tweetal NOKIA's aangemeld. NOKIA nr 1 (Type N95) werkt feilloos. Nokia nr 2 (Type E71) doet het niet.

De instellingen op beide toestellen een voor een met elkaar vergeleken. Alle is hetzelfde (o.a WPA / PSK).

WIFI connectie op de E71 al een keer verwijderd. Opnieuw laten zoeken en wachtwoord (hoofdlettergevoelig) ingevoerd. Je krijgt wel het WIFI signaal (een antenne) in het beeldscherm.

Als je vervolgens een internetpagina oproept krijg je de foutmelding geen reactie gateway (oid).

Met de PC de instellingen van de Speedtouche bekenen (via het IP adres). Daar lijkt het alsof beide toestellen herkend worden. Het enige verschil is dat de NOKIA N95 (die dus werkt) aangeeft dat deze verbonden is (WLAN).

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit is op te lossen??

Daan van den Berg
 
Zelfde verhaal hier

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een e71. Gisteren kon ik nog gewoon via Wifi het internet op, maar sinds vandaag ineens niet meer. Ben er nu al uren mee bezig en lukt gewoon niet.
Krijg steeds de melding dat de gateway niet reageert.
Als je toevallig ondertussen een oplossing voor het probleem hebt laat het me dan alsjeblieft even weten, word er ondertussen langzaam gek van!

Groetjes Claire
 
Jullie WIFI is toevallig niet beveiligd met MAC-adressen die je in de software van het acces point moet toevoegen ?
Ik heb mijn toestel nu 2 weken en het werkt prima bij me. Enkel met de Exchange server is er soms een gateway probleem waardoor er geen synchronisatie gebeurt. Echter, als ik daar mijn 'taken'-synchroniseren uitzet, dan is er geen probleem met de rest van de items.

Het is wonderbaarlijk een prima toestel en het gebruiksvriendelijkste en snelste dat ik ooit heb gehad (vorigen SE-M600, HTC4350)

Succes
 
E71 geeft melding geen reactie van gateway

De response is wat verwarrend want het kan inhouden dat de homepage niet bereikbaar is via je WLAN. Dus als je net een nieuw toestel hebt, kan het zijn dat de startpagina die in de browser is aangemaakt door de operator niet op te roepen is via het internet. Je kunt dit uitproberen door na deze melding bij opties->ga naar webadres-> een andere URL aan te geven: www.helpmij.nl

Met vriendelijke groet,
BartHen
 
Het is precies zoals BartHen schrijft. Ook ik was al enige tijd bezig om via WLAN verbinding te maken met het internet en tot dusverre zonder resultaat. Na het opvolgen van de tip gaat het helemaal goed. Is er overigens ook nog een andere (misschien minder omslachtige) manier bekend om dit probleem te omzeilen?

Vriendelijke groet,
Pieter2
 
Hallo
IK heb ook sinds kort een E71 en ondervind thuis dezelfde gateway probleem met het werken met WLAN. Het ligt volgens mij niet aan de Speedtouch (ik heb zakelijk internetplusbellen van KPN met de experiabox). Ook bij La Place (vrij toegankelijk draadloos netwerk) krijg ik dezelfde melding. De tip om na de melding 'geen reactie van gateway' een webadres in te tikken werkt ook niet. In een telefoongesprek met KPN kreeg ik te horen dat het euvel bekend was bij hen en dat er ergens bij KPN iets 'gereset' moest worden. Echter, dat heb ik nog niet voor elkaar kunnen krijgen, want de betreffende afdeling die dat zou moeten doen weet van niks! Ook hier weer van het kastje naar de muur gestuurd.
Dirk Jan
 
De tip om na de melding 'geen reactie van gateway' een webadres in te tikken werkt ook niet.
Beste Dirk Jan,

Zie je in het hoofdmenu op je scherm de tekst: "WLAN-scan uit?" Zo ja, selecteer deze melding door middel van de navigatietoets en deze bevestig deze melding door op de knop van de navigatie (de middelste knop bovenaan het toetsenbord) te drukken.
Dan volgt de vraag: "Zoeken naar WLAN." Als deze is gevonden volgt na je bevestiging door middel van de knop binnen de navigatietoets: "Browsen starten." Na de melding: "Geen reactie van gateway" druk je op de toets onder "Opties." (de toets met het liggend blauwe streepje, helemaal bovenaan-links, net onder het scherm. Dan verschijnt een scherm met de tekst "Ga naar webadres etc." Na het intoetsen daarvan is het bij mij gelukt. 't is vooral even proberen op welk moment je gebruik moet maken van de twee verschillende knoppen.

WLAN is in te stellen, voorzover dat nog niet is gebeurd door het selecteren van "Menu > Instrumenten > Instell. > Verbinding > Wireless LAN
Zie hiervoor ook de handleiding van de E71 op blz.103.

Ik hoop dat het je met bovenstaande informatie gaat lukken.
Met vriendelijke groet,
Pieter2
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pieter2
WLAN heb ik ingesteld en de beveilingssleutel is ingetikt. Daarbij opgelet op de hoofdletters. De E71 vindt de speedtouch maar toch komt de melding "Geen reactie van gateway". wat jij schrijft heb ik gedaan, maar weer verschijnt "Geen reactie van gateway".
IK heb nog wat uitgeprobeerd met de instellingen van de WLAN toegangspunt: de netwerkstatus 'openbaar'. De netwerkstatus, 'ad hoc' of 'infrastructuur'. De WLAN beveiligingsinstellingen heb ik op 'Open netwerk' staan en heb als homepage www.helpmij.nl ingesteld. Maar steeds de melding "Geen reactie van gateway"
Het instellen van mijn laptop (Windows XP) ging zonder probleem.
Of moet ik de E71 een vast IP adres geven. Dat moest ik ook doen met de laptop van mijn vrouw die op Vista draait.
Wat gaat er fout?
Dirk Jan
 
Beste Dirk Jan,

Als ik na de melding "Geen reactie van gateway" de meest linker-, allerbovenste toets met dat blauwliggende streepje in druk verschijnt in het scherm o.a. "Ga naar webadres."
Na bevestiging daarvan verschijnt in een nieuw schermpje "http://www. waarna ik achter de punt dan bijvoorbeeld "google" typ. Na bevestiging volgt dan in de regel verbinding.
Over het al of niet geven van een vast IP adres voor je E71 kan ik je niet informeren, maar naar mijn weten heb ik dat niet hoeven doen. Wat ik wel weet, maar dat is vast iets anders, is dat mijn beveiligingsinstellingen niet op "openbaar" zijn ingesteld. Ik weet overigens nog wel dat ik in het verleden nogal aan het prutsen ben geweest om via WLAN verbinding te krijgen, maar dat het op enig moment lukte, zonder dat ik achteraf kan zeggen hoe dat precies in z'n werk is gegaan. Vindt jouw E71 overigens wel "iets" als je deze laat zoeken vanuit het hoofdscherm?
 
Hallo Pieter2
Je schrijft:
Als ik na de melding "Geen reactie van gateway" de meest linker-, allerbovenste toets met dat blauwliggende streepje in druk verschijnt in het scherm o.a. "Ga naar webadres."
Na bevestiging daarvan verschijnt in een nieuw schermpje "http://www. waarna ik achter de punt dan bijvoorbeeld "google" typ. Na bevestiging volgt dan in de regel verbinding

Heb ik inderdaad gedaan, maar werkt niet.
Bedankt,
Morgen ga ik wel langs de winkel waar ik hem vandaan heb.: Busines winkel KPN
Dirk Jan
 
Hoi Pieter2
Langs de winkel geweest en jouw oplossing van een ander adres intikken werkt wel bij een openbaar wifi netwerk, maar niet bij mijn speedtouchmodem. Daar zal ik een ander wirelesmodem tussen moeten zetten om het euvel op te lossen
Dirk jan.
 
Beste Dirk Jan,
Wat leuk dat je reageert. Ik hoop voor je dat je vandaag het begin van de oplossing hebt gevonden. Ik schrijf dit bericht vanuit de trein op weg naar mijn werk en vind het al heel wat voor mij, als niet techneut, dat ook vanuit een zonnig Deventer, de Helpmij.site mobiel kan worden bezocht. Ik blijf benieuwd naar de oplossing van je probleem.
Succes en hartelijke groet
 
Het is inderdaad zo dat de standaard homepage die ingesteld staat als de browser wordt opgestart (mobileportal) niet gelezen kan worden. Ik heb de startpagina onder de rechter schermknop vervangen door de WEB knop zodat ik daar de homepage kon vervangen. De door KPN voorgeprogrammeerde homepage (mobileportale) is niet te wijzigen. OOk heb ik ingesteld dat hij steeds vraagt om het toegangspunt. Kan ik kiezen: of Mobiel Internet of een WLAN punt. De speedtouch is echter niet bereikbaar. Dat schijnt nou eenmaal zo te zijn. Een ander openbaar netwerk lukt nu wel. Mij is aangeraden door derden om de draadloze verbinding van de speedtouch uit te schakelen en een ander draadloosmodem aan te sluiten (met kabel) aan de speedtouch. Dan zou er wel toegang zijn met de WLAN van de E71 met het modem.
Ga ik over nadenken of ik dat ga doen.
Eigenlijk is het van de zotte: Modem van KPN gekregen voor het zakelijkinternetplusbellen en een mobilete telefoon via KPN gekregen En die twee kunnen niet communiceren met elkaar!
Groet
 
E71 Geen reactie problleem

Oke dan heb dus een maand zitten vissen en doordat ik effe met me E71 aan het K*****n was, bij deze de makkelijkste OPLOSSING :

Had dus een snelkeuze voor me WLAN gemaakt door naar links te drukken kwam hij meteen in de WLAN-wizzard terrecht.

MENU, INSTRUMENTEN, INSTELLINGEN, VERBINDING, TOEGANGSPUNTEN, effe op je NETWERKNAAM gaan staan, kies dan de optie VERWIJDEREN.
daarna onderstaande doen :

MENU, CONNECTIE, WLAN-wizzard, daar zie je je DRAADLOOS netwerk staan, effe opnieuw verbinding maken, en klaar is kees

ps, had trouwens bij iedereen waar ik kwam wel gewoon WLAN als ik hun WEP sleutel kreeg, vandaar dat het zo lang duurde dat ik reageerde hiero.


mvg uli.ahuluheluw@gmail.com
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan